printlogo


کد خبر: 153176تاریخ: 1394/11/15 00:00
چهارگوشه

کره‌شمالی ماهواره به فضا می‌فرستد
کره‌شمالی با اعلام اینکه بزودی یک ماهواره به فضا پرتاب می‌کند باعث خشم و تهدید آمریکایی‌ها شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دنیل راسل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیا - اقیانوس آرام سه‌شنبه‌شب گفت که کره‌شمالی در خلاف مسیر جامعه بین‌الملل حرکت می‌کند. او تصمیم کره‌شمالی را نقض مقررات سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت پرتاب موشک توسط این کشور خواند و پیونگ‌یانگ را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد. آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش - کره‌جنوبی و ژاپن- می‌گویند که کره‌شمالی از برنامه‌های پرتاب ماهواره به عنوان پوششی برای آزمایش موشک‌های بالستیک خود استفاده می‌کند. این در حالی است که حدود یک ماه قبل، کره‌شمالی با آزمایش موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی، قدرت‌های غرب و شرق را عصبانی کرده بود.

مجازات شعار «نمر نماد شیعه»
در عربستان
دادگاه ویژه جنایی سعودی با صدور حکم بدوی تعزیری یک شهروند عربستانی را به اتهام حمایت از حزب‌الله لبنان و همراه داشتن پرچمی با شعار «نمر نماد شیعه» به 3 سال و نیم زندان محکوم کرد. این شهروند عربستانی علت حمایت خود از حزب‌الله را نبرد آن با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. شیخ نمر باقرالنمر روحانی برجسته عربستانی دی‌ماه گذشته توسط مقام‌های سعودی اعدام شد.

لغو حکم 149 اخوانی در مصر
یک دادگاه تجدیدنظر در مصر حکم مجازات اعدام 149 هوادار اخوان‌المسلمین را لغو کرده است و متهمان باید دوباره محاکمه شوند. اتهام این افراد حمله به یک مرکز پلیس در شهر کرداسه در نزدیکی قاهره، پایتخت مصر بود که طی آن 13 نیروی پلیس کشته شدند. این حمله که در تاریخ 23 مرداد سال 1392 روی داد، همزمان با حمله پلیس مصر به تظاهرات‌کنندگان در پایتخت بود که در آن صدها طرفدار و عضو اخوان‌المسلمین کشته شدند. ارتش و نیروهای امنیتی مصر در آن سال تظاهرات مردم قاهره را در حمایت از محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور منتخب مردمی مصر، بشدت سرکوب کردند.

یک‌سوم پناهجویان کودک هستند
سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است یک‌سوم پناهجویانی که با خطرات ناشی از عبور از مرزهای دریایی یونان و ترکیه مواجهند، کودک هستند. این سازمان همچنین گفته است تعداد زنان و کودکان پناهجو در حال حاضر بیش از مردان است. از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که
20 درصد از پناهجویانی که در ماه ژانویه قصد سفر از ترکیه به یونان را داشتند و در این مسیر غرق شدند، کودک بوده‌اند. این سازمان افزود طی 5 ماه گذشته حدود 330 کودک با غرق شدن در مسیرهای دریایی جان خود را از دست داده‌اند.

هلاکت برادرزاده بغدادی
برادرزاده سرکرده تروریست‌های داعش و یکی از فرماندهان این گروه  به همراه 8 تن از معاونانش در شرق شهر الرمادی عراق کشته شدند. به گزارش میزان، شورای شهر الخالدیه عراق دیروز چهارشنبه رسما  اعلام کرد برادرزاده ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی موسوم به امارت اسلامی عراق و شام  به همراه 8 تن از زیردستان تروریستش توسط نیروهای ارتش  کشته شدند.

افزایش 4 برابری بودجه پنتاگون برای مقابله با روسیه
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور در سال آینده میلادی، بودجه‌ای 3 میلیارد و 400 میلیون دلاری را برای مقابله با آنچه «سیاست‌های تهاجمی ‌روسیه» نامید، اختصاص می‌دهد. وی با اشاره به اینکه آمریکا حضور نظامی خود در کشورهای شرق اروپا را تقویت خواهد کرد، افزود: آمریکا مواضع خود برای حمایت از متحدان پیمان ناتو و مقابله با سیاست تهاجمی روسیه را تقویت خواهد کرد. در واقع دولت اوباما تصمیم گرفته که میزان هزینه برای نیروهای مستقر در اروپا را 4 برابر کند که این اقدام با هدف تسریع بخشیدن به تلاش‌ها برای اقدامات بازدارنده علیه روسیه است.
 


Page Generated in 0/0048 sec