printlogo


کد خبر: 153302تاریخ: 1394/11/18 00:00
ایستگاه هفته نوزدهم لیگ برتر
روز سخت پرسپولیس در اصفهان

گروه ورزشی: هفته نوزدهم لیگ برتر در شرایطی روز یکشنبه پیگیری می‌شود که جدال ذوب‌آهن و پرسپولیس می‌تواند به یک تیم آبی بالانشینان لطمه بزند. در مقابل دیگر تیم آبی لیگ در قعر جدول جا خوش کرده است! نخستین دیدار از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه بین تیم‌های ملوان و نفت تهران برگزار شد و 2 تیم در پایان به تساوی بدون گل دست پیدا کردند تا نفتی‌ها خود را برای حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با الجیش قطر آماده کنند اما روز دوم و پایانی این هفته از مسابقات بعدازظهر یکشنبه (امروز) پیگیری خواهد شد که چند دیدار می‌تواند بالای جدول را دستخوش تغییراتی هر چند اندک کند.  شاید مهم‌ترین دیدار این هفته جدال ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر باشد که پیروزی میزبان و شکست استقلال خوزستان می‌تواند یکی از آبی‌های بالانشینان را با تنزل در جدول مواجه کند. استقلال خوزستان در شرایطی می‌تواند با شکست برابر سایپا و پیروزی ذوب‌آهن برابر پرسپولیس جایگاهش در رده دوم را از دست بدهد و سقوط کند که دیگر تیم اهوازی یعنی استقلال اهواز هم جدی‌ترین گزینه سقوط به لیگ دسته اول است و تلاش‌هایش برای رهایی از رده شانزدهم هم ثمری ندارد. استقلال اهواز این هفته کارش از همه هفته‌های دیگر سخت‌تر است، چرا که باید در ورزشگاه آزادی تهران برابر استقلال صدرنشین به میدان برود. قطعا شاگردان مظلومی نمی‌خواهند 3 امتیاز این دیدار خانگی را به راحتی از دست بدهند. آنها هر چند رحمتی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند اما کار چندان سختی برابر استقلال اهواز که اکثر مسابقاتش را باخته، ندارند.  اما نبرد پرسپولیس و ذوب‌آهن یکی از زیباترین بازی‌های هفته خواهد بود. شاگردان برانکو که در دیدار با تیم دیگر اصفهان به تساوی ۲-۲ دست پیدا کردند و در جام حذفی برابر ذوب‌آهن شکست خوردند، حالا به دنبال رسیدن به پیروزی هستند تا خود را به رده‌های بالاتر جدول برسانند. اگر پرسپولیس بتواند ذوب‌آهن را شکست دهد ۳۳ امتیازی می‌شود و می‌تواند جای همین تیم ۳۱ امتیازی را در رده سوم بگیرد. به همین خاطر این 3 امتیاز برای شاگردان برانکو از اهمیت بالایی برخوردار است.
مظلومی: اشتباه می‌کنید، بازی آسانی نداریم
پرویز مظلومی در نشست خبری دیدار تیمش برابر استقلال اهواز حاضر شد. مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال اهواز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برعکس اینکه عده‌ای می‌گویند بازی ساده‌ای پیش‌ روی ماست، احساس می‌کنم که بازی سختی داریم. استقلال اهواز تیمی دونده است. ما هدفمان کسب 3 امتیاز است و می‌خواهیم صدر را حفظ کنیم. شناخت خوبی از حریف داریم و ان‌شاءالله از نقاط ضعف آنها استفاده کنیم و به 3 امتیاز برسیم. برای استقلال اهواز احترام زیادی قائلیم و امیدوارم بازی زیبایی را شاهد باشیم.  او در پاسخ به سوالی درباره عدم جذب بازیکن جدید از سوی تیمش در نیم‌فصل گفت: نیم‌فصل دوم همیشه سخت است. ما درخواست جذب یک بازیکن را دادیم که هنوز پرونده‌اش بسته نشده است. برخی بازیکنان نمی‌خواهند تست فنی دهند. ما چون روی این قضیه لطمه خورده‌ایم به دنبال کسی هستیم که چند جلسه با ما کار کند و بعد نظر بدهیم. ما تیم خوبی داریم و جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم. اگر هم کسی جذب نشود با همین نفرات راه را ادامه می‌دهیم چون با همین نفرات تا اینجا خوب بوده‌ایم.  وی در پاسخ به سوالی درباره دفاعی بودن تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: من از نیمه اول تیمم در آن بازی راضی نبودم. البته ما با تیم خوبی بازی می‌کردیم و شرایط بدنسازی را هم تازه پشت سر گذاشته بودیم. ما از نتیجه برابر ذوب‌آهن راضی هستیم. کلا بازی اول بعد از 40 روز استراحت سخت است. من از تلاش بازیکنانم راضی هستم و آنها زحمت کشیدند.  