printlogo


کد خبر: 153030تاریخ: 1394/11/13 00:00
آوای شهر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی مطرح کرد
پیش‌بینی افزایش آلاینده‌ها
در کلانشهرها
گروه اجتماعی: براساس پیش‌بینی هواشناسی، با غالب شدن جو آرام در بیشتر مناطق کشور، افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به «مهر» افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، روز دوشنبه جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است. روز سه‌شنبه سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب وارد کشور خواهد شد که به‌تدریج ابرناکی و بارش برف و باران را در این منطقه به دنبال خواهد داشت. از بعدازظهر با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی و بارش برف و باران در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.
به گفته احمد وظیفه، روز چهارشنبه با حرکت شرق سوی این سامانه بارشی از ابرناکی در مناطق شمال‌غرب کاسته شده و در نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در این روز با عبور شاخه جنوبی این سامانه، در برخی مناطق زاگرس‌جنوبی، جنوب و جنوب‌شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از موافقت کمیسیون عمران شورای شهر با افزایش 15درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال آینده خبر داد. ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران  با اشاره به بررسی لایحه نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: این لایحه چندی پیش در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران مطرح شد. وی به فارس عنوان کرد: در این لایحه، شهرداری تهران افزایش 25 درصدی کرایه‌های تاکسی را پیشنهاد داده بود که در نهایت در کمیسیون عمران با افزایش 15 درصدی کرایه‌های تاکسی در سال 95 موافقت شد. قناعتی خاطرنشان کرد: البته اعضای کمیسیون عمران، نظرات گوناگونی را درباره میزان افزایش کرایه‌های تاکسی داشتند به طوری که برخی با افزایش 10 درصدی و برخی 17 درصدی موافق بودند که در نهایت افزایش 15 درصدی کرایه‌های تاکسی به تصویب رسید.

طلب 180 میلیاردی شهرداری
بابت جرایم رانندگی
دولت 180 میلیارد تومان در بخش جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری بدهکار است.
به گزارش «وطن امروز» مهدی رزمی، رئیس اداره کل درآمد شهرداری تهران به بدهی‌های دولت به شهرداری اشاره کرد و گفت: در بخش جرایم راهنمایی و رانندگی و سایر موارد دولت به شهرداری بدهکار است که سهم شهرداری از جرایم رانندگی حدود 170 تا 180 میلیارد تومان است که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است. رئیس اداره کل درآمد شهرداری تهران درباره عوارض گمرکی افزود: در این زمینه هم دولت پرداختی نداشته است و فقط در بحث سوخت مقداری پرداختی به شهرداری صورت گرفته است. به گفته وی، جمع  این عوارض حدود 500 میلیارد تومان است که تاکنون دولت به طور کامل آن را پرداخت نکرده است. رزمی همچنین درباره پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه در شهر تهران، گفت: شهرداری تهران برای نهمین سال جشن خوش‌حسابی را برگزار می‌کند. وی با بیان اینکه اگر افراد بموقع عوارض خود را پرداخت کنند 10 درصد به آنها تخفیف داده می‌شود، عنوان کرد: در عوارض نوسازی
9 درصد جریمه دیرکرد محاسبه می‌شود. رئیس اداره کل درآمد شهرداری یادآور شد:  در بخش عوارض خودرو تخفیف وجود ندارد اما اگر مالک خودرو عوارض را پرداخت نکند، ماهانه 2 درصد به آن جریمه تعلق می‌گیرد.


Page Generated in 0/0062 sec