printlogo


کد خبر: 152957تاریخ: 1394/11/12 00:00
سلامت

عضو کمیسیون درمان مجلس مطرح کرد
2 چالش مهم حوزه سلامت
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌ها و کمبود تخت‌های بیمارستانی، تقویت بهداشت و پیشگیری را مسیری برای کاهش نیاز به تخت‌های بیمارستانی و پرستار عنوان کرد.
سلیمان عباسی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه توجه به بحث پیشگیری و آموزش مراجعه بیماران را به مراکز درمانی کاهش می‌دهد، تصریح کرد: با در پیش گرفتن چنین سیاستی علاوه بر کاهش مراجعات به مراکز درمانی، از صرف هزینه‌های گزاف برای درمان بیماری‌ها نیز کاسته می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رفع مشکل کمبود تخت بیمارستانی را مستلزم توجه جدی به بحث پیشگیری و آموزش دانست و  به خانه ملت گفت: با تقویت بهداشت و پیشگیری، میزان نیاز به تخت‌های بیمارستانی کاهش یافته و معضل کمبود تخت بیمارستانی و پرستار نیز برطرف می‌شود. وی از فرسودگی بیمارستان‌های کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بیمارستان‌های فرسوده ظرفیت ارائه خدمات‌دهی مناسب به بیماران را ندارند.

فقر بیماران به دنبال هزینه عوارض جراحی
عوارض پس از جراحی قابل پیش‌بینی نیست و عوارض جراحی می‌تواند خانواده‌ها را به زیر خط فقر بکشاند. به گزارش «وطن‌امروز» بهزاد رحمانی، رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران،  با بیان اینکه عوارض پس از جراحی قابل پیش‌بینی نیست اما می‌تواند بیماران را درگیر هزینه‌های سنگین درمان کند، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر باید به عوارض پس از جراحی توجه بیشتری داشته باشند و محدودیت‌های پوششی خود را کاهش دهند تا بیماران جز درد بیماری به درد دیگری مبتلا نشوند. رحمانی افزود: زمانی که فردی جراحی می‌کند و دچار عوارض پس از جراحی می‌شود نمی‌تواند در جامعه به صورت فعال به حرفه خود ادامه دهد بنابراین این امر بیمار را علاوه بر هزینه‌های درمان و تهیه دارو در مخارج زندگی نیز دچار مشکل می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت عوارض جراحی می‌تواند خانواده‌ها را به زیر خط فقر بکشاند.
 


Page Generated in 0/0052 sec