printlogo


کد خبر: 153068تاریخ: 1394/11/13 00:00
توهین بی‌سابقه ‌رفسنجانی به نهاد نظارتی انتخابات مطالبه عمومی برای برخورد قاطع شورای نگهبان با این قانون‌ستیزی را برانگیخت
ردصلاحیت!

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی که از مدتی پیش سکوت کرده بود؛ بلافاصله پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، بار دیگر اظهارات ساختارشکنانه خود را از سر گرفت و این بار در اظهاراتی بی‌سابقه و به بهانه عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی، بی‌سابقه‌ترین اظهارات را در تخریب شورای نگهبان بر زبان آورد.
او با بیان اینکه «هر آنچه داریم از امام داریم»، گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.
‌به گزارش خبرگزاری‌ها، رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تریبون‌های نماز جمعه برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما اینها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از اینها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.
وی با بیان اینکه «ما در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم» به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قبول دارم که نمی‌شود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه با هم در انتخابات به رقابت بپردازند اما راهش این است که پیش از انتخابات قانونی بگذاریم و بگوییم کسانی که می‌خواهند نامزد شوند باید یکسری شرایط از جمله تعدادی امضا از برخی علما و مردم داشته باشند و برخی متخصصان صلاحیت آنها را تایید کنند. نباید بگذاریم ثبت‌نام کنند و اصلاً فرصت برای بررسی پرونده‌شان نداشته باشیم و پرونده آنها را بررسی نکنیم و در نهایت به آنها بگوییم صلاحیت شما احراز نشده است. این راه و شیوه درستی نیست.
به گزارش «وطن امروز»، این اظهارات بی‌سابقه رفسنجانی علیه شورای نگهبان و نهادهای نظارتی در حالی است که خود او توسط همین مکانیسم نظارتی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است! یعنی او صلاحیت همان افرادی را زیر سوال برده است که صلاحیت او را تایید کرده و مجوز حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داده‌اند! اما اکنون او پس از عبور از اهرم‌های نظارتی نظام، فضا را برای اظهارنظرهای تند و ساختارشکنانه علیه مبانی جمهوری اسلامی ایران فراهم دیده است.
این اظهارات هاشمی‌رفسنجانی نشان می‌دهد او این بار تلاش دارد بی‌پرواتر علیه نظام و جایگاه‌ها و ساختارهای قانونی نظام اظهارنظر کرده و فرآیند تضعیف نظام را با شدت بیشتری دنبال کند. یعنی در واقع آنچه در فتنه 88 و در خیابان کلید خورد اکنون از طریق نهادها و ساختارهای قانونی دنبال می‌شود و عجیب و تاسف‌انگیزتر اینکه هاشمی‌رفسنجانی آنقدر بی‌پروا شده که درست پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، پروژه تخریب و تضعیف و بی‌اعتبار کردن شورای نگهبان را به بهانه دفاع از سیدحسن خمینی آغاز می‌کند! اینکه او به فقهای شورای نگهبان می‌گوید «شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد یکجا بنشینید و داوری کنید؟» کاملا معنادار و مشخص است. واضح است که او با این اظهارات بی‌سابقه، از اساس بنیه فقهی و قانونی شورای نگهبان را زیر سوال برده است. در واقع او با این اظهارات؛ پروژه سیاسی سال 88 را از چند مرحله بالاتر دنبال می‌کند.
در واقع پروژه سیاسی آقای هاشمی علیه نظام اسلامی، از همان سال 88 علنی بود و ردصلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 با درک و فهم منطقی از ماهیت هاشمی و برنامه‌های او صورت گرفت. واقعیت این است که هاشمی‌رفسنجانی در سال 1394 به مراتب نسبت به سال 1388 از نظام دور‌تر شده است! ماهیت پروژه سیاسی آقای هاشمی بر کسی پوشیده نیست. با این حال اما تشخیص شورای نگهبان تایید صلاحیت او برای انتخابات مجلس خبرگان بود؛ تشخیصی که برای همه قابل احترام بود. شاید یکی از دلایلی که فقهای شورای نگهبان این بار تصمیم بر تایید صلاحیت او گرفتند؛ امید به اصلاح او بود. یک فرصت دوباره به او داده شد تا وی به اصلاح مشی گذشته خود بپردازد. با این حال اما اظهارات دیروز او نشان داد هاشمی اصلاح شدنی نیست و متاسفانه مصلحت‌ها تاکنون اثرگذار نبوده است! او مزد اعتماد شورای نگهبان را با توهین داد و برای همه آشکار شد که او دیگر غیرقابل بازگشت است!
