printlogo


کد خبر: 152948تاریخ: 1394/11/12 00:00
اخبار

سیمرغ‌های سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به پرواز درآمدند
سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار وحدت آغاز شد و سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینمای رسانه‌ها و هنرمندان و نیز در سطح شهر به پرواز درآمد. عصر یکشنبه افتتاحیه جشنواره به شکلی متفاوت و روی سن گردان و دکور بزرگ با حضور 3 مجری اجرا شد که در ابتدای مراسم سخنرانی حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد حیدری دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان میزبانان این مراسم انجام و بعد از آن جوایز بخش تبلیغات سینمای ایران با معرفی نامزدها و اهدای سیمرغ بلورین به برندگان بهترین پوستر، عکس، تیزر و آنونس اهدا شد.  بخش سوم مراسم افتتاحیه که هنرمندان و مسؤولان بسیاری در آن حاضر بودند، با پخش ویدئوهایی از 4 هنرمندی همراه شد که در این دوره مورد تقدیر قرار گرفتند. سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه در سالن سینمای برج میلاد برای رسانه‌ها و سالن‌های سینمایی شهر تهران برگزار خواهد شد.

آهنگساز سرود انقلابی
«خمینی ‌ای‌امام» تجلیل می‌شود
حمید شاهنگیان، آهنگساز و خالق قطعه موسیقایی «خمینی‌ ای‌امام» همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی تقدیر می‌شود. در مراسمی که روز دوشنبه 12 بهمن ماه در مکان فرودگاه مهرآباد همزمان با سالگرد ورود امام خمینی(ره) به تهران برگزار می‌شود از حمید شاهنگیان آهنگساز سرودهای انقلابی تجلیل می‌شود.  به گزارش تسنیم، این آهنگساز درباره شکل‌گیری این سرود گفت: تولید و اجرای این سرود در زمان طاغوت اقدامی بسیار خطرناک و دشوار بود. به سبب ارادتی که به حضرت امام(ره) داشتم این کار را ضبط کردم و راز ماندگاری این اثر نیز به خاطر همان عشق بود. وی افزود: امام خمینی(ره) غیر از اینکه یک عالم فقیه برجسته و مرجع تقلید بودند؛ رهبر فکری و سمبل انقلاب نیز به شمار می‌رفتند و بر همین اساس نیز در آن زمان اگر فردی اسم این بزرگوار را بر زبان جاری می‌ساخت؛ مورد اتهام قرار می‌گرفت.  شاهنگیان افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته این نقش موسیقی را فراموش کرده‌ایم و کمتر به موسیقی‌های آیینی، انقلابی، عاشورایی، سنتی و ... پرداخته شده است. به نظر من حمایت نکردن و بها ندادن به این هنرها هم‌اکنون سبب شکل‌گیری موسیقی‌های شده که همخوانی کمتر با جامعه ما دارد.

اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه یک سیما در دهه مبارک فجر
سرپرست شبکه یک سیما از پخش ویژه‌برنامه «ثریا» در دهه مبارک فجر خبر داد. فضل‌الله شریعت‌پناهی گفت: این ویژه‌برنامه که قرار است به پیشرفت‌های ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بپردازد، از 11 بهمن و قبل از اخبار ساعت 21 هر شب روی آنتن می‌رود. او افزود: هر برنامه مرتبط با یک حوزه است که در هر حوزه چند میهمان که کارهای بزرگ در سطح ملی انجام داده‌اند به برنامه می‌آیند. سرپرست شبکه یک ادامه داد: این برنامه حدود70 دقیقه است که به صورت زنده و به تهیه‌کنندگی و اجرای محسن مقصودی پخش خواهد شد و به امید خدا در یک دکور جدید روی آنتن می‌رود.  شریعت‌پناهی همچنین از پخش مستندهای میان‌برنامه مناسبتی در دهه فجر خبر داد و افزود: ما در این دهه جشنواره فیلم‌های سینمایی نیز خواهیم داشت که هر شب ساعت یک بامداد فیلم‌های مرتبط با دوران پیروزی انقلاب روی آنتن می‌رود.  

«ببخشید یک لحظه» کلید خورد
مجموعه ۳۰ قسمتی با عنوان «ببخشید یک لحظه» به منظور ارائه جلوه‌های بدیع از هنر در قالب موشن‌گرافیک و در خدمت ارزش‌های متعالی کلید خورد.  به گزارش معاونت تعلیم و تربیت سپاه تهران بزرگ، میثم لطیفی، مجری طرح این مجموعه با اعلام این خبر افزود: این مجموعه فاخر برای اولین بار در حوزه مفاهیم ارزشی همچون امر به معروف و نهی از منکر در ۳۰ قسمت ۲ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی آقای علی شاهی و با همکاری شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما در مرحله تولید و ساخت قرار دارد. لطیفی در ادامه عنوان کرد: این مجموعه بعد از پایان ساخت از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0056 sec