printlogo


کد خبر: 153116تاریخ: 1394/11/14 00:00
اخبار

عباس لاجوردی، کارگردان فیلم :
برای ساخت «جشن تولد» بیمه حضرت زینب(س) شدیم
یکی از آثار مهم اکران‌شده در دومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، فیلم «جشن تولد» بود که  داستان خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) همراه می‌شود. به گزارش فارس، عباس لاجوردی، کارگردان جوان این فیلم درباره ساخت آن گفت: ما در منطقه‌ای فیلم را ساختیم که کاملا امنیتی است و تا قبل از آن هیچ گروه فیلمسازی نتوانسته بود در حرم حضرت زینب(س) وارد شود و فیلمبرداری کند و حتی به افراد عادی هم اجازه تصویربرداری با موبایل را هم نمی‌دهند و این در شرایطی بود که گروه‌های تکفیری و تروریستی در نزدیکی زینبیه مستقر بودند.کارگردان فیلم «جشن تولد» در ادامه افزود: ما در جایی مشغول کار بودیم که خود بازیگران و عوامل سوری نمی‌آمدند کار کنند بنابراین تمام کسانی که در فیلم حاضر شدند واقعا مرام به خرج دادند. به هرحال این افراد آمدند، آن هم در شرایطی که ما برخی سکانس‌هایمان را در شب باید می‌گرفتیم و نور پروژکتورها می‌توانست موقعیت ما را لو بدهد اما ما خودمان را بیمه حضرت زینب کردیم و خدا را شکر در طول فیلمبرداری هیچ اتفاق بدی رخ نداد.

نامه اعتراض‌آمیز انیمیشن‌سازان پیرامون برگزاری جشنواره فیلم فجر
قرار بود جشنواره فجر به اعتلای سینما بینجامد!
در پی رفتار تبعیض‌آمیز مدیران سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر با عوامل آثار انیمیشن در جشنواره، تولیدکنندگان 8 اثر حاضر در جشنواره در نامه‌ای با عنوان «جشنواره فجر با احتمال بارش کوفته قلقلی!» نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.  در بخشی از متن نامه آمده است: «شلوغی سالن افتتاحیه‌ جشنواره فیلم فجر، صدای چلیک چلیک دوربین‌ها، بوی تند ادکلن بازیگران و لباس‌های مرتبشان، اجازه نمی‌دهد کسی به فلسفه‌ جشنواره فکر کند. به اینکه قرار بود جشنواره فجر به اعتلای سینما بینجامد. ایجاد شد تا رونقی بر صنعت سینما شود. تا بتواند سره از ناسره تفکیک نماید و فرهنگ متعالی‌مان را معرفی کند و به ما فیلمسازان مسیر درست سینما را نشان دهد. جشنواره‌ای پررونق که برای بسیاری از فیلم‌ها، تبدیل به هدف شده است. از ماه‌ها قبل کلید می‌خورند تا به فجر برسند و ستاره‌هایشان روی فرش قرمز بروند اما سینما منحصر به فیلم‌های زنده نیست. در دنیا، سینمای انیمیشن گیشه را قبضه می‌کند و دایره مخاطبان بیشتری را هدف می‌گیرد. صنعتی که هنوز طعم آن را درست نچشیده‌ایم، مگر چند کامی که به شیرینی از آن ستانده‌ایم. سال گذشته به‌رغم بی‌مهری جشنواره سی‌وسوم، انیمیشن شاهزاده روم برخلاف پیش‌بینی‌ها، چندین برابر فیلم‌هایی فروخت که بازیگرانش روی فرش‌ها غلت می‌زدند و سیمرغ‌ها برایشان تنبک!» در ادامه این نامه خطاب به ایوبی که وعده سال انیمیشن داده بود، آمده است: «این است سال انیمیشن! این است توجه ویژه به صنعتی که چند ماه از اعاده حیثیت سالن‌های سردش، با فروش 4 میلیاردی شاهزاده‌ روم می‌گذرد. اهالی 8 انیمیشن سینمایی حاضر در فجر، حتی شب گذشته در افتتاحیه جشنواره هم سهمی نداشتند! سوال اینجاست، در افتتاحیه‌ای که هنوز تنور جشنواره گرم نشده دعوت نبودیم، آیا در اختتامیه‌ برای ما صندلی خالی دارید؟! آیا انیمیشن برادرخوانده‌ سینماست که مستحق چنین بی‌حرمتی‌ است؟! آیا باز هم قرار است با فروش گیشه‌ و استقبال صاحبان اصلی جشنواره یعنی مردم، انیمیشن را به آغوش بکشید؟! مگر یک دعوت محترمانه یا تخصیص یک سیمرغ بی‌جان، هزینه زیادی است که در قبالش توسعه این صنعت دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌های خصوصی و ژست حمایت از آن را به همراه دارد؟

کارگردان «کیمیا»
سریال جدیدی می‌سازد
تولید مجموعه تلویزیونی «خوشه‌های رنج» به قلم آرش قادری در مرکز امور نمایشی سیما بررسی می‌شود.  مجموعه تلویزیونی «خوشه‌های رنج» نوشته آرش قادری در اختیار مرکز امور نمایشی سیما قرار گرفته و به نظر می‌رسد جواد افشار کارگردانی این سریال را برعهده بگیرد. جواد افشار که این روزها «کیمیا» طولانی‌ترین مجموعه ساخته شده در تلویزیون را روی آنتن دارد بناست با تهیه‌کنندگی نعمت چگینی این مجموعه را پس از تایید مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی کارگردانی کند.  آرش قادری پیش از این فیلمنامه‌ای با عنوان «قول» را به مرکز امور نمایشی سیما ارائه کرده بود و به نظر می‌رسد «خوشه‌های رنج» بازنویسی شده چندباره این فیلمنامه باشد. «قول» قصه‌ای اجتماعی دارد و قصه زندگی چند خانواده است که به خاطر جریان‌هایی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.


Page Generated in 0/0057 sec