با اظهارات دیروز هاشمی‌رفسنجانی حجت بر همه تمام شده است. مطالبه گذشته درباره عدم صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی برای حضور در جایگاه‌های تصمیم‌ساز نظام اسلامی، این بار با قدرت بیشتر مطرح است. این 2 نکته را می‌توان در نظر داشت:
1- هاشمی‌رفسنجانی رسما ساختار نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال برده است. آن هم سازوکاری که ستون نظام اسلامی است. همزمان او به نهادهای نظامی و صدا‌وسیما نیز حمله کرده است! مشخص است برنامه سیاسی او با چه محوری دنبال می‌شود. به همان دلیلی که هاشمی‌رفسنجانی در سال 1392 به درستی ردصلاحیت شد؛ اکنون نیز به طریق اولی وی فاقد صلاحیت برای حضور در مجلس خبرگان رهبری است! چراکه هاشمی همان هاشمی است و هدف وی از فتنه‌انگیزی نیز همان هدف گذشته است. با این تفاوت که وی در پیگیری این اهداف گستاخانه‌تر عمل می‌کند و حتی در این مسیر نام امام(ره) را علیه میراث امام مورد سوءاستفاده قرار داده است!
2- اگرچه پیشینه هاشمی‌رفسنجانی در انقلاب اسلامی و روند نظام‌سازی پس از انقلاب یک واقعیت انکارناشدنی است اما پس از فرصت‌های فراوانی که به وی داده شد و پس از مصلحت‌اندیشی‌های منطقی و درستی که نسبت به او اعمال شد؛ اکنون باید در برابر قانون، وی را نسبت به دیگران مستثنا نکرد! حقیقتا یک سوال بسیار مهم در افکار عمومی وجود دارد و چه بهتر آنکه رسانه‌های انقلابی و تا بن‌ دندان معتقد به نظام اسلامی این سوال را مطرح کنند. سوال این است: وقتی فتنه 88 به عنوان یک خط قرمز در نظر گرفته می‌شود؛ باید نگاهی کاملا قانونی و انقلابی نسبت به تکیه‌گاه این فتنه داشت! وقتی به درستی کاندیدایی در یک شهرستان دورافتاده به خاطر علقه به فتنه ردصلاحیت می‌شود؛ چرا باید تکیه‌گاه فتنه 88 تایید صلاحیت شود؟! آن کاندیدای شهرستانی به خاطر فتنه‌ای که آقای هاشمی به پا کرد ردصلاحیت شده است! در این شرایط چرا باید خود هاشمی تایید صلاحیت شود؟
همان‌طور که گفته شد با توجه به پیشینه هاشمی‌رفسنجانی شاید به او فرصت دوباره‌ای داده شده باشد که اکنون نیز کاملا مشخص است او بنای اصلاح ندارد. بنابراین مطالبه حداکثری جریان انقلابی از شورای نگهبان برخورد قانونی با این فرد است. اکنون زمان عقیم کردن پروژه هاشمی علیه نظام اسلامی است. هرگونه تصوری مبنی بر امید به اصلاح او، ساده‌اندیشی است و نکته قابل تامل اینکه وسوسه‌های شیطانی همانند موریانه می‌توانند اعتقادات راسخ چند ده ساله را سست کنند! بنابراین نباید اجازه داد موریانه‌های شیطانی اعتقادات راسخ خبرگان ملت را بجوند!
 

باهنر: امام گفت همه در برابر قانون برابرند
نایب‌رئیس مجلس در واکنش به سخنان هاشمی‌رفسنجانی درباره ردصلاحیت سیدحسن خمینی گفت: شاید برخی توقع دارند از رانت‌های ویژه استفاده کنند. حضرت امام هم همواره بر این نوع توقعات خط بطلان کشیدند. بارها و بارها این اتفاق در طول دوران حیات ایشان تکرار شد. جمله مشهور ایشان در تاریخ ثبت شده که گفتند «من هم در برابر قانون برابر هستم». باهنر بیت امام را برای نظام معتبر دانست و افزود:‌ خانواده امام برای کشور و نظام محترم هستند و باید به قوانین پایدار بود. اگر قرار به امتحان بود، خوب بود ایشان هم در امتحان شرکت می‌کردند.این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه بیان می‌شود سیدحسن خمینی برای امتحان دعوت نشد، یک شوخی است. یک امتحان دادن شأن انسان را کم نمی‌کند، بلکه افزایش می‌دهد. نایب‌رئیس مجلس نسبت به طی شدن مسیر قانونی تجدیدنظر در تایید صلاحیت‌ها ابراز امیدواری کرد.


Page Generated in 0/0069 sec