printlogo


کد خبر: 153103تاریخ: 1394/11/14 00:00
مأمور پست قلابی به اعدام محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای متهمی که با جعل عنوان مامور پست اقدام به تهدید، سرقت اموال و تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران کرده بود، خبر داد.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: آقای «ح» که در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال ۹۲ به اتهام جعل عنوان، تهدید، سرقت، تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران دستگیر شده بود، پس از رسیدگی پرونده اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.  به گفته وی، در کیفرخواست صادره برای متهم با افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به ۴۰ نفر از دختران و زنان شوهردار تقاضای مجازات شده بود.
آغاز ماجرا از مرداد 91
مرداد ماه سال ۹۱  زن جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا اعلام کرد از سوی مردی مورد آزار قرار گرفته و این مرد با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبندش در آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتش واقع در میدان شهید محلاتی کرده است.
در اظهارات این شاکی عنوان شده بود: «روز اول مرداد سال ۹۱ زنگ آیفون زده شد و جوانی ۲۵ ساله با معرفی خود به عنوان مأمور پست مدعی شد قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد و من هم به قصد تحویل گرفتن بسته پستی سوار آسانسور شدم اما هنوز از آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در آسانسور نگه داشت و در حالی که اجازه بسته شدن در آسانسور را نمی‌داد، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد.  در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران با بررسی شکایت‌های مشابه، تعداد دیگری از شاکیان را شناسایی کردند و به دستور مقام قضایی تصویر این متهم در رسانه‌ها منتشر شد. در ادامه روند تحقیقات از یکی دیگر از زنان شاکی این پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل سکونت این خانم جوان و شناسایی یکی از مراکز تجاری دارای دوربین‌های مداربسته، به بررسی تصاویر ضبط شده پرداخته و موفق به شناسایی موتوسیکلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند. سرانجام با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم نوزدهم دی‌ماه سال ۹۲ وی را دستگیر کردند. این در حالی بود که پس از انتشار تصویر متهم در روزنامه‌ها تعداد شکات وی به ۴۰ نفر رسید و معلوم شد مرد جوان که محدوده جرائم خود را شرق تهران قرار داده ‌بود بیشتر اواسط صبح یا ظهر که مردان در خانه نیستند قربانیان خود را مورد آزار قرار می‌داد. این پرونده که در دادسرای ناحیه ۲۱ مورد رسیدگی قرار گرفت پس از تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر ۴۰ مورد تجاوز منجر به صدور کیفرخواست شد.
 در کیفرخواست صادره برای این متهم که با جعل عنوان مامور پست، ۴۰ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده‌ است، با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تایید مقرون ‌به‌ واقع ‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست اشد مجازات داده شد.


Page Generated in 0/0049 sec