printlogo


کد خبر: 153117تاریخ: 1394/11/14 00:00
رویدادها

جشنواره سی‌وچهارم تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان پایان یافت
سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر دوشنبه 12 بهمن‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت و انتخاب برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد که البته با انتخاب مجدد سعید اسدی دبیر این دوره از جشنواره برای دبیری دوره سی‌وپنجم در سال آینده با حکم مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی همراه شد.  به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از این مراسم سعید اسدی، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه حضور پیدا کرد و پیام خود را قرائت کرد که در آن جشنواره فجر به‌عنوان تحویل سال تئاتر ایران خوانده شد. یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه جشنواره سی‌و‌چهارم اختصاص به تجلیل از خانواده‌های ۲ شهید هنرمند سیدجواد خلیلی و سیدحسن حسینی داشت.  در ادامه این مراسم نیز با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی، مؤذنی نماینده بنیاد شهید و علی مرادخانی جایزه ایثار و شهادت و مبلغ 5 میلیون تومان برای پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت به ایوب آقاخانی کارگردان «تکه‌های سنگین سرب»، نیما دهقان کارگردان «جان گز» و کورش زارعی کارگردان «اروندخون» اهدا شد.  در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، برگزیدگان بخش‌های طراحی پوستر و بروشور و نیز بخش‌های مسابقه تئاتر ایران، بخش نسل نو و مسابقه تئاتر بین‌الملل، تئاتر خیابانی معرفی شدند.

انتقاد کارگردان فیلم «گیتا» به نواقص فنی سینمای برج میلاد:
به فیلمم گند زدند!
فیلم سینمایی «گیتا» ‌که پس از کش و قوس فراوان و تاخیر در اکران با مشکلات بسیار صوتی و تصویری به نمایش درآمد، باعث شد مسعود مددی، کارگردان این فیلم در هنگام ترک سالن بگوید:‌ «به اصلی‌ترین سکانس فلیمم گند زده‌اند!» براین اساس پیگیری‌ها حکایت از این دارد که بیش از 50 درصد فیلم‌ها به دفتر جشنواره نرسیده است که گویا نرسیدن فیلم «گیتا» و تأخیر در نمایش آن به همین دلیل بوده است.  بر پایه این گزارش، یکی از استودیوهایی که کار فیلم‌ها را انجام می‌دهد دچار مشکل شده که اشکال پخش اولین فیلم در بخش سودای سیمرغ به کارگردانی مسعود مددی به دلیل آن بوده است.

اقتصاد مقاومتی در جشنواره هشتم تجسمی فجر
دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: نمایشگاه «هنر و اقتصاد مقاومتی» ضمن تجلیل از هنرمندان این عرصه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، عبدالرحیم سیاهکارزاده، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: برنامه‌های متعددی برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نظر گرفته شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه «هنر و اقتصاد مقاومتی» است. وی افزود: تجلیل از خالقان آثار هنری در نمایشگاه «هنر و اقتصاد مقاومتی» به صورت مستقل در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. سیاهکارزاده برگزاری نمایشگاه تجسمی فجر در 26 استان کشور، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هنرهای تجسمی، فروش آثار در پایان جشنواره و هفته هنرهای تجسمی مکزیک و صربستان را از دیگر برنامه‌های هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برشمرد.

زندگی موسیقیدان شهید
کتاب می‌شود
محبوبه معراجی‌پور از انتشار کتاب جدیدش با موضوع زندگینامه یکی از شهدای دفاع‌مقدس خبر داد. به گزارش تسنیم، این نویسنده گفت: زندگینامه شهید قاضی از شهدای دفاع‌مقدس را نوشته‌ام که در حال حاضر در دست تدوین و بازنویسی است. شهید قاضی از شهدای 8 سال جنگ تحمیلی است که به دلیل فعالیت‌های هنری‌اش در زمینه آهنگسازی معروف‌ است. وی آهنگسازی تعدادی از معروف‌ترین سرودهای انقلابی مانند «روح منی خمینی» و... را برعهده داشته است. نویسنده کتاب «عباس دست‌طلا» یادآور شد: این کتاب به احتمال زیاد با عنوان «پیانوی سفید» منتشر شود. معراجی‌پور درباره آثار دیگر در دست تولیدش گفت: «در غربت آلواتان» عنوان یکی از آثاری است که برای بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec