printlogo


کد خبر: 153051تاریخ: 1394/11/13 00:00
اخبار

محسن امیریوسفی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر:
سازمان سینمایی حکم یک پادگان نظامی را برای من داشت
مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت حواشی جالبی هم به همراه داشت که مهم‌ترین آن همزمان با ورود علی جنتی به سالن و حضور محسن امیریوسفی روی سن صورت گرفت که کارگردان فیلم «خواب تلخ» ضمن دریافت سیمرغ بهترین تیزر سینمایی برای این فیلم سخنان آتشینی نیز بیان کرد.  این کارگردان که فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی»‌اش مورد پذیرش جشنواره قرار نگرفته است، با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان انتخابات که اشاره به حقوقدانی داشت، عنوان کرد: «امیدوار بودیم این حقوقدانی جاری و ساری در سینمای ایران باشد که این اتفاق نیفتاد و سازمان سینمایی حکم یک پادگان نظامی را برای من داشت. ما بیرون از گود در این حوزه بودیم و امیدوار بودیم این فیلم در کشور خودمان نمایش داده شود، اما این اتفاق رخ نداد و جای تاسف دارد که این اتفاق در دولت تدبیر و امید رخ داد!»  در ادامه مراسم رئیس سازمان سینمایی به صحنه دعوت شد و برخلاف وعده ابتدایی برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه مبنی بر کم‌دیالوگ بودن جشن افتتاح، حضار سالن با سخنرانی نسبتا طولانی از سوی ایوبی مواجه شدند؛ سخنانی که در آن تحویل سال سینمای ایران با کلیدواژه برجام مرتبط دانسته شد! و ایوبی در این باره گفت: «برجام یعنی پیروزی سخن بر شمشیر...» البته رئیس سازمان سینمایی در ادامه اشاره به مردان ایثارگر مدافع حرم داشته و افزود: «از طرف جامعه سینمایی درود می‌فرستیم بر قدم‌های استوار، نگاه‌های تیزبین، بازوان قدرتمند و قامت‌های افراشته سرداران رشید، سربازان دلاور، پاسداران حریم و حرم و رزمندگان مقاومت و تقدیم می‌کنیم افتخارات سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر را به چشمان بر در مانده همسران و فرزندان شهیدان حرم، شهیدان مقاومت، پاسداران امنیت و آرامش ایران. روحشان شاد.» در ادامه این مراسم، سیده‌زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا»، رخشان بنی‌اعتماد کارگردان و فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلویزیون روی صحنه آمدند تا از خانواده شهید سیاح طاهری تقدیر به عمل آورند.

انتشار خاطرات حاج‌ صادق از خرمشهر تا لبنان
خاطرات حاج‌صادق آهنگران شامل خاطرات او از خرمشهر تا لبنان، از نوحه‌های جنگ تا توصیه‌های امام(ره) و... در جلد دوم «خاطرات آهنگران» جمع‌آوری شده و قرار است در سال آینده توسط نشر یازهرا(س) روانه بازار کتاب شود. این اثر که جلد دوم خاطرات مداح معروف سال‌های دفاع‌مقدس و این روزها مداح مدافعان حرم است، دربردارنده روایت صادق آهنگران از سال‌های دفاع‌مقدس است.  به گفته علی اکبری، نویسنده کتاب، بخش قابل توجهی از خاطرات این کتاب تاکنون در جایی نقل نشده است و چون برای اولین‌بار روایت می‌شود، برای مخاطب جذاب است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب مربوط به خاطرات سفر او به لبنان و حضور در میان اعضای حزب‌الله می‌شود. آهنگران سال 62 به لبنان می‌رود و با مقامات حزب‌الله دیدار دارد. در این بخش از خاطرات روایت این روزهای آهنگران گنجانده شده است. او در این بخش به تشریح خاطرات و بیان جزئیات از مقر حزب‌الله می‌پردازد که در نوع خود جالب است.  بخش دیگری از خاطرات آهنگران در این کتاب، به نوحه‌هایی اختصاص دارد که او در جبهه میان رزمندگان می‌خواند.

افتتاح رسمی کانال‌های خردسال
و کودک تا پایان سال
 شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان با مدیریت «محمدرضا سرشار» که در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند، طی روزهای اخیر با برداشتن گام‌های زیرساخت فنی، کیفیت پخش تصاویر خود را بهبود بخشیده است.  همچنین قرار است کانال‌های خردسال و کودک نیز تا پایان سال فعالیت رسمی خود را آغاز کنند. کانال خردسال شبکه کودک و نوجوان با نام پویا فعالیت خواهد کرد و با افزایش برنامه‌های جدید خود از 5 درصد به 20 درصد و افزایش پخش برنامه‌های ایرانی از 30 درصد به 50 درصد از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر برای گروه سنی خردسال فعالیت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0145 sec