printlogo


کد خبر: 153020تاریخ: 1394/11/13 00:00
هفته هجدهم لیگ برتر زیر سایه تقابل تهران و اصفهان
اوج رقابت

لیگ برتر فوتبال در حالی از امروز برای استقلال و پرسپولیس از سر گرفته می‌شود که این 2 تیم در دیدارهایی دشوار باید به مصاف 2 تیم اصفهانی بروند. در ادامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز سه‌شنبه 3 دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم سایپا از ساعت ۱۴:۳۰ در مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت. سایپا در حال حاضر با ۳۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و برای باقی ماندن در مربع بالای جدول باید در این مسابقه به برتری برسد. سایپا که در تعطیلات لیگ در جام شهدا شرکت کرده بود، با یک شکست و یک پیروزی در این جام توانست عنوان سومی را از آن خود کند و با این عنوان لیگ را از سر بگیرد. تنها دغدغه سایپا برای این بازی، استفاده از آندرانیک تیموریان است. طبق اعلام سازمان لیگ، کاپیتان تیم‌ملی که در نیم‌فصل به جای جواد نکونام به تیم سایپا پیوسته است، به خاطر محرومیت قادر به همراهی سایپا نیست ولی مسؤولان این تیم به این موضوع اعتقادی ندارند.
کار سخت استقلال در اصفهان
در دیگر بازی این هفته، استقلال از ساعت ۱۴:۳۰ سه‌شنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل ذوب‌آهن به میدان می‌رود. آبی‌های تهران در حالی لیگ را از سر می‌گیرند که به خاطر شکست استقلال صنعتی در هفته هجدهم، همچنان با ۳۴ امتیاز صدرنشین هستند و انگیزه زیادی دارند تا با برد مقابل ذوب‌آهن، جای خود را در صدر محکم‌تر کنند. استقلال در دیدار رفت مقابل ذوب‌آهن با 2 گل شکست خورده و این دیدار می‌تواند برای شاگردان مظلومی یک بازی انتقامی هم باشد.
ذوب‌آهن تغییر زیادی نسبت به نیم‌فصل اول نداشته است. هاشم بیک‌زاده از جمله بازیکنانی است که در نقل و انتقالات به تیم ذوب‌آهن آمد. گل‌محمدی که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه توانایی را در اختیار دارد، با پیروزی در این مسابقه می‌تواند تیمش را تا رده دوم جدول بالا بیاورد و شانس خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی چندبرابر کند.
پرسپولیس و انتقام از سپاهان
دیدار پرسپولیس و سپاهان همواره از مسابقات تماشایی لیگ بوده و بی‌مورد نیست که به این مسابقه داربی ایران می‌گویند. دیدار رفت 2 تیم با نتیجه
۴ بر ۲ به سود سپاهان تمام شده بود. آن روزها پرسپولیس حال و روز خوشی نداشت و انتقادات زیادی به عملکرد این تیم مطرح می‌شد ولی برانکو ایوانکوویچ به تدریج اندیشه‌هایش را در این تیم جا انداخت و از تیمش یک مدعی قهرمانی ساخت. سرخپوشان که تمام توجه‌شان در نقل و انتقالات نیم‌فصل متوجه جذب دروازه‌بان بود، «لوبانف» ازبک و محسن‌زاده را در این پست جذب کردند تا نگرانی‌ هواداران در این بخش کمتر شود. این مسابقه که از ساعت 17 آغاز می‌شود، تقابل اندیشه‌های 2 مربی هموطن کُروات یعنی برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان و ایگور استیماچ سرمربی سپاهان است. استیماچ که بعد از کناره‌گیری حسین فرکی سرمربی سپاهان شد، نتوانست با این تیم نتایج خوبی بگیرد و با سپاهان تا رده نهم جدول پایین رفت. او بارها وعده داده که در نیم‌فصل دوم «سیمایی متفاوت» از سپاهان نشان بدهد و انتظارات را برآورده کند.
