printlogo


کد خبر: 152788تاریخ: 1394/11/8 00:00
اخبار

دعوت از کاندیداهای جدید
برای حضور در ائتلاف اصولگرایان
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: پس از چند مرحله نظرسنجی در فرآیند تهیه فهرست نهایی، ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفت از برخی کاندیداهای جدید برای حضور در ائتلاف دعوت به عمل آورد.  غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در فرآیند رسیدن به فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس دهم و پس از چندین مرحله نظرسنجی، ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفت از کاندیداهای جدید که حدنصاب‌ لازم را در مراحل قبل کسب کرده بودند جهت آشنایی بیشتر با مواضع و برنامه‌هایشان دعوت کند.  

در لیست قرار نگیرم
حتماً انصراف می‌دهم
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم حتماً انصراف می‌دهم.  محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تأکیدات آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره انصراف نامزدهای اصولگرا در صورت نبودن در لیست نهایی، اظهار داشت: بنده در حزب مؤتلفه اسلامی اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم، حتماً انصراف می‌دهم.  وی ادامه داد: دوستان ما در حزب مؤتلفه اسلامی نیز تقریباً همگی این تصمیم را دارند که اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرند حتماً انصراف دهند.  دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره ارزیابی خود از وحدت اصولگرایان در آستانه همایش سوم آنان افزود: بنده روند پیشرفت ائتلاف اصولگرایان را مطلوب احساس می‌کنم.

اخطار ارتش به یک جنگنده و ناو آمریکایی در رزمایش ولایت ۹۴
نیروی دریایی ارتش به یک جنگنده و یک ناو آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ولایت ۹۴ نزدیک شده بودند، اخطار داد.  به گزارش تسنیم، نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح دیروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به یک ناو و یک جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد. با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ و ناو آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.  روز گذشته نیز ناوهای ائتلاف غربی حاضر در منطقه قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

دولت پرونده فاجعه «منا» را
پایان یافته تلقی می‌کند!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی ما پرونده فاجعه منا را پایان یافته تلقی می‌کند که جدیتی در پیگیری آن به خرج نمی‌دهد.  سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از عدم پیگیری جدی پرونده فاجعه منا با وجود گذشت بیش از ۴ ماه از این حادثه، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی ما پرونده منا را پایان‌یافته تلقی می‌کند که جدیتی در پیگیری آن به خرج نمی‌دهد. وی با اشاره به تذکر کتبی اخیر خود و چند نماینده دیگر به وزیر امور خارجه برای پیگیری سریع و جدی این پرونده، گفت: در این تذکر، تاکید شده است پرونده فاجعه منا و کشتار حجاج باید در قالب طرح شکایت در نهادهای بین‌المللی پیگیری شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد عملیات حقوقی کار متوقف یا کُند شده است و آخرین گزارش‌ها نیز فقط به صورت شفاهی بوده که کفایت نمی‌کند.

خبر عجیب درباره جهانگیری
معاون اول رئیس‌جمهور به‌خاطر پیگیری احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات آینده، سفر خود به قزوین برای شرکت در اجلاس سراسری نماز را لغو کرد. به‌گزارش تسنیم، روزنامه «شرق» روز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری ایسنا نوشت: سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان قزوین، جهت شرکت در اجلاس سراسری نماز به‌دلیل پیگیری آخرین وضعیت نامزدهای انتخابات لغو شد.  اسحاق جهانگیری قرار بود سه‌شنبه به استان قزوین سفر کند که به‌دلیل رایزنی درباره احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات هفتم اسفند‌ماه، این سفر انجام نشد.
 


Page Generated in 0/0059 sec