printlogo


کد خبر: 152943تاریخ: 1394/11/12 00:00
اخبار

آینده مبهم سرمربی تیم‌ملی فوتبال
شرایطی که برای سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران رقم خورده است آینده او را در ابهام فرو برده. او بزودی به ایران بازمی‌گردد اما مشخص نیست سکوتش را خواهد شکست یا نه. به نقل از مهر، معمولا کی‌روش اینگونه نبود که امروز هست، او جواب‌ «های» را با «هوی» می‌داد، با این حال اما این روزها که برخی منتقدانش برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی پس از شکست، کی‌روش را با عباس آقا مقایسه می‌کنند هم او سکوت کرده است و این سکوت مرموز است، بیشتر به آرامش قبل از توفان می‌‌ماند. کی‌روش آرزوی منچستر را دارد اما ظاهرا منچستر آرزوی کی‌روش را ندارد، او درگیر با شیاطین سرخ است و البته منتظر و کمین کرده. کارلوس در انتظار فروردین‌ماه است تا بداند رئیس فدراسیون دقیقا چه کسی خواهد بود. دقیقا کدام رئیس به آن صندلی تکیه می‌زند؟ برخی مربیان داخلی هم روی مغز او رژه می‌روند، در آن سو الاهلی مصر در نزدیکی اهرام ثلاثه به او پیشنهاد مربیگری داده که خودش به تنهایی برای کی‌روش ناراحت‌کننده است، او رویای منچستر دارد اما الاهلی به او پیشنهاد مربیگری می‌دهد. کی‌روش بزودی به ایران می‌آید و خبرهای ریز و درشت و حتی پشت پرده‌ها را خبردار می‌شود.اما فرمول کی‌روش چیست؟ آیا دنبال بهانه می‌گردد و می‌رود؟ منتقدان می‌گویند: کجا برود؟ کجا بیشتر از ایران به او پول می‌دهند؟ موافقانش می‌گویند خدا نکنه برود، او رد‌پایی در ایران در استفاده از جوان‌ها و  نوع فرماندهی باقی  گذاشته که می‌تواند مربیان زیادی بسازد. او باید بماند و بازهم در تزریق شجاعت با برنامه به ما چیزهای بیشتری بیاموزد. آنچه مسلم است اینکه کی‌روش در حال تصمیم‌گیری است. او در حال کوشیدن برای پیدا کردن راه آینده است. باید صبر کرد و دید.

نمی‌توانید برای فدراسیون سرپرست بگذارید
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های سجادی که گفته بود برای فدراسیون سرپرست می‌گذاریم، گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند و وزیر نمی‌تواند تغییری ایجاد کند. رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مجمع فدراسیون در اردیبهشت‌ماه و اینکه سجادی، معاون وزیر ورزش گفته بود باید سرپرست فدراسیون تا زمان انتخابات تعیین شود، تاکید کرد: اساسنامه ما و حتی اساسنامه هیات‌ها به این صورت است که وقتی ریاست هیات‌ها بعد از 4 سال تمام می‌شود، با سرپرستی اداره نمی‌شود. بالاترین مقامی که در فوتبال وجود دارد، مجمع فدراسیون است. برای همین باید قبل از مجمع انتخابات یک مجمع عادی می‌گذاشتیم که تعیین تکلیف می‌کردیم که با توجه به تاخیر در مجمع عادی، به 2 ماه زمان نیاز داشتیم تا در اسفندماه انتخابات را برگزار کنیم ولی مجمع تصمیم گرفت به‌خاطر این تاخیر انتخابات در اردیبهشت برگزار شود. وی ادامه داد: برای همین به هیچ عنوان به این شکل نیست که رئیس فدراسیون کنار برود و سرپرست بیاید. حکم رئیس فدراسیون را مجمع می‌دهد نه شخص خاصی. اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها فرق می‌کند. در فدراسیون‌های دیگر رئیس مجمع که وزیر است، حق دارد آن را تغییر بدهد ولی در فدراسیون فوتبال این‌طور نیست. اگر قرار است تغییری صورت بگیرد، باید با نظر مجمع باشد. اگر رئیس فدراسیون استعفا بدهد یا فوت کند یا به دلیلی کنار برود، نایب‌رئیس فدراسیون وظیفه را برعهده می‌گیرد. وی درباره انتخابات فیفا و حمایت از کاندیداهای این انتخابات، گفت: مدنظر ما و آسیا ریاست شیخ سلمان است. ما باید یک شخص را از آسیا برای فیفا انتخاب کنیم که برای ما یک حسن و امتیاز است. فعلا حمایت ما از شیخ سلمان است.

جوکوویچ اوپن استرالیا را فتح کرد
مرد شماره یک تنیس جهان با غلبه بر اندی ماری، نخستین گرنداسلم فصل را برای ششمین‌بار در دوران بازیگری‌اش فتح کرد. با قهرمانی نواک جوکوویچ پرونده رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا روز (یکشنبه) در شهر ملبورن بسته شد. مرد شماره یک تنیس جهان برای کسب ششمین قهرمانی‌اش در نخستین تورنمنت از 4 گرنداسلم (معتبرترین رقابت‌های تنیس) فصل، اندی ماری اسکاتلندی را در 3 ست متوالی شکست داد و یازدهمین قهرمانی خود را درگرنداسلم‌ها به ثبت رساند. با این قهرمانی جوکوویچ که در فینال اوپن استرالیای سال گذشته نیز ماری را شکست داده بود، امتیازات خود را در صدر جدول رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان به 16 هزار و 790 رساند و حاشیه امنیتش در صدر جدول را افزایش داد.


Page Generated in 0/0046 sec