printlogo


کد خبر: 152970تاریخ: 1394/11/12 00:00
اخبار

گسترش بازارهای صادراتی ایران‌خودرو!
گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت پژو در جریان سفر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به فرانسه قرارداد همکاری‌های مشترک خود را امضا کردند. به گزارش ایکوپرس، این قرارداد با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نخست‌وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی 2 کشور به امضای هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و کارلوس تاوارس، رئیس هیات‌مدیره شرکت پژو سیتروئن رسید، براساس رویکرد و استراتژی جدید ایران‌خودرو تنظیم و نهایی شده است. رویکردی که ایجاد شرکت مشترک
ایرانی – فرانسوی، سرمایه‌گذاری مستقیم و نقدی پژو در ایران، انتقال فناوری و تولید محصولات به روز دنیا و استفاده از بازار صادراتی محصولات پژو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از مهم‌ترین محورهای آن به شمار می‌رود. یکه‌زارع افزود: امکان استفاده از بازارهای صادراتی این محصولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) نیز محور دیگر قرارداد است.


تشریح دستاوردهای بانکی و اقتصادی سفر به ایتالیا و فرانسه
مدیرعامل بانک پاسارگاد اعلام کرد در سفر به کشورهای ایتالیا و فرانسه، مذاکراتی برای تأسیس شعبه در این کشورها انجام شده‌ است و ما منتظر رهنمودهای بانک مرکزی در این زمینه هستیم.  دکترمجید قاسمی درباره دستاوردهای سفر به کشورهای ایتالیا و فرانسه با بیان این نکته اظهار داشت: ظرف یک هفته آینده مذاکراتی با نمایندگان شرکت‌های ایتالیایی و فرانسه خواهیم داشت.   وی با اشاره به استقبال طرف‌های ایتالیایی و فرانسوی از هیأت ایرانی، تأکید کرد: روی این اعتماد فکر شده بود ضمن اینکه سخنان سنجیده رئیس‌جمهوری، مذاکرات خوبی را در این سفرها رقم زد. قاسمی از گشایش حساب بانک‌ مرکزی در ایتالیا پس از مدت‌ها خبر داد و اظهار داشت: برای گشایش حساب بانک مرکزی در کشور فرانسه هم مذاکرات خوبی انجام و تفاهمات اولیه انجام شد که بزودی این مهم نیز محقق خواهد شد.


Page Generated in 0/0063 sec