printlogo


کد خبر: 153037تاریخ: 1394/11/13 00:00
چهارگوشه

اروپا ۱۰ هزار کودک آواره سوری را بلعیده است
گروه بین‌الملل: براساس گزارش آژانس جنایی اتحادیه اروپا، ۱۰ هزار کودک آواره  سوری بعد از ورود به نقاط مختلف خاک اروپا ناپدید شده‌اند که این احتمال می‌رود گروه‌های تندروی اروپا به منظور سوء‌استفاده جنسی و بردگی این کودکان را ربوده باشند. برایان دونالد، رئیس سازمان پلیس اروپا به نشریه آبزرور گفته است، تنها در ایتالیا حدود 5 هزار کودک بعد از ثبت‌نام توسط دولت و هزار کودک دیگر در سوئد ناپدید شده‌اند. وی همچنین هشدار داده است سازمان‌های جنایی «پان‌اروپایی» اکنون آوارگان  را هدف قرار داده‌اند. برخی منابع از ورود ۲۷۰ هزار کودک آواره عمدتا از سوریه، به خاک اروپا خبر می‌دهند که خانواده به همراه نداشته‌اند. انتشار این خبرهای دردناک در حالی است که به نظر می‌رسد ربودن کودکان آواره آن هم پس از ثبت‌نام توسط دولت‌های اروپایی نمی‌تواند بدون اطلاع نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اروپایی صورت گرفته باشد.

درگیری‌های روسیه و اوکراین به خاورمیانه کشیده می‌شود
وزارت دفاع اوکراین درخواست رئیس‌جمهوری این کشور برای اعزام نیرو به سوریه جهت مقابله با داعش را بررسی می‌کند. روزنامه ایندیپندنت در این باره نوشت: حمایت احتمالی ارتش اوکراین از ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش در خاورمیانه در جریان سفر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به اوکراین بررسی می‌شود.  این روزنامه در ادامه به نقل از یک منبع آگاه در دولت اوکراین نوشت: کی‌یف در حال بررسی طیفی از گزینه‌ها در حمایت از ائتلاف ضدداعش در سوریه است که از آن جمله می‌توان به اعزام نیرو به سوریه اشاره کرد. این مساله می‌تواند به مخالفت‌هایی از سوی دولت روسیه بینجامد. به عقیده برخی کارشناسان این امر ممکن است نیروهای اوکراینی را در مقابل نیروهای روس در سوریه قرار دهد.

تل‌آویو حامی  تشکیل کشور کردستان
وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل کشور مستقل کردستان و افزایش همکاری میان اسرائیل و کردها شد. آیلت شاکد که در کنفرانس امنیتی موسسه امنیت ملی در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد، سه‌شنبه گفت: «ما خواستار تشکیل کشور کردستان هستیم؛ کشوری که ایران را از ترکیه جدا کند و رویکردهای دوستانه‌ای در قبال اسرائیل داشته باشد.» وی با بیان اینکه «کُردها شریک و یار اسرائیلی‌ها هستند»، مدعی شد، منافع مشترک رژیم صهیونیستی و کردها، مقابله با افزایش گروه‌های جهادی در منطقه است. براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی و کردستان عراق روابط دیپلماتیک رسمی با یکدیگر ندارند اما برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که همکاری سیاسی، نظامی و تجاری میان آنها وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec