printlogo


کد خبر: 153300تاریخ: 1394/11/18 00:00
رویدادها

مجید مجیدی:
خواستم پنجره‌ای از اسلام واقعی به غرب بازکنم
مجید مجیدی، کارگردان «محمدرسول‌الله(ص)» بیان کرد قصد داشته است با این فیلم پنجره‌ای از اسلام واقعی را برای جهان غرب باز کند تا ماهیت رحمانی دین اسلام و پیامبر(ص) را به جهان نشان دهد.
به گزارش مهر، مجید مجیدی در نشست خبری فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» که با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو در روز جمعه ۱۶ بهمن‌ماه در محل خبرگزاری «روسیه امروز» برگزار شد، گفت: تروریست‌ها و جریان‌های افراطی نام اسلام را به سرقت برده‌اند. مجیدی دغدغه اصلی ساخت فیلم خود را ناشی از تصویر نادرستی که از اسلام در دنیا ارائه شده دانست و با اشاره به رشد جریان‌های تروریستی و افراطی در جهان اسلام و گسترش جریان اسلام‌هراسی در غرب، ضرورت و اهمیت ساخت و نمایش این فیلم در زمان حاضر را مورد تأکید قرار داد. وی اظهار کرد: تلاش کردم با ساخت فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» پنجره‌ای از اسلام واقعی را برای جهان غرب باز کنم، پنجره‌ای که بتواند قطره‌ای از دریای رحمت‌للعالمین پیامبر اسلام و ماهیت رحمانی دین اسلام را به جهان نشان دهد. مجیدی در این نشست خبری که با حضور خبرنگاران مختلف از خبرگزاری‌های روسیه، روسیه امروز و اسپوتنیک و شبکه‌های تلویزیونی قفقاز، المیادین، ترکیه و ارمنستان همراه بود، یادآور شد: ساخت این فیلم ۷ سال به‌طول انجامید و برای آن شهرک سینمایی پیامبر(ص) که شهرهای مکه و مدینه قدیم را در بر می‌گیرد به گونه‌ای ساخته شد که حداقل تا ۳۰ سال دیگر برای ساخت فیلم‌های تاریخی اسلامی قابل استفاده باشد.

محمود عزیزی، بازیگر سینما و تلویزیون:
«بادیگارد» فیلم نجیبی است
محمود عزیزی، بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» معتقد است ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت این فیلم سنگ تمام گذاشته است. به گزارش مهر، این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: از سال‌های دور تا امروز دوست داشتم با پرویز پرستویی به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران همبازی باشم که خوشبختانه وقتی پیشنهاد کار در فیلم «بادیگارد» داده شد، متوجه شدم نه تنها با پرستویی بلکه قرار است با دیگر سینماگران خوب سینمای ایران مانند مریلا زارعی و ابراهیم حاتمی‌کیا کار کنم. این بازیگر با تاکید بر اینکه روند تولید این فیلم به خوبی پیش رفت، بیان کرد: خوشبختانه وقفه‌ای در کار تولید این فیلم پیش نیامد و لحظه‌های خوبی در تولید فیلم «بادیگارد» گذراندم و معتقدم فیلم نجیب و شریفی از آب درآمده است.

حاتمی‌کیا از جایگاه فرش قرمز کاخ عبور نکرد
از جمله نکات قابل توجه در حاشیه روز پنجم جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه برج میلاد، عدم حضور ابراهیم حاتمی‌کیا و عوامل فیلم «بادیگارد» روی فرش قرمز بود.  ابراهیم حاتمی‌کیا دلیل این مساله را عدم اعتقاد به برگزاری فرش قرمز دانست و در این باره گفت: «نه من به‌عنوان کارگردان و نه هیچ‌یک از عوامل تولید فیلم روی فرش قرمز حاضر نخواهند شد». این در حالی است که سایت جشنواره فیلم فجر در تعبیری وارونه اعلام کرد استقبال زیاد مانع از برگزاری مراسم فرش قرمز «بادیگارد» شد!  مراسم فرش قرمز برای فیلم‌های بخش «سینما حقیقت»، «نگاه نو» و«سودای سیمرغ» پیش از اکران فیلم‌ها برگزار می‌شود و عوامل فیلم‌ها از جایگاه ویژه تعیین شده در کاخ رسانه برج میلاد عبور می‌کنند.

ماجرای تماس دفتر رهبر معظم انقلاب با خانواده قاری مشهور مصری
شیخ طه عبدالوهاب، از اساتید تلاوت قرآن مصر در پیامی از تکریم قاریان مصری بویژه مرحوم غلوش توسط رهبر حکیم انقلاب قدر‌دانی کرد. در بخشی از پیام او چنین آمده: شنبه هفته گذشته از دفتر سید‌القائد (رهبر حکیم انقلاب) با من تماس گرفته و شماره تلفن شیخ راغب مصطفی‌غلوش را خواستند. به آنها گفتم: تاجایی که اطلاع دارم شیخ غلوش بیمار است و نمی‌تواند جواب تلفن را بدهد و صحبت کند. چقدر خوشحال شدم وقتی شنیدم که گفتند: این شخص به قرآن خدمت کرده و بر ما حق دارد، باید سراغی از او بگیریم و ایشان را تکریم کنیم. بعد دفتر سید‌القائد با خانواده غلوش تماس گرفته و جویای
احوالش شدند.


Page Generated in 0/0067 sec