printlogo


کد خبر: 152783تاریخ: 1394/11/8 00:00
نیمکت

عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
ناتوانی آموزش‌وپرورش در اداره مدارس غیردولتی
وزارت آموزش‌وپرورش توانمندی برنامه‌ریزی  و تصمیم‌گیری برای گسترش نوع، کیفیت و توسعه مدارس غیردولتی را  از دست داده و دچار انفعال و فعالیت‌های غیرهدفمند شده است. عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره گسترش مدارس غیردولتی در آموزش‌وپرورش به فارس اظهار داشت: این وزارتخانه موانع و مشکلات مالی دارد و با کمک مجلس توانست سال گذشته مجوزی را دریافت کند که براساس آن می‌توانست زمین‌های خود را تغییر کاربری دهد و از محل این تغییر کاربری‌ها میلیاردها تومان به دست آورد اما متأسفانه به جهت اینکه آموزش‌وپرورش توانمندی چنین فعالیت‌ها و بنیه لازم را ندارد، نتوانست از این ظرفیتی که پدید آمده بود، کوچک‌ترین بهره‌ای ببرد. مقتدایی افزود: یکی از راهکارهایی که می‌توانیم به آموزش‌وپرورش کمک کنیم تا بتواند ساماندهی لازم را انجام دهد، پدید آوردن مدارسی است که با کمک بخش خصوصی و متخصصان تعلیم و تربیت می‌توانند باری از دوش آموزش‌وپرورش بردارند. مقتدایی یادآور شد: امروز وزارت آموزش‌وپرورش توانمندی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای گسترش نوع، کیفیت و توسعه مدارس غیردولتی را  از دست داده و دچار انفعال و فعالیت‌های غیرهدفمند شده است. عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: توصیه ما به مدیران و شخص وزیر آموزش و پرورش آن بوده است که با اقدامات بسیار فعال و به دور از رفتارهای مقطعی به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند در درازمدت باری از دوش آموزش‌وپرورش بردارند.

غفلت آموزش‌وپرورش از آسیب‌های اجتماعی
«آموزش‌وپرورش بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است اما اقدامات این وزارتخانه در این باره فراگیر نیست و تا زمانی که روند فعلی ادامه دارد وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مدارس به همین شکل باقی خواهد ماند». سیدحسن موسوی‌چلک، رئیس انجمن مددکاری با بیان این مطلب اظهار داشت: آموزش و پرورش از محیط‌هایی است که بیشترین تأثیر را بر افزایش سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها دارد. وی به تسنیم عنوان کرد:‌ بدون شک به‌دلیل اعتمادی که مردم به محیط مدرسه به‌عنوان یکی از سالم‌ترین محیط‌ها دارند، آموزش‌وپرورش دارای بهترین ظرفیت برای آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان است که نتیجه آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.موسوی‌چلک بیان کرد:‌ در بحث آسیب‌های اجتماعی شبکه‌ای از علت‌ها تأثیرگذار است و نمی‌توان تمام تقصیرها را به گردن آموزش‌وپرورش انداخت اما کم‌کاری این وزارتخانه در ‌جذب مددکار قابل بخشش نیست. تمام کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که حضور مددکار در مدرسه یک نیاز است. وی یادآور شد:‌ یکی از وظایف آموزش‌وپرورش مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و این وزارتخانه نباید فقط درگیر محفوظات شود، از سوی دیگر برای مقابله با آسیب‌ها باید روش‌های سنتی را کنار گذاشته و با استراتژی و ساختاری جدید عمل شود. رئیس انجمن مددکاری خاطرنشان کرد: در وقوع برخی حوادث یا آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و خودکشی دانش‌آموزان نباید به‌طور کامل آموزش‌وپرورش را مقصر دانست، فردی که اقدام به خودکشی می‌کند تمام تأثیر را از آموزش‌وپرورش نمی‌گیرد.

آنفلوآنزا مدرسه‌ای را به تعطیلی کشاند
شیوع بیماری آنفلوآنزای فصلی در یکی از مدارس شهرستان بویراحمد، مدیران آموزش‌وپرورش را مجبور به تعطیلی این مدرسه کرد. به گزارش خبرآنلاین، بشیر آرمان، رئیس اداره سلامت آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مبتلا شدن برخی دانش‌آموزان به آنفلوآنزای فصلی و حضور پزشک در مدرسه و معاینه دانش‌آموزان مشخص شد بیش از 30 درصد دانش‌آموزان به این بیماری مبتلا هستند. آرمان افزود: از مجموع 25 کلاس پسرانه ابتدایی این مدرسه با جمعیت 300 نفر، 22 کلاس بالای 30درصد مبتلا بودند که با تایید پزشک و براساس بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش این مدرسه تعطیل شد. به گفته وی، در دیگر مدارس این شهرستان گزارشی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فصلی نرسیده است.


Page Generated in 0/0045 sec