printlogo


کد خبر: 152744تاریخ: 1394/11/8 00:00
اعتصاب بازیکنان استقلال به‌خاطر بی‌پولی
سایه بحران

در حالی که از امروز پنجشنبه قطار لیگ دوباره به حرکت خواهد افتاد و تلاش تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی از نو آغاز می‌شود، استقلال صدرنشین لیگ برتر با حاشیه‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ حاشیه‌هایی که می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای هواداران پرتعداد این تیم ایجاد کند. روز گذشته بازیکنان استقلال به خاطر مشکل مالی و متعهد نبودن باشگاه به قراردادهای خود تصمیم گرفتند در تمرین حاضر نشوند؛ موضوعی که با تایید بهرام افشارزاده روبه‌رو شد. بازیکنان استقلال معتقدند سازمان لیگ وظیفه دارد سهم باشگاه‌ها از قرارداد 100 میلیارد تومانی با اسپانسر تبلیغات محیطی را بپردازد تا با پرداخت این پول، باشگاه استقلال بتواند به تعهدات خود به بازیکنان و اعضای کادر فنی وفادار بماند. این موضوع یکی از دلایل اصلی تحریم تمرین استقلال است؛ موضوعی که می‌تواند شرایط را برای استقلال پس از ناکامی در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی بدتر کند.
مظلومی: من در جبهه استقلالم نه مدیر و بازیکن
پرویز مظلومی پیش از آغاز تمرین تیمش و در حالی که هنوز بازیکنان استقلال در تمرین این تیم حاضر نشده‌ بودند، گفت: بازیکنان استقلال جلسه‌ای با افشارزاده داشتند و من هم از صبح در وزارت ورزش بودم. آنها بزودی به تمرین استقلال می‌آیند. سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری تمرین در ساعت 15 آیا واقعا بازیکنان استقلال می‌رسند تا به تمرین بیایند، بیان کرد: آنها در حال آمدن به تمرین هستند. شاید کمی دیرتر برسند. من طبق صحبت‌هایی که با افشارزاده داشتم قرار شده تا فردا درصدی از چک‌های استقلالی‌ها پاس شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شاهرخ سبک‌دست از سمتش برکنار شود، گفت: من در جریان این مساله نیستم. من از صبح در وزارت ورزش بودم و مسائل مختلف را با افشارزاده مطرح کردم. سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که ظاهرا افشارزاده تا ساعت 12 از اعتصاب بازیکنانش بی‌خبر بوده، گفت: افشارزاده از همه چیز خبر دارد. او از صبح تلاش می‌کند تا مشکلات را حل کند و من این تلاش‌ها را می‌بینم. قطعا با یکسری از جابه‌جایی‌ها مشکلات حل می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا این اعتصاب روی روحیه تیمش برای بازی با ذوب‌آهن اثر می‌گذارد، گفت: نمی‌گذاریم اثر بگذارد. ما با تمام قوا کار می‌کنیم تا برابر ذوب‌آهن به میدان برویم. او در واکنش به این سوال که آیا این مساله بدعت بدی نیست و منجر به باج‌دهی به بازیکنان نمی‌شود، بیان کرد: نه! ما به هیچ وجه به کسی باج نمی‌دهیم و زیر بار این چیزها نمی‌رویم. یک جلسه‌ای بازیکنان با افشارزاده برگزار کردند و مشکلات حل شد. مظلومی در پاسخ به این سوال که او در جبهه مدیریت باشگاه قرار دارد یا در جبهه بازیکنان عنوان کرد: در جبهه استقلال ایستاده‌ام و تا جایی که بتوانم تلاش می‌کنم. باخت و مسائل اینچنینی به ضرر سرمربی است و پیروزی‌ها برای دیگران است.
اعتصاب عواقب بدی برای بازیکنان دارد
سرپرست باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه بازیکنان این تیم موظف به حضور در تمرینات هستند، به احتمال اعتصاب آنها واکنش نشان داد و گفت: بازیکنان بدانند اعتصاب عواقب بدی برای‌شان خواهد داشت. بهرام افشارزاده با اشاره به اعلام اعتصاب بازیکنان استقلال به خاطر مسائل مالی در باشگاه اظهار داشت: چه اعتصابی؟ اصلا اعتصابی در کار نیست. بازیکنان باید سر وقت در تمرینات حاضر شوند و برنامه‌های تمرینی سرمربی را پیگیری کنند مگر اینکه کادر فنی برنامه دیگری داشته باشد. وی با اشاره به مسائل مطرح‌شده پیرامون مشکلات مالی استقلال گفت: متاسفانه سبک‌دست به عنوان اسپانسر باشگاه بدقولی کرد و اینگونه ما را با واکنش‌ها و مشکلات زیادی مواجه کرد که البته در پی حل‌وفصل آنها هستیم. قرارداد همکاری با اسپانسر قبلی را فسخ کرده و با اسپانسر جدیدی وارد مذاکره شده‌ایم که بزودی قرارداد با آن نهایی خواهد شد. سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه طی چند روز گذشته تمام وقت‌مان را صرف این موضوع کردیم که نتیجه آن در نهایت به سود خود بازیکنان خواهد بود، گفت: باشگاهی که تیمش در یک مسابقه فینالیست شده و در مسابقاتی دیگر برای صدرنشینی رقابت دارد، نباید با چنین موضوعاتی مواجه شود. اعتصاب بازیکن در استقلال معنایی ندارد. مظلومی با تمام قوا کارش را دنبال می‌کند و بازیکنان هم موظف به اجرای برنامه‌های وی هستند، نه اینکه برای خود تصمیم به اعتصاب بگیرند. افشارزاده با تاکید بر اینکه اعتصاب بازیکنان استقلال عواقب بدی برای آنها خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال به هیچ عنوان از چنین حرکتی توسط بازیکنان استقبال نمی‌کند. آنها به باشگاه متعهد هستند و باید تحت هر شرایطی تمرینات منظم برگزار کنند بویژه در این شرایط که مسؤولان باشگاه تمام وقت پیگیر حل مشکلات مالی هستند، نه اینکه به قضیه بیخیال باشند.
 


Page Generated in 0/0071 sec