printlogo


کد خبر: 153052تاریخ: 1394/11/13 00:00
رویدادها

معرفی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر
 در شبکه افق
شبکه تلویزیونی افق به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ویژه‌برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است. «افق»؛ شبکه انقلاب اسلامی که براساس شعار خود، ترویج سبک زندگی اسلامی و گفتمان انقلاب را دنبال می‌کند،  طی دهه فجر امسال با مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی و ترکیبی، مستند و داستانی، سعی دارد توجهی ویژه به روزهای انقلاب و حوادث و رخدادهای آن دوره داشته باشد. از جمله مستندهایی که طی دهه فجر انقلاب از این شبکه روی آنتن می‌رود می‌توان به مجموعه «قصه‌های انقلاب» اشاره کرد که به شیوه گرافیکی تدوین شده و در هر قسمت به یکی از مقاطع حساس انقلاب همچون قیام خونین 19 دی مردم قم در سال 1357، قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم، فرار چندین باره شاه از کشور و همچنین وضعیت ارتش ایران در دوران پهلوی می‌پردازد. «بسته 57» هم عنوان مستند دیگری است به سفارش گروه تلویزیونی بسیج رسانه ملی که به تهیه پیش‌نویس قانون اساسی ایران و تثبیت آن می‌پردازد. «قاب‌های ماندگار» هم عنوان مجموعه مستندی 29 قسمتی درباره انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است و مستند «بانوی مبارز» روایتی است از فعالیت‌های انقلابی خانم حدیدچی در دوره‌های مختلف نهضت اسلامی. همچنین در دهه مبارک فجر امسال چندین مستند تک‌قسمتی همچون «آیت‌الله»، «آشنای دور» و مستند «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» هم از شبکه افق پخش خواهند شد. همچنین در این ایام پخش مجموعه «خونه به خونه» که رقابتی است دیدنی در راستای سبک زندگی جزو برنامه‌های تعیین شده است.

شهر آفتاب در تدارک نمایشگاه کتاب
قائم‌مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران از استقرار کمیته اجرایی نمایشگاه در شهر آفتاب خبر داد و گفت:‌ شهر آفتاب تا پایان اسفندماه امسال تحویل نمایشگاه کتاب خواهد شد.  به گزارش تسنیم، امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی افزود: کل هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بین 5/13 تا 14 میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن مربوط به مکان، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بحث‌هایی از این دست است که با برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب صرفه‌جویی می‌شود.  وی با اشاره به اینکه طبق قراردادی که بین شهرداری و ارشاد امضا خواهد شد‌، شهرآفتاب برای 10 سال به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب قرار می‌گیرد‌، گفت: همچنین برای این دوره ما مجبور هستیم 50 درصد فضای نمایشگاهی را در سازه‌های موقت بنا کنیم که شهرداری قول داده با هزینه خود این سازه‌ها را نیز ایجاد کند و امیدواریم برای سال آینده کل فضای نمایشگاهی در فضای مسقف باشد.

پخش تیزرهای عدم استعمال سیگار پیش از آغاز فیلم‌های جشنواره فجر
دکتر ابراهیم داروغه‌زاده درباره اظهارات حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، درباره «سیگار» که آن را مهم‌ترین مشکل و ممیزی فیلم‌های جشنواره دانسته بود، گفت: ضمن تشکر از ایشان، مطمئن هستم سینماگران عزیز ما اگر نسبت به این واقعیت ثابت‌شده علمی که نمایش تصاویر استعمال دخانیات در فیلم‌های سینمایی تاثیر مستقیمی بر افزایش مصرف سیگار در نوجوانان دارد، دقت بیشتری داشته باشند، آنقدر نسبت به این موضوع حساسیت خواهند داشت که نیاز به ممیزی مدیران سینمایی نخواهد بود. وی افزود: امسال ۷ تیزر با موضوع آموزش و پیشگیری از دخانیات تولید کرده‌ایم که قرار شد تیزرها قبل از نمایش فیلم‌های جشنواره در تمام سالن‌های نمایش‌دهنده اکران شود.

افتتاح ۳ نمایشگاه تجسمی
در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه‌های «حریر و حریق»،
«تهران من، تهران تو» و «نگاه خلاق کودک»، جمعه 9 بهمن در خانه هنرمندان ایران با حضور چهره‌های شاخص هنری آغاز به کار کردند. در این ارتباط نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی مجید اخوان با عنوان
«حریر و حریق» در نگارخانه «پاییز» افتتاح شد. در این روز همچنین نمایشگاه گزیده‌ای از عکس‌های میشل گوردون و سرمه نیکو با عنوان «تهران من، تهران تو» در نگارخانه «بهار» آغاز به کار کرد. همزمان با این نمایشگاه‌ها، ورک‌شاپ یک روزه‌ای با عنوان «نگاه خلاق کودک» توسط آرش فنائیان در نگارخانه استاد «میرمیران» برگزار ‌شد. همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسی کامل قلی‌پور، دوشنبه 12 بهمن ساعت 17 در نگارخانه استاد «نامی» افتتاح شده و تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت.


Page Generated in 0/0348 sec