printlogo


کد خبر: 153184تاریخ: 1394/11/15 00:00
یارانه

حذف 1/5میلیون نفر از لیست یارانه‌ها به بهانه کارت ملی
امروز آخرین مهلت تعیین تکلیف یارانه‌بگیران بالای 18 سالی است که فاقد کارت ملی هستند.در اواسط دی ماه بود که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای از قطع پرداخت یارانه نقدی افراد بالای
18 سال فاقد کارت ملی خبر داد. این وزارتخانه به عنوان متولی شناسایی و غربالگری یارانه‌بگیران پردرآمد، اعلام کرد تمام هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند. این در حالی است که در ادامه ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هشدار نسبت به این افراد تاکید کرد افراد فاقد کارت ملی باید تا 15 بهمن‌ماه تعیین‌تکلیف شوند، در غیر این صورت یارانه آنها حذف خواهد شد. بدین ترتیب دولت می‌تواند به بهانه نداشتن کارت ملی یارانه حدود 5/1 میلیون نفر را قطع کند. وی با اعلام اینکه درحال حاضر 2 میلیون نفر فاقد کارت ملی بوده و اصلا تکلیف مشخصی ندارند یادآور شد که اگر این 2 میلیون نفر تا مهلت تعیین شده یعنی 15 بهمن‌ماه تکلیف خود را مشخص نکرده و کارت ملی و شماره ملی دریافت نکنند، به‌طور حتم یارانه آنها حذف خواهد شد. بر این اساس در حالی امروز - 15 بهمن ماه - مهلت تعیین شده برای یارانه‌بگیران بالای 18 سال فاقد کارت ملی به اتمام می‌رسد که هنوز وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلامی برای تمدید این زمان نداشته است. از این رو به نظر می‌رسد در کنار یارانه‌بگیرانی که در قالب غربالگری، در ماه جاری از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند، افراد فاقد کارت ملی نیز به این لیست اضافه خواهند شد مگر اینکه مهلت تمدید شود.


 قیمت نفت سبک ایران ۲۹ دلار شد
کارشناس ارشد مسائل نفت با اعلام اینکه کشورهای عربی عامل ارزانی نفت شدند، گفت: نفت مرغوب ایران مشتریان سنتی خود را دارد. رضا پدیدار با اشاره به کیفیت مطلوب نفت‌خام ایران و ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند، گفت: خیلی از پالایشگاه‌های دنیا متناسب با این کیفیت تأسیس شده است و حاضر نیستند از خرید نفت ایران منصرف شوند چون سودآوری بالایی دارد. پدیدار قیمت نفت‌خام سبک ایران را در حال حاضر 29 دلار و 20 سنت در هر بشکه اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت سبد نفتی اوپک هم 28 دلار است. وی گفت: اینکه کارشناسان غربی و عربی تلاش می‌کنند بحران سقوط قیمت را در بازار جهانی نفت به ایران نسبت دهند درست نیست بلکه ایران هرگز از سهمیه تعیین‌شده فراتر نرفته است و حتی کمتر از این میزان هم تولید می‌کند و این کشورهای عربی هستند که با مازاد تولید و عرضه باعث سقوط قیمت جهانی نفت شده‌اند و باید از این رویکرد بازگردند.


صدور دسته‌چک برای بدهکاران غیرمقصر مجاز شد
بانک مرکزی به ‌استناد مصوبه شورای پول و اعتبار بخشنامه‌ای به‌منظور رفع مشکلات مدیران بخش تولید و کاهش محدودیت‌های ایجادشده برای مدیران واحد‌های تولیدی با اصلاح برخی از مصوبات شورا صادر کرد. بانک مرکزی اعلام کرد: از این به بعد اعمال هر نوع محدودیت نسبت به مدیران اشخاص حقوقی دارای چک‌های برگشتی، صرفاً در چارچوب قانون صدور چک انجام خواهد شد. همچنین براساس این بخشنامه، ارائه دسته چک و سایر خدمات بانکی به آن دسته از مدیران اشخاص حقوقی که در ایجاد بدهی شخص حقوقی تقصیر نداشته باشند، بلامانع است. این گزارش می‌افزاید: از تاریخ ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی، درخواست ممنوعیت خروج مدیران اشخاص حقوقی بدهکار، صرفاً پس از تکمیل جداول پیوست بخشنامه توسط مدیران عامل بانک‌ها، مبنی بر خلاصه اقدامات حقوقی صورت گرفته در جهت وصول مطالبات بانک‌ها امکانپذیر است.


واگذاری واحدهای فاقد متقاضی
هیأت وزیران در راستای اجرایی کردن طرح‌های آتی تأمین مسکن، ‌با واگذاری واحدهای فاقد متقاضی طرح مسکن‌مهر مازاد بر عرضه و تقاضا، بدون در نظر گرفتن برخی شرایط موافقت کرد. به گزارش فارس، در جلسه هیات دولت که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، مقرر شد مازاد مسکن‌مهر در برخی مناطق کشور بدون در نظر گرفتن شرایطی نظیر فاقدان مسکن، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، به متقاضیان واگذار شود.


Page Generated in 0/0053 sec