printlogo


کد خبر: 153192تاریخ: 1394/11/15 00:00
اخبار

انتخابات باشکوه در وضعیت بهم‌ریخته منطقه
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در وضعیت بهم‌ریخته امنیتی در منطقه، برگزاری انتخابات رقابتی و شکوهمند بسیار حائز اهمیت است. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و جمعی از نمایندگان عضو  فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی با تاکید به برگزاری شکوهمند 2 انتخابات پیش‌رو بیان داشت: در شرایط حساس منطقه‌ای، نیازمند همگرایی و وفاق ملی در داخل کشور هستیم. لاریجانی با اشاره به اینکه در وضعیت بهم‌ریخته امنیتی در منطقه برگزاری انتخابات رقابتی شکوهمند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در شرایط حساسی که به سر می‌بریم، برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری در ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. وی با اشاره به نقش تشکل‌های سیاسی بویژه جبهه حامیان انقلاب اسلامی در افزایش میزان مشارکت مردم، افزود: جبهه حامیان انقلاب اسلامی به عنوان یک تشکل تاثیرگذار سیاسی می‌تواند موجی همراه با شور و نشاط انتخاباتی در جامعه ایجاد کرده و منجر به افزایش سطح مشارکت اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی شود.

شمخانی در دیدار اشتاین‌مایر:
رفتار آمریکا درباره برجام نگران‌کننده است
دبیر شورایعالی امنیت ملی، اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد بین ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم برشمرد و گفت: رفتار دوگانه و سراسر ابهام آمریکا همچنان محل نگرانی جدی است. به گزارش فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان صبح دیروز (چهارشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.شمخانی در این دیدار با ابراز نگرانی از افزایش پیچیدگی‌های تصنعی در بحران سوریه، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی و تداوم گفت‌وگوها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و افزود: اصرار برخی کشورها برای حضور گروه‌های تروریستی و تکفیری در روند مذاکرات باعث شکل‌گیری چالش‌های بنیادین در مسیر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه شده است.دریابان شمخانی افراط‌گرایی و تروریسم را بزرگ‌ترین تهدید امنیتی جهان امروز دانست و با اشاره به ضرورت شکل‌گیری اراده جهانی برای مقابله واقعی با ریشه‌ها، حامیان و تامین‌کنندگان جریان تروریسم گفت: بزرگ‌ترین آفت در مبارزه با تروریسم، برخورد گزینشی با این پدیده شوم از سوی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم است. دبیر شورایعالی امنیت ملی اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را مقطعی بسیار مهم در ایجاد و تقویت اعتماد بین ایران و کشورهای غربی غیرمتخاصم عنوان کرد و افزود: به‌رغم حسن‌نیت جمهوری اسلامی برای اجرای برجام و همچنین تلاش موثر برخی کشورهای اروپایی برای سرعت دادن به اجرای این برنامه، رفتار دوگانه و سراسر ابهام ایالات متحده آمریکا همچنان محل نگرانی جدی است. وی خاطرنشان کرد: تعامل سازنده ایران و کشورهای اروپایی در چارچوب تامین منافع مشترک با توجه به خطوط قرمز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین شده می‌تواند زمینه شکل‌گیری فصل جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه را فراهم کند.

آمریکایی‌ها برای فیلم تفنگدارها به التماس افتاده‌اند
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه «آمریکایی‌ها التماس کردند که فیلم‌های ملوانان‌شان را نشان ندهیم» گفت: آمریکا می‌داند حمله نظامی، ایران را زمینگیر نخواهد کرد و اگر بخواهد اشتباهی انجام دهد، در 5 دقیقه اول پشیمان خواهد شد. به گزارش تسنیم، سردار محمدحسین سپهر با بیان اینکه ایران اسلامی تحولات بزرگی را در دنیا آغاز کرد و مبارزه با استکبار را کلید زده است، گفت: سال‌هاست که آمریکا و انگلیس در خلیج‌فارس حضور دارند اما تا به امروز هیچ کشور اسلامی تودهنی به انگلیس و آمریکا نزده اما تاکنون از جمهوری اسلامی ده‌ها بار تودهنی خورده‌اند. سپهر با ابراز اینکه «آمریکایی‌ها التماس کردند که فیلم‌های ملوانان‌شان را نشان ندهیم» اظهار کرد: چندین کشتی بزرگ و ناو آمریکایی با تهدید یک پاسدار 40 مایل به عقب‌تر می‌روند.
 


Page Generated in 0/0047 sec