printlogo


کد خبر: 152757تاریخ: 1394/11/8 00:00
چهارگوشه

ارجاع 28 شخصیت شیعه
به دادگاه جنایی عربستان
دادستانی عربستان 28 نفر از شخصیت‌های بارز و کاردان شیعه از جمله اساتید دانشگاه نظیر یک دکتر فیزیک هسته‌ای، 5 مدیر بانک و تعدادی از علمای دینی و خطیبان و بازرگان را به دادگاه جنایی ویژه در شهر ریاض ارجاع داد. سایت حزب بحرینی «تیار العمل الاسلامی» تأکید کرد مسؤولان سعودی اتهاماتی ادعایی را علیه این شخصیت‌ها مبنی بر جاسوسی برای یک طرف خارجی مطرح کرده‌اند. این افراد از شیعیان اهالی چند منطقه و شهرک در نواحی الاحساء، القطیب و شهر مدینه منوره هستند.

وزیر خارجه قطر تغییر کرد
امیر قطر، دستور تغییراتی گسترده در کابینه این کشور را صادر کرد. بر پایه این دستور که دستور شماره یک امیر در سال 2016، نامگذاری شده است، 7 وزیر کابینه از جمله وزیر خارجه، تغییر کردند. خالد بن محمد العطیه، به عنوان وزیر مشاور امور دفاع و عضو کابینه منصوب شد و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی عهده‌دار پست وزارت خارجه شد. صلاح بن غانم العلی نیز وزیر فرهنگ و ورزش و عیسی بن سعد الجفالی وزیر توسعه اداری و کار و امور اجتماعی شد. جاسم بن سیف السلیطی نیز به عنوان وزیر ارتباطات و ترابری انتصاب و محمد بن عبدالله الرمیحی وزیر شهرداری و محیط‌زیست شد. صدور این دستور امیرانه در قطر، به لغو همه احکام متناقض با آن منجر شد.

حمله لفظی نتانیاهو به بان کی‌مون
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل گفت بان‌کی‌مون تروریسم را تشویق می‌‌کند. تروریسم هیچ توجیهی ندارد. قاتلان فلسطینی نمی‌خواهند کشور بسازند بلکه می‌خواهند یک کشور را نابود کنند و این مساله را به صورت علنی بیان می‌کنند. وی مدعی شد: آنها می‌خواهند یهودیان را صرفا به این علت که یهودی هستند، بکشند و این مساله را آشکارا بیان می‌کنند. بان‌کی‌مون اعلام کرده است درباره سیاست‌ شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری بشدت نگران است و آنها را اقدامات تحریک‌آمیز توصیف کرد.

بسته‌ مشکوک هیئات‌ قطر و سعودی
ساختمانی روبه‌روی مقر سازمان ملل متحد در نیویورک که محل استقرار هیات‌های نمایندگی عربستان و قطر است، سه‌شنبه‌شب به علت پیدا شدن بسته‌ای مشکوک تخلیه شد. یک مقام سازمان ملل در این باره گفت بسته مشکوک در مقر نمایندگی عربستان سعودی در این سازمان پیدا شد. عبدالله المعلیمی، نماینده و سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل هم به خبرگزاری‌ها گفت: «به ما گفته شد که به دلیل مشاهده یک بسته مشکوک و رعایت احتیاط،‌ ساختمان را تخلیه کنیم».

وزیر دادگستری فرانسه استعفا کرد
بنا بر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه کریستین توبیرا،‌ وزیر دادگستری این کشور، چهارشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد. به نوشته فیگارو، وزیر دادگستری فرانسه چندی پیش درخواست استعفای خود را به رئیس‌جمهور این کشور ارائه کرد و فرانسوا اولاند نیز با استعفای وی موافقت کرد. برخی منابع، دلیل این اقدام  را اعتراض به لغو تابعیت کسانی اعلام کردند که با گروه‌های تروریستی ارتباط داشته‌اند. ژان جک اوروآس، نماینده سوسیالیست جایگزین کریستین توبیرا به عنوان وزیر دادگستری فرانسه خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0056 sec