printlogo


کد خبر: 153066تاریخ: 1394/11/13 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب
برای درگذشت سرلشکر سلیمی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، فرمانده کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیت‌های نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت‌الله‌علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است. این نظامی متدین و متعهد از جمله معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته‌های پیروزی انقلاب، وسیله ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول ده‌ها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگ‌های نامنظم در سال‌های اول دفاع‌مقدس، خدمات ارزنده‌ای به جای آورد. اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت می‌گویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
11 بهمن 1394

اگر در لیست اصولگرایان نباشم کنار می‌روم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر در لیست اصولگرایان نباشم قبول کرده‌ام که کنار بروم و آسمان به زمین نمی‌آید. احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس، درباره تحقق وحدت اصولگرایان اظهار داشت: بنده وحدت همه گروه‌ها را محترم می‌دارم چرا که مجلس، حزب ندارد و اگر 2 دسته اصلاح‌طلب و اصولگرا با یکدیگر متحد شوند و نقش بازی کنند از این ناکارآمدی فعلی وضع بهتر می‌شود. توکلی درباره لیست اصولگرایان تأکید کرد: من قبول کرده‌ام چنانچه در لیست نهایی نباشم کنار بروم و آسمان به زمین نمی‌آید و این مسأله‌ای نیست.

دهباشی: هرچه می‌گذرد ذلت برجام بیشتر می‌شود
حسین دهباشی، از نزدیکان رسانه‌ای حسن روحانی که فیلم تبلیغاتی روحانی نیز به کارگردانی وی ساخته شد؛ می‌گوید هرچه زمان می‌گذرد ایرادات برجام و ذلت آن بیشتر می‌شود. دهباشی در گفت‌وگو با مهر گفت: شعار من این است که هم سانتریفیوژ بچرخد هم زندگی مردم بچرخد نه اینکه نه سانتریفیوژ بچرخد نه زندگی مردم. واقعیت این است که من، آقای روحانی را دوست دارم اما آقای کوچک‌زاده، رسایی و شریعتمداری را دوست ندارم. من به عنوان یک شهروند که علوم سیاسی خوانده‌ام و به زبان انگلیسی به واسطه تحصیل در خارج از کشور مسلط هستم، نظر شخصی‌ام را جار نزده‌ام و در صفحه مجازی‌ام نوشتم. به نظر من عهدنامه برجام، عهدنامه‌ای ذلیلانه و ننگین است و هر چه می‌گذرد، دلایل بیشتری ثابت می‌کند که این عهدنامه اشتباه بود. پس مشکل جدایی من از تیم آقای روحانی به خاطر اندازه بیل نبود، بلکه امری کارشناسی بود. وی افزود: به نظر من عهدنامه برجام، عهدنامه‌ای ذلیلانه و ننگین است و هر چه می‌گذرد، دلایل بیشتری ثابت می‌کند که این عهدنامه اشتباه بود.

سفر فائزه  به آمریکا در کمیسیون امنیت ملی
عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس از بررسی سفر مشکوک فائزه هاشمی‌رفسنجانی به آمریکا در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون خبر داد.
به گزارش تسنیم، محمدصالح جوکار، درباره سفر فائزه هاشمی‌رفسنجانی به آمریکا در آستانه انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست ‌خارجی مجلس مطرح و بررسی می‌شود. خبرها از قصد فائزه هاشمی برای ماندن در آمریکا حکایت نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد وی بزودی به تهران بازخواهد گشت. بعضی گمانه‌زنی‌ها احتمال ارتباط سفر فائزه با موضوع انتخابات اسفندماه در کشورمان را بسیار قوی می‌دانند. در ماجرای رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در دادگاه نیز بارها مطالبی درباره رایزنی‌های وی در آمریکا راجع به سیاست داخلی ایران منتشر شد.


Page Generated in 0/0074 sec