printlogo


کد خبر: 153099تاریخ: 1394/11/14 00:00
اخبار

عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد
هشدار درباره یکصد هزار کلاس ناایمن
هم‌اکنون حدود یکصدهزار کلاس درس در سطح کشور قابل استفاده نیست یا با کوچک‌ترین حادثه طبیعی تخریب می‌شود. عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند نوسازی و ایمن‌سازی مدارس در کشور به میزان بیان داشت: در چند سال گذشته روند نوسازی و ایمن‌سازی مدارس رویه‌ای مطلوب و رو به رشدی داشت اما متاسفانه در 2 سال اخیر و به دلیل تنگناهای اعتباری این رویه مطلوب به نظر نمی‌رسد. عضو کمیسیون آموزش با بیان این مطلب که هم‌اکنون حدود یکصدهزار کلاس درس در سطح کشور قابل استفاده نیست و  با کوچک‌ترین حادثه طبیعی تخریب می‌شوند، یادآور شد: نوسازی مدارس در کشور باید از اولویت‌های حوزه آموزش و پرورش و حتی پروژه‌های عمرانی در کشور قرار گیرد.

تدریس دروس جدید برای دبیرستانی‌ها
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش از ورود دروس جدید به جداول درسی دوره دوم متوسطه خبر داد. مهدی نویدادهم، دبیرکل شواری عالی آموزش‌وپرورش درباره جزئیات جلسه شورایعالی آموزش‌وپرورش به مهرگفت: در این جلسه جداول درسی رشته ریاضی و فیزیک، علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت. به گفته نویدادهم، دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، کارگاه کارآفرینی و تولید، سلامت و بهداشت، انسان و محیط‌زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی و درس هنر به‌عنوان دروس جدید در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم اضافه شد.


تفاهمنامه‌های ریلی دولت منهای مترو!
در حالی که معاون وزیر راه‌وشهرسازی از امضای تفاهمنامه‌های جدید برای توسعه خطوط ریلی کشور با ایتالیا و فرانسه خبر داده است، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با ابراز بی‌اطلاعی از تفاهمنامه‌ای برای ساخت ایستگاه یا تامین تجهیزات متروی تهران در این سفر خواستار توجه بیشتر دولت به معضلات شهری شد. به گزارش تهران سما، رئیس‌جمهور پس از برداشته شدن تحریم‌ها، در اولین سفر خود به کشورهای ایتالیا و فرانسه، تفاهمنامه‌هایی را با این دو کشور به امضا رساند. به گفته محسن پورسید‌آقایی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی یکی از این تفاهمنامه‌ها مربوط به خطوط ریلی کشورمان است. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در این باره گفته است: «ما نشنیدیم در این سفر اقدامی برای احداث و توسعه حمل‌ونقل ریلی تهران صورت گرفته یا تفاهمنامه‌ای امضا شده باشد، هر چند از هر کمک اجرایی و عملیاتی در این زمینه که از سوی دولت باشد استقبال خواهیم کرد». معاون شهردار تهران یادآور شد: با توجه به گشایش‌های جدید بین‌المللی این آمادگی وجود دارد که با حمایت و کمک‌های دولت از این پس در زمینه ساخت و توسعه خطوط مترو بتوانیم هرچه بیشتر از دانش روز جهان بهره‌مند شویم.

اجرای مرحله دوم
طرح انضباط شهری
مدیرعامل شرکت شهربان از شروع مرحله دوم طرح ویژه انضباط شهری در میادین هفت‌تیر و تجریش خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شرکت شهربان با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح با همکاری مناطق 6 و یک و یگان حفاظت شهرداری تهران انجام می‌شود. وی یادآور شد: پس از اجرای موفق مرحله اول طرح ویژه انضباط شهری در محدوده بازار تهران و میزان رضایتمندی بالا از آن، مرحله جدید را با همان صلابت در میادین هفت‌تیر و تجریش آغاز کردیم.


Page Generated in 0/0055 sec