printlogo


کد خبر: 153151تاریخ: 1394/11/15 00:00
اخبار

جمال شورجه، کارگردان سینما:
 جشنواره فیلم فجر تخصصی‌تر باشد
جمال شورجه، کارگردان سینما گفت: هرقدر جشنواره فیلم فجر تخصصی‌تر و گسترده‌تر برگزار شود، حال سینمای ایران بهتر می‌شود.  به گزارش سینماپرس، جمال شورجه اظهار داشت: تفاوت این دوره از جشنواره فیلم فجر در نوع اکران فیلم‌ها و برگزاری نشست‌های مطبوعاتی آنها در کاخ جشنواره است که از نظر من عاقلانه‌تر و منطقی‌تر از دوره‌های قبل است.  وی افزود: قطعا منتقدان بهتر و بیشتر روی فیلم‌ها تعمق می‌کنند و احساساتی با فیلم برخورد نمی‌کنند و با حضور آنها سوالات و پاسخ‌ها نیز عمیق‌تر مطرح می‌شود و فیلم‌ها مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.  این کارگردان در پایان گفت: منتظرم در جشنواره سی‌وچهارم فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا، کمال تبریزی و کیومرث پوراحمد را ببینم. امیدوارم جشنواره خوب و متفاوتی در کنار سینماگران داشته باشیم.

اعلام آرای مردمی روز دوم جشنواره سی و چهارم فجر
آرای مردمی روز دوم جشنواره فیلم فجر، به شکل و شمایل جدید این دوره از جشنواره منتشر شد.  طبق داوری انجام‌گرفته در روز سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه فیلم‌های «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان بدون ترتیب و طبق حروف الفبا در ردیف بهترین فیلم‌ها از نگاه تماشاگران قرار گرفته‌اند. گفتنی است، در دوره سی‌وچهارم جشنواره فیلم فجر، جدول انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به صورت روزانه از سوی خانه سینما منتشر می‌شود.

پرستویی با مردم به تماشای «بادیگارد» نشست
پرویز پرستویی فیلم سینمایی «بادیگارد» را در سینما استقلال برای اولین بار با مردم به تماشا نشست.  پرویز پرستویی، بازیگر باسابقه سینمای ایران که در آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در نقش «حیدر» ظاهر شد به دیدن فیلم «بادیگارد» به همراه مردم در سینما استقلال نشست.  این بازیگر مطرح در مواجهه با سوالات مردم پیش از نمایش فیلم گفت: نمی‌دانم چگونه شده است من اولین بار است که فیلم را می‌بینم. «بادیگارد» در سینما استقلال با اقبال مخاطبان مواجه شد و این فیلم بعد از سانس نمایش 22:30 به دلیل ازدحام مردم به سانس فوق‌العاده رسید.  همچنین حضور پرویز پرستویی در سینما و هنگام خروج از سالن همراه با استقبال قابل توجه مردم بود.

سیدجلال اشکذری، کارگردان فیلم «دلبری»:
فیلم درباره قهرمانان فراموش‌شده است
سیدجلال اشکذری، کارگردان جوانی است که با فیلم نجیب «دلبری» در جشنواره سی‌وچهارم فجر حضور دارد. فیلمی که در یک شب می‌گذرد و در یک لوکیشن. اشکذری فرمی سخت برای روایت فیلمش انتخاب کرده است. فیلمی که عاشقانه‌های میثم و طوبا است و به قول خودش تلاش دارد وجه حماسی زنان سرزمینش را تصویر کند.  به گزارش تسنیم، این کارگردان جوان یزدی درباره دومین ساخته سینمایی‌اش گفت: ورود به مقوله‌ای چون این فیلم آن هم به این شکل، برای یک کارگردان فیلم دومی خیلی پراسترس بود. فیلمنامه خیلی سخت پیش می‌رفت، وقتی وارد این قصه شدم همیشه این ترس را داشتم که آیا واقعا تاثیر خودش را دارد. دغدغه اصلی من این بود که فیلمی که ساخته شده است به ضدخودش تبدیل نشود. این استرس همیشه همراه من بود و سعی‌ام بر این بود کم‌کاری نکنم.  سیدجلال اشکذری افزود: فیلم وام گرفته از آرمان‌های زمان جنگ است. من فیلم و شخصیت طوبا را یک شخصیت به تمام معنا حماسی می‌دانم. شرایط خانه‌ میثم را ببینید، شاداب است و سرزنده. حماسه آدم‌هایش را می‌بینید. وقتی وارد این خانه می‌شوید، صلابت و اقتدار زن و مرد آن خانه را می‌بینید. «دلبری» فیلم دفاع‌مقدسی است که وجه حماسی زن‌های کشورمان را نشان می‌دهد. قصه «دلبری»، قصه قهرمانانی است که داریم فراموششان می‌کنیم.


Page Generated in 0/0058 sec