printlogo


کد خبر: 153288تاریخ: 1394/11/18 00:00
نیمکت

آخرین وضعیت تأثیر معدل در کنکور 95
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۵ توضیحاتی ارائه داد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری درباره ابطال سهم سوابق تحصیلی در کنکور اظهار داشت:‌ رأی دیوان عدالت اداری به ابطال قانون سنجش و پذیرش دانشجو مربوط نیست بلکه به بند 2 مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو در سال 92 (تأثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی) مربوط است. وی به تسنیم  عنوان کرد:‌ منتظریم رأی دیوان عدالت اداری از مبادی رسمی یعنی چاپ در روزنامه رسمی وارد روند اجرایی شده و پس از آن سیستم پذیرش دانشجو اصلاح شود. به گفته رئیس سازمان سنجش، رأی دیوان عدالت اداری در حکم قانون بوده و لازم‌الاجراست اما تا زمانی که مجلس پاسخ استفساریه را اعلام نکرده است به سهم 25 درصدی مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 95 اکتفا می‌کنیم اما تاثیر قطعی سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور مشروط به نظر مجلس است.

کمبود اعتبارات مدارس شبانه‌روزی
اعتبار تخصیص یافته به مدارس شبانه‌روزی برای تحصیل 400هزار دانش‌آموز این مدارس کافی نیست. به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش  در همایش حامیان مدارس شبانه‌روزی با اشاره به اینکه امروز بیش از
400 هزار دانش‌آموز در بیش از 3هزار و300 مدارس شبانه‌روزی مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: اعتبارات آموزش‌وپرورش برای اداره مدارس شبانه‌روزی کفایت نمی‌کند. به گفته وزیر آموزش‌وپرورش، سال گذشته 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به مدارس شبانه‌روزی تخصیص دادیم اما برای اداره مدارس شبانه‌روزی و هزینه‌های جاری کافی نیست.


Page Generated in 0/0052 sec