printlogo


کد خبر: 152987تاریخ: 1394/11/12 00:00
چهارگوشه

محمد النمر: به مبارزه مسالمت‌آمیز ادامه می‌دهیم
محمد النمر، پسر شیخ نمر باقرالنمر که اوایل ماه جاری میلادی به دست مقامات آل‌سعود اعدام شد، در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی شبکه الحره با تاکید بر نقش عربستان در ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای و تلاش برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، اظهار داشت: پدرم به دلیل اینکه خواستار حقوقش بود و نه به دلایل طایفه‌ای که برخی تصور می‌کنند، اعدام شد. وی تاکید کرد، خانواده شیخ نمر و حامیانش در راستای تایید شیوه مسالمت‌آمیز پدرش، به فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

آیت‌الله سیستانی هیأت کویتی را
به حضور نپذیرفت
یک پایگاه خبری عربی نوشت که مرجعیت عالی شیعیان عراق، هیأت کویتی نماینده ریاض در کنفرانس پارلمان‌های اسلامی در بغداد را به دلیل مطالبات مداخله‌جویانه‌اش به حضور نپذیرفت. به گزارش نیل‌نت، هیأت کویتی که چندی‌پیش همچنین به نمایندگی از عربستان در کنفرانس پارلمان‌های کشورهای اسلامی در بغداد مشارکت داشت، می‌خواست در این دیدار توقف حمایت آیت‌الله سیستانی از بسیج مردمی و لغو فتوای جهاد کفایی شود.

پیشنهاد قتل آوارگان در آلمان
رئیس حزب راست‌گرای آلمانی درخواست کرد برای جلوگیری از ورود پناهجویان در صورت لزوم به سوی آنان تیراندازی شود. این اظهارات فراوکه پتری که ریاست حزب «آلترناتیو برای آلمان» را برعهده دارد، با واکنش‌های بی‌سابقه‌ای در این کشور همراه شد. افزایش هواداران حزب (AfD) به دلیل بحران پناهجویان در آلمان، باعث شد رئیس این حزب پای خود را فراتر بگذارد و از پلیس بخواهد در صورت لزوم به سوی پناهجویانی که قصد دارند غیرقانونی وارد آلمان شوند تیراندازی کند. پتری در مصاحبه‌ای گفت: من هم نمی‌خواهم چنین اتفاقی بیفتد، ولی به عنوان آخرین راه‌حل باید از سلاح استفاده کرد.

کشته شدن رهبر جدید تجزیه‌طلبان بلوچ پاکستان
رسانه‌های پاکستان در حالی از کشته شدن رهبر جدید گروه تجزیه‌طلب موسوم به ارتش آزادیبخش بلوچ در درگیری با نیروی مرزی این کشور خبر می‌دهند که «سرفراز بگتی»  وزیر ایالتی بلوچستان در امور داخلی چندی پیش از کشته شدن «نذرالله بلوچ» رهبر سابق این گروه در عملیات نظامی خبر داده بود. دولت محلی ایالت «بلوچستان» چندی پیش با اعلام تلاش جرگه بزرگان، برای مذاکرات با گروه‌های ناراضی بلوچ تلاش می‌کرد اما حالا خبر می‌رسد «منان بلوچ» رهبر جدید شورشی‌های این ایالت بلوچستان در تبادل آتش با نیروی مرزی پاکستان در منطقه «مستونگ» کشته شده است. در همین حال سروزیر ایالت بلوچستان از تلاش دولت اسلام‌آباد برای ارتباط با سیاستمداران و بزرگان قبیله‌ای و مذاکره با رهبران ناراضی بلوچ می‌گوید که در این زمینه «براهم‌داغ بگتی» رهبر مقیم سوییس تجزیه‌طلبان بلوچستان برای مذاکره با دولت اعلام آمادگی کرده است.

پنتاگون وعده  اوباما را نقض می‌کند
وزیر دفاع آمریکا در حالی از حضور بلند‌مدت و آمادگی برای جنگی سخت در افغانستان صحبت می‌کند که براساس برنامه اوباما، نیروهای این کشور قرار بود به تدریج تا سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش یابند. «اشتون کارتر» اما با نقض آشکار وعده کاخ سفید می‌گوید پنتاگون در افغانستان برای جنگی سخت و حضور درازمدت آماده می‌شود. او  با اشاره به وخیم‌‎تر شدن وضعیت امنیتی و گسترش نفوذ طالبان در افغانستان هشدار داده است: «سال  2016 میلادی سال دشواری خواهد بود اما واشنگتن به همراه متحدان خود برای روبه‌رو شدن با تهدیدهای احتمال آماده می‌شوند. مدت حضور ما در افغانستان به خاطر این نبرد طولانی خواهد بود و  رئیس‌جمهور و اعضای ائتلاف تعهد سپرده‌اند تا در کنار افغانستان باقی بمانند. بنابراین نه تنها پس از سال‌های 2016 و 2017 میلادی بلکه پس از آن نیز در این کشور حضور خواهیم داشت»!


Page Generated in 0/0064 sec