printlogo


کد خبر: 153145تاریخ: 1394/11/15 00:00
ابتلای 15درصد زوج‌ها به ناباروری

گروه اجتماعی: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته 15درصد زوج‌ها به ناباروری مبتلا هستند. به گزارش
«وطن امروز»، ساغر صالح‌پور فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره اظهار داشت: ناباروری موضوعی است که طبق آمارهای جهانی، 15 درصد زوج‌ها به آن مبتلا  هستند. وی افزود: از هر 6 زوج ممکن است یک نفر دچار ناباروری بوده و به‌طور کلی 40 درصد ناباروری مربوط به آقایان و 60 درصد موارد مربوط به زنان است. فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: کشور ما در درمان ناباروری به موفقیت‌های زیادی دست یافته و در این زمینه در سطح بسیاری از کشورهای پیشرفته است. همچنین از فناوری‌های نوین جهت درمان ناباروری بهره‌مند‌یم.
وی تصریح کرد: حفظ باروری در بیماران سرطانی و خودایمنی جزو برنامه‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته است. به گفته صالح‌پور، سن بالای زوجین، سقط مکرر و مشکل در لانه‌گزینی از جمله چالش‌هایی است که در حوزه ناباروری و زنان با آن مواجهیم و باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام دهیم.
فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: درباره بیماران سرطانی نیز باید به این موضوع توجه داشت که قبل از درمان بیماری آنها، فکر راه‌هایی باشیم که توان باروری در این افراد را حفظ کنیم.


Page Generated in 0/0048 sec