printlogo


کد خبر: 152743تاریخ: 1394/11/8 00:00
رویدادها

انتشار کتاب «زندان موصل»
کتاب «زندان موصل» خاطرات علی‌اصغر رباط‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه‌ای که 10 سال در اردوگاه‌های مختلف یک، 2، 3 و 4 موصل بوده، منتشر شد.  به گزارش فارس، جواد کاموربخشایش، نویسنده کتاب «زندان موصل» درباره این اثر گفت: این کتاب، خاطرات علی‌اصغر رباط‌‌‌جزی، اسیر آزاد‌ه‌ای که در اردوگاه‌های مختلف یک، 2، 3 و 4 موصل بوده را در بر دارد. وی ادامه داد: علی‌اصغر رباط‌‌جزی شخصیت ویژه‌ای دارد.  وی قبل از انقلاب اسلامی با راهنمایی «محمود ضیاءبشرحق» از گروه منصورون وارد مبارزات سیاسی شد و به زندان افتاد. پس از آزادی از زندان ساواک دوباره فعالیت‌های سیاسی را ادامه داد و اوایل سال 57 در حین مبارزات سیاسی مجروح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان فعال عقیدتی به فعالیت‌های مذهبی ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی در حالی که فقط 3 ماه از ازدواجش گذشته بود، عازم میدان نبرد شد و در اولین اعزام در عملیات محرم به اسارت درآمد تا اینکه 26 مرداد 69 به میهن اسلامی بازگشت.  کامور بخشایش افزود: رباط‌جزی در اسارت نیز شخصیتی فرهنگی داشت و معلمی دلسوز برای سایر اسرا بود و زیر شکنجه و عذاب بعثی‌ها نیز به مبارزات فرهنگی خود ادامه می‌داد.  

نمایشگاه کتاب تهران
به «شهر آفتاب» می‌رود
با تصویب شورای سیاست‌گذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این نمایشگاه در سال ۹۵ در «شهر آفتاب» برگزار می‌شود. این موضوع در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه (7 بهمن ماه) با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد و علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره جزئیات این جلسه عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های نشر و اعضای شورای سیاست‌گذاری درباره انتقال مکان نمایشگاه تصمیم‌گیری و دغدغه‌های ناشران و مسائل و مشکلات مکان نمایشگاه و مزایای آن را بررسی کردند. وی افزود: با توجه به وعده‌های شهرداری تهران مبنی بر آماده‌سازی محل شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در زمان مقرر و برطرف کردن نگرانی‌ها و دغدغه‌های ناشران، شورای سیاست‌گذاری با انتقال مکان نمایشگاه به شهر آفتاب موافقت کرد. اشعری افزود: در حال حاضر نزدیک به 55 هزار متر فضای مسقف در شهر آفتاب وجود دارد و شهرداری تهران قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های خود نسبت به ایجاد نزدیک به 70 هزار متر مربع فضای مسقف دیگر برای برپایی غرفه‌ها اقدام کند. همچنین شهرداری تهران تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران متروی شهر آفتاب را نیز راه‌اندازی خواهد کرد و اتوبوس‌هایی برای انتقال مخاطبان به شهر آفتاب تعبیه خواهد کرد.

نقد هنرهای تجسمی
 برای نخستین‌بار در تلویزیون
تهیه‌کننده برنامه «هنرنامه»، درباره مجموعه برنامه‌های «نقد چهار» گفت: فکر می‌کنم این اولین‌بار است که در تلویزیون برنامه‌ای با موضوع نقد هنرهای تجسمی ساخته شده است. به گزارش ایسنا، علی بازی با اشاره به ساختار و اهداف برنامه «هنرنامه»، اظهار کرد: این برنامه با هدف اصلی نقد آثار مربوط به حوزه هنرهای تجسمی و همچنین نقد برخی فیلم‌های سینمای مستند تجربی ایران ساخته شده است. این تهیه‌کننده تلویزیون با اشاره به ساختار برنامه «هنرنامه» و با بیان اینکه این برنامه زنده نیست و کاملا تولیدی است، خاطرنشان کرد: در رابطه با نمایشگاه‌های منتخب، منتقدان برنامه نقد و تفسیری می‌نویسند که در قالب برنامه‌های از پیش تولید شده، ضمن پخش تصاویری از نمایشگاه‌های منتخب، مطرح می‌شوند. برنامه «هنرنامه» به تهیه‌کنندگی علی بازی از سری مجموعه‌های «نقد چهار» است که با نقد آثار هنرهای تجسمی و سینمای مستند تجربی، جمعه‌ها شب از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

برپایی نمایشگاهی از پرتره چهره‌های سرشناس
نمایشگاه نقاشی پرتره‌های سمیرا البرزکوه با عنوان «تاپ تن» از جمعه ۹ بهمن در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود.  در این نمایشگاه که تا 20 بهمن در کافه گالری موزه امام علی(ع) برپا می‌شود، 30 پرتره از جنس رنگ روغن روی چوب است که طرح‌هایی از چهره‌های سرشناس عرصه فرهنگ، هنر و سیاست به نمایش گذاشته می‌شود.  علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این نمایشگاه تا 20 بهمن‌ماه همه روزه از ساعت 11 الی 10 شب به کافه گالری ویونا در موزه امام علی(ع) مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0057 sec