printlogo


کد خبر: 153130تاریخ: 1394/11/14 00:00
چهارگوشه

2300 کشته و زخمی در ژانویه عراق
 هیأت سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) اعلام کرد در ماه ژانویه 849 عراقی کشته و 1450 نفر در حوادث تروریستی و خشونت‌آمیز و درگیری‌های مسلحانه مجروح شده‌اند. یونامی در بیانیه خود با ابراز تاسف از تعداد زیاد قربانیان خاطرنشان کرد که 490 تن از کشته‌شدگان و هزار و 157 نفر از مجروحان را افراد غیرنظامی تشکیل می‌دهند. طبق بیانیه یونامی، استان بغداد با 299 کشته و 758 مجروح بیشترین خسارت‌ها را متحمل شده است.

تلفات سنگین سعودی‌ها در یمن
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، سه‌شنبه موفق شدند حملات نیروهای متجاوز سعودی را در شهرهای مارب، تعز و الجوف ناکام گذاشته و خسارات سنگینی به تجهیزات آنها وارد کنند. نیروهای یمنی در روستای قمر در جیزان، یک خودروی زرهی برادلی و یک تانک نوع آبرامز را با بمب به طور کامل منهدم کردند. همچنین ارتش یمن در روستای المجازه در منطقه عسیر یک تانک آبرامز عربستان و 2 خودروی دیگر را منهدم کرد و 4 خودروی زرهی برادلی را در شرق شهر الربوعه در عسیر آتش زد.

حمله به خطوط نفتی لیبی
همزمان با حمله افراد ناشناس به خطوط نفت در لیبی، کارشناسان نظامی مصری پیش‌بینی کردند که طی هفته‌های‌ آینده کشورهای غربی مداخله نظامی خود در لیبی را مشخصا از شهر سرت آغاز کنند. سخنگوی گارد محافظت از تأسیسات نفتی لیبی اعلام کرد خط لوله نفت عصر روز یکشنبه در معرض حمله قرار گرفت که منجر به وقوع آتش‌سوزی در 75 کیلومتری جنوب بندر الزویتینه شد. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما داعش اخیرا حملات شدیدی را به تأسیسات نفتی لیبی داشته است.

جاسوسی دختران مراکشی برای موساد
سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» از دختران جوان و زیباروی مراکشی برای جاسوسی و گرفتن اطلاعات مهم و حساس از برخی شخصیت‌ها (وزرا، سفرا، بازرگانان، نظامیان و...) خارج از فلسطین اشغالی استفاده می‌کند. پایگاه «دیرکت‌تی‌وی» وابسته به اپوزیسیون مراکش با اعلام اینکه این دختران جاسوس موساد از طریق گذرنامه‌های جعلی آلمانی به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند، تصریح کرد  سازمان اطلاعات آلمان در راستای همکاری با سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و به منظور جبران بخشی از گذشته نازی‌ها و کشتار یهودیان به دست آنان، بارها به جاسوسان موساد اجازه داده است از گذرنامه‌های جعلی آلمانی استفاده کنند.

داعش: در انگلیس قیامت می‌کنیم
داعش با تهدید کشورهای اروپایی به حملات تروریستی، تأکید کرد که در انگلیس قیامت به پا خواهد کرد. این گروه اعلام کرد که این کشور، گرفتار رنج و مصیبت حمله «روز قیامت» خواهد شد، این حمله به اندازه‌ای شدید خواهد بود که در آن «کودکان پیر خواهند شد». این تهدید بعد از تصمیم انگلیس برای توسعه محدود حملات هوایی خود علیه داعش صورت گرفت تا اینکه علاوه بر عراق، سوریه را نیز شامل شود. حدود 800 شهروند انگلیسی برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کردند که تقریبا نیمی از آنها به انگلیس بازگشته‌اند.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر
از آمریکا
دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی از آمریکا به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر انتقاد کرده است. بنابر این گزارش، قوانین و شیوه‌های دولت آمریکا در موارد حبس، نابرابری نژادی، عدالت کیفری و قتل سیاهپوستان و سیاست خارجی حقوق بشر را در سطح بین‌المللی نقض کرده است. در این گزارش آمده است: «آمریکا با حبس 2 میلیون و 370 هزار نفر بزرگ‌ترین جمعیت زندانی را در دنیا دارد». بنابر این گزارش، شمار افرادی که سالانه وارد چرخه زندان‌های آمریکا می‌شوند، حدود 12 میلیون نفر است.


Page Generated in 0/0058 sec