وی در پاسخ به این سوال که غایبان تیمش مقابل استقلال اهواز چه بازیکنانی هستند، گفت: رحمتی، محسن کریمی، امین حاج‌محمدی و خسرو حیدری غایبان ما در این مصاف هستند.  سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به سوالی درباره غیبت رحمتی در مصاف با استقلال اهواز و اینکه آیا او انتقادی را متوجه رحمتی در این رابطه کرده است، گفت: به من گفتند مهدی کارت را عمدی گرفته که گفتم نه عمدی نگرفته است. از رحمتی متشکرم که یک ماه و اندی تلاش کرد و خودش را به بازی رساند. حیف شد که او را در اختیار نداریم. البته ما طالب‌لو را هم داریم. رحمتی به دلیل مصدومیتش تعلل می‌کرد تا ضربه بزند. او 2 کارت قبلی‌اش را هم به همین دلیل گرفت. نمی‌دانم چرا کسی روی آن 2 کارت زوم نکرد و تنها این کارت دیده شد.
هیچکس با دعوت شفاهی به ورزشگاه نمی‌آید
اینکه مربیان و بازیکنان استقلال مدام هواداران را به ورزشگاه‌ها دعوت کنند، تماشاگر را به سکوها نمی‌آورد بلکه فوتبال مدرن‌تر، سریع‌تر و امروزی‌تر آنهاست که طرفداران را به ورزشگاه می‌کشاند.
حنیف عمران‌زاده در فضای مجازی استقلالی‌ها را به ورزشگاه دعوت می‌کند، نوازی مصاحبه می‌کند و تاکید دارد اگر استقلالی‌ها قهرمانی می‌خواهند، باید به ورزشگاه بیایند. سیروس دین‌محمدی در مواجهه با پرسش‌هایی از این دست، دلگیرانه می‌پرسد که آیا استقلال اصلا هوادار هم دارد؟ اینها را باید دعوتنامه‌هایی بی‌نام دانست برای هواداران استقلال که نسبت به پرسپولیس کمتر از تیم‌شان حمایت می‌کنند. انگار دو، سه سالی هست تیم‌شان را دوست ندارند تیمی که صدرنشین لیگ هم هست البته احتمالا این هفته فاصله‌اش را با رقبا بیشتر هم خواهد کرد. با این وجود مردم انگار این تیم را دوست ندارند، شاید چون ستاره‌هایش کم هستند؛ اینجا دیگر نه از فرهاد مجیدی خبری هست نه نکونام، نه آندو، نه جانواریو، نه برهانی و نه منتظری و کرار و... حمایت پرسپولیسی‌ها اما نشان می‌دهد اگر فقط مربی و تاکتیک‌ها هم ستاره‌گونه باشد همان کافی است اما استقلالی‌ها کادر فنی خود را هم ستاره نمی‌دانند نه اینکه با مظلومی مشکل داشته باشند نه، موضوع چیز دیگری است. مساله اینجاست که هواداران با این جنس فوتبال دیگر قانع نمی‌شوند.  آنها هر شب بازی‌های لیگ برتر جزیره را می‌بینند و لالیگا، بارسلونا و رئال‌مادرید را می‌بینند و دیگر فوتبال «ندو» با زرنگ‌بازی را نمی‌پسندند. اینها همان‌ها هستند که تیم امیر قلعه‌نویی را هم دوست نداشتند چون تیم‌شان مدرن فوتبال بازی نمی‌کرد، چون تیم‌شان مدرن فوتبال بازی نمی‌کند. در واقع استقلال باید به دنبال فلسفه جدیدی باشد چون هواداران فوتبال سلیقه‌شان خیلی بالا رفته و به سادگی قانع نمی‌شوند. آنها فوتبال تیم کی‌روش را با استراتژی‌هایی از چند ماه قبل مشخص می‌بینند، آنها فوتبال سریع و هجومی تیم برانکو را می‌بینند. تیکی‌تاکای گل‌محمدی را هم می‌پسندند. در واقع این دعوتنامه‌های بی‌نام که مربیان و بازیکنان استقلال برای مردم می‌فرستند هواداران را به ورزشگاه‌ها نمی‌کشاند بلکه فوتبال بهتر است که آنها را مجاب می‌کند به استادیوم‌ها بیایند، اگر تیم پرویز مظلومی هم چنین کند، مردم می‌آیند اما چند سالی هست که استقلال فوتبال مدرن و سریعی به نمایش نمی‌گذارد.  آن روزها مظلومی هنکه را کنار خود داشت و تیمش فوتبال مدرن و منظمی بازی می‌کرد. امروز البته استقلال بد بازی نمی‌کند، نتیجه هم می‌گیرد اما قانع‌کننده و جذاب نیست. با این دعوتنامه‌ها و گلایه‌ها هم کسی به ورزشگاه نمی‌آید. باید برای مردم بازی کرد تا آنها بیایند نه برای افتخار شخصی و کارنامه و اگر برای مردم فوتبال را تنظیم کنی بسیاری از تعویض‌هایت متفاوت است و نوع فوتبالت جذاب و تماشاگرپسند.
 


Page Generated in 0/0054 sec