برانکو: سوشا برای بازی کردن رقابت می‌کند
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان گفت: فکر می‌کنم شما هم مثل ما برای شروع نیم‌فصل دوم هیجان‌زده هستید، به هر حال بازی‌های بسیار مهم و جالبی در انتظار ماست. خیلی از تیم‌ها شوق خودشان را برای قهرمانی نشان می‌دهند. فکر می‌کنم قشنگ‌تر از این نیست که بخواهیم برای مسابقه به مصاف قهرمان فصل قبل برویم و انتظار یک نمایش بزرگ را دارم. برانکو خاطرنشان کرد: باشگاه هم به صورت رسمی اعلام کرد که سوشا می‌تواند در لیست 18 نفره باشد. وی در پاسخ به این سوال که از هواداران دعوت می‌کنید که به استادیوم بیایند و در این‌باره چه صحبتی دارید، اظهار داشت: ما بهترین هواداران را داریم، در بازی با استقلال خوزستان دیدید که چه تعدادی آمدند و ما را تشویق کردند. انتظار دارم بازی با سپاهان که بازی سنتی است، یار دوازدهم ما باشند. وی درباره اینکه احتمالاً هواداران پرسپولیس علیه خلعتبری مهاجم سپاهان موضع بگیرند و در این‌باره صحبت شما چیست، ادامه داد: من در این باره فکر نکرده‌ام، تا به حال هواداران ما عالی بودند. بازی با استقلال تهران را به خاطر دارید که صدهزار تماشاگر به استادیوم آمد و یک کار جوانمردانه را نشان دادند. سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس تا چند روز گذشته نمی‌دانست که می‌تواند از سوشا مکانی استفاده کند، اما حالا گفته می‌شود که بازیکن ازبکستانی اضافه وزن دارد و شما از او راضی نیستید، صحت دارد، گفت: طبیعی است که این مساله صحت ندارد، دور و اطراف ما همیشه صحبت هست، البته با وجود موقعیت‌هایی که سوشا قبلاً داشته، ما در زمان بازی‌های قطر با محسن‌زاده قرارداد بستیم و البته می‌دانید که صادقی از ما جدا شد و با وجود اینکه این ماجرا پیش آمد، ما نیاز به جذب دروازه‌بان داشتیم. ما لوبانف ازبکستانی را جذب کردیم و چون سهمیه‌های بازیکن خارجی ما پر است، بازیکن آسیایی گرفتیم. برانکو درباره اینکه آیا برای استفاده از سوشا مکانی ریسک می‌کند یا نه، ادامه داد: ما هیچ اطلاعی کسب نکردیم که کار برای سوشا ممنوع شده باشد، او فعلاً در رقابت برای بازی کردن است و مراجع ذی‌صلاح کار خودشان را می‌کنند. روند رسیدگی به پرونده سوشا در جریان است و وقتی زمان دقیق اعلام شد، ما هم در جریان قرار خواهیم گرفت.
استیماچ: فردا(امروز) بازی بزرگی برگزار می‌شود
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: 2 باشگاه بزرگ ایران با حمایت هوادارانشان به مصاف هم می‌روند، اما باید بگویم ما قهرمان واقعی هستیم. استیماچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: بازی فردا بازی بزرگی است، یک بازی بزرگ در فوتبال ایران انجام خواهد شد. 2 باشگاه بزرگ ایران با حمایت هوادارانشان به مصاف هم می‌روند، اما باید بگویم که ما قهرمان واقعی هستیم، چرا که در 11 سال اخیر بهترین عملکرد را داشتیم. امیدوارم در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. برانکو دوست من است و او را خیلی خوب می‌شناسم و خوشحالم که دوباره او را می‌بینم. می‌دانم که آخر بازی غیرممکن است هر دو نفر راضی باشیم. وی افزود:‌ ما آمده‌ایم که این بازی را ببریم چرا که تیم خوبی هستیم اما باید بگویم پرسپولیس هم از بهترین تیم‌های حال حاضر ایران است. استیماچ درباره استفاده از 2 بازیکن برزیلی در سپاهان افزود: پادوانی و شیمبا هر 2 آماده هستند و این برای ما یک اتفاق خوب است اما بد بود که در نیم‌فصل اول نتوانستند برای ما بازی کنند. وی درباره اینکه برانکو گفته بود با او در تیم‌ملی کرواسی کار کرده، اظهار داشت: بله همین‌طور است ما با هم دوست هستیم و من احترام زیادی به برانکو می‌گذارم. ما 10 سال با هم کار کردیم و باید بگویم پرسپولیس خوشبخت است که برانکو سرمربی‌اش است. البته ما دو نفر برای موفقیت تیم‌مان تلاش می‌کنیم اما باید بگویم بعد از بازی باز هم با هم چایی خواهیم خورد. سرمربی سپاهان درباره شناختش از پرسپولیس گفت: من پرسپولیس را خوب می‌شناسم. می‌دانم برانکو در شروع فصل دشواری‌های زیادی داشت که این مسائل در 2 ماه اخیر هم برای ما رخ داد. اما می‌بینید که برانکو الان با تیمش نتیجه می‌گیرد و من هم انتظار دارم این اتفاق برای من هم رخ دهد. وی افزود: پرسپولیس در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های ایران است. آنها 11 بازی نباختند و 7 برد و 4 مساوی به دست آوردند که این یک امتیاز برای قهرمان شدن است. ما هم تلاش می‌کنیم تا بردهای پشت سر هم را شروع کنیم. استیماچ اظهار داشت: نقاط قوت پرسپولیس را می‌شناسم. می‌دانم طارمی موفق‌ترین مهاجم است و از احمدزاده،‌ عالیشاه، نوراللهی و رضائیان شناخت داریم. باید بگویم ما هم بازیکنان خوبی داریم و انتظار دارم فردا(امروز) بازی خوبی برگزار شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec