printlogo


کد خبر: 152977تاریخ: 1394/11/12 00:00
اخبار

مجلس به قراردادهای مشکوک دولت ورود کند
دبیر کل حزب موتلفه گفت: لازم است مجلس به وظیفه نظارتی خود راجع به قراردادهای ۴۵ میلیارد دلاری عمل کند و یک کمیسیون ویژه را برای بررسی قراردادهای خارجی اخیر دولت تشکیل دهد.به گزارش مهر، محمدنبی حبیبی در نشست دبیران این حزب با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: لازم است مجلس به وظیفه نظارتی خود راجع به قراردادهای ۴۵ میلیارد دلاری و قراردادهای نفتی ۲۵ ساله عمل کند. وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی از نمایندگان محترم و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهد یک کمیسیون ویژه را برای بررسی قراردادهای خارجی اخیر دولت تشکیل دهد تا به طور جدی به وظایف نظارتی مجلس عمل شود و از طرف ملت مراقبت کند که قراردادها مطابق منافع و مصالح کشور تنظیم و نهایی شود.وی افزود: فرانسوی‌ها همان‌هایی هستند که در کوران تحریم ایران بیشترین همکاری را با آمریکایی‌ها کردند و برای خوش‌خدمتی به آمریکا به منافع اقتصادی خودشان هم لطمه زدند. حبیبی تصریح کرد: هیأت نظارتی مجلس باید به این موضوع رسیدگی کند که اقتصاد ورشکسته ایتالیا و اقتصاد بیمار فرانسه بیشتر محتاج مراوده اقتصادی با ایران است یا در این قراردادها به حل مشکلات رکود و بیکاری در کشور ما کمک می‌شود؟ وی ادامه داد: میلیاردها دلار دارایی‌های بلوکه شده اگر قرار باشد با این قراردادها مشکل غربی‌ها را حل کند باید به مردم توضیح دهیم که چه مشکلی از مشکلات ما از جمله خروج از رکود و ایجاد رونق کسب و کار حل می‌شود.

پیکر سرلشکر سلیمی فردا تشییع می‌شود
مراسم تشییع پیکر فرمانده سابق ارتش ۱۳ بهمن از مقابل مسجد جهاد ستادکل نیروهای مسلح برگزار می‌شود. به گزارش سپاه‌نیوز، آیین تشییع پیکر امیر سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده سابق ارتش روز سه‌شنبه 13/۱۱/94 ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد جهاد ستادکل نیروهای مسلح واقع در خیابان شهید قدوسی برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت این امیر سرافراز نیز روز پنجشنبه 15/۱۱/94 از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح در مسجد امام‌خمینی(ره) ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید قدوسی، نرسیده به چهارراه شهید بهشتی (قصر) برپاست.
تسلیت سپاه پاسداران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در پیامی درگذشت امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این پیام آمده است: مرحوم امیر سرلشکر محمد سلیمی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه و فداکار نیروهای مسلح بود که پس از چندین دهه خدمت صادقانه و شجاعانه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سنگر مشاور نظامی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نقش ارزنده‌ای در عرصه‌های دفاعی و نظامی کشور از خود به یادگار گذارد. در پایان این پیام با تسلیت درگذشت فقید سعید امیر متعهد و مجاهد سرلشکر محمد سلیمی به محضر فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، خانواده معزز و همرزمان فداکار وی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رضوان الهی و برای بازماندگان مکرم صبر و شکیبایی مسألت شده است.

تروریست‌ها با چهره جدید وارد مذاکرات ژنو نشوند
استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون آخرین وضعیت گفت‌وگوهای طرف‌های سوری در ژنو تلفنی گفت‌وگو کردند. دی‌میستورا در این گفت‌وگوی تلفنی دستور کار گفت‌وگوهای ژنو را شامل روند سیاسی، آتش‌بس، مسائل انسانی و مبارزه با تروریسم عنوان کرد. امیرعبداللهیان نیز ضمن تاکید بر راه‌حل سیاسی برای برون رفت از بحران جاری سوریه، حمایت کشورمان را از گفت‌وگوهای سوری – سوری در ژنو اعلام کرد و گفت در نهایت مردم سوریه هستند که درباره آینده کشورشان تصمیم می‌گیرند.وی افزود: باید دقت و مراقبت کرد که تروریست‌ها با چهره‌ای جدید وارد گفت‌وگو نشوند و از میز مذاکره استفاده ابزاری نکنند. امیرعبداللهیان افزود: تروریسم در آینده سوریه جایی نخواهد داشت و فقط مردم سوریه تصمیم
خواهند گرفت.
 


Page Generated in 0/0075 sec