printlogo


کد خبر: 153152تاریخ: 1394/11/15 00:00
رویدادها

محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس:
عوامل فیلم «جشن تولد» خطر کردند
محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: فیلمی که با موضوع جنگ سوریه و موضوع مدافعان حرم ساخته شده چیزی است که به لحاظ موضوعی قطعا قابل اعتناست. آقای لاجوردی به‌عنوان کارگردان و آقای فیوضی به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم همت کردند و به سوریه رفتند تا این فیلم را بسازند. فیلم در منطقه ناامنی  اطراف حرم حضرت زینب(سلام‌الله علیها) فیلمبرداری شده است. عوامل این فیلم بالاتر از همت، خطر کردند و به سوریه رفتند تا جشن تولد را نمایش دهند.  وی افزود: به لحاظ امنیتی زاویه خوبی برای روایت فیلم و حضور ایرانی‌ها در سوریه انتخاب شده و سعی شده ارتباطی با دفاع 8 ساله ملت ایران برقرار شود. این فیلم یکی از خواسته‌های جریان فرهنگی مومن را پاسخ داد و از این جهت ستودنی است.  نیرومند در پایان گفت: ممکن است برخی مخالفت‌ها با این فیلم به خاطر اعمال سلایق شخصی روی موضوع مدافعان حرم شکل بگیرد! و در چنین مواقعی کمتر شاهد آن بوده‌ایم که با فیلم به‌عنوان سینما برخورد شود. این خیلی بد است که عده‌ای عادت کرده‌اند با موضع از پیش تعیین شده فیلم ببینند.

مریلا زارعی در نشست خبری فیلم «گیتا»:
هر فیلمی که حس زنانه داشته باشد مرا ترغیب می‌کند
نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر که طبق برنامه‌ریزی ارزنده در این دوره فردای اکران فیلم‌ها در کاخ رسانه‌ای برج میلاد برگزار می‌شود، در روز دوم برگزاری جشنواره میزبان عوامل فیلم سینمایی «گیتا» بود.  در این جلسه مریلا زارعی، بازیگر نقش گیتا درباره 3 نقشی که امسال در سینما بازی کرده است، گفت: به عنوان بازیگر قصه‌های متفاوتی را می‌خوانم و بنا به سیاست‌های کاری خودم، نقش را انتخاب می‌کنم و «گیتا» را به خاطر احترامی که به فیلمسازان اول دارم انتخاب کردم. البته کار با یک فیلم‌اولی یک دلواپسی‌هایی دارد اما این سختی برای کارگردان است و در وجوه دیگری برای ما خواهد بود چون تجربه حضور بازیگر جلوی دوربین بیش از کارگردانی است که برای اولین بار فیلم می‌سازد. کارگردان «گیتا» آقای مددی، اگرچه فیلمساز اول هستند ولی مدرس سینما هستند و همین کار را برای من جذاب کرد.  بازیگر نقش «گیتا» افزود: «گیتا» نقش متفاوتی بود که یک مادر را تصویر می‌کرد که حس دیگری را با خودش داشت. در هر کاری که هستم تلاش می‌کنم برایم کسب تجربه باشد. قلم زنانه این فیلمنامه برای من جذاب بود و هر فیلمی که حس زنانه داشته باشد مرا ترغیب می‌کند در آن حضور داشته باشم.  وی افزود: در فیلم «گیتا» وجه مادرانه غالب است و در «بادیگارد» وجه همسری غالب است و در فیلم «دختر» میرکریمی نقش یک خواهر را بازی کردم و این نقش‌ها را دوست داشتم و امیدوارم منتقدان این نقش‌ها را ببینند.

نمایش «ایستاده در غبار» در فرانسه
در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و در ادامه سلسله برنامه‌های «هفته فرهنگ ایران در پاریس»، سینما بالزاک شانزه‌لیزه در پاریس میزبان جشنواره فیلم‌های ایرانی با حضور ایرانیان و فرانسویان علاقه‌مند به سینمای ایران بود و «ایستاده در غبار» به همراه فیلم‌های«ماهی و گربه»، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم»، «رخ دیوانه» و «در دنیای تو ساعت چند است» از جمله آثاری است که در این جشنواره نمایش داده خواهد شد.  طبق جدول زمانی نمایش فیلم‌های ایرانی در پاریس، شب نخست اختصاص به اکران فیلم «من» به نویسندگی و کارگردانی سهیل بیرقی داشت که از جمله آثار حضور یافته در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است.

نادر طالب‌زاده دبیر همایش تحجر و اسلام آمریکایی شد
نادر طالب‌زاده از صاحبنظران شناخته‌شده در عرصه فرهنگ، اندیشه، هنر و سینما دبیر سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی شد. این همایش، با هدف تبیین منشور روحانیت و بررسی ابعاد و مصادیق مختلف این منشور و شناخت مولفه‌های اسلام آمریکایی بویژه موضوع جریان‌های تفرقه‌افکن مذهبی و البته مولفه مهم نفوذ در بدنه مذهبی با حضور علما، اندیشمندان و صاحبنظران، دهم و یازدهم اسفندماه سال جاری در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec