printlogo


کد خبر: 153305تاریخ: 1394/11/18 00:00
اخبار

شکایت فدراسیون فوتبال عربستان از فدراسیون ایران به AFC
فدراسیون فوتبال عربستان به طور رسمی از فدراسیون ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. به گزارش  فارس، پس از بالا گرفتن مناقشه فوتبالی بین فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان، فدراسیون فوتبال عربستان به طور رسمی از فدراسیون ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. علت این شکایت به خاطر مصاحبه‌های برخی مسؤولان ایرانی علیه سعودی‌ها اعلام شده است. قرار است فدراسیون ایران نیز تا اواسط  این هفته مستندات خود را جمع‌آوری کرده و به طور متقابل از فدراسیون فوتبال عربستان به AFC شکایت کند. 2 کشور تا 25 اسفند وقت دارند تا برای رفع این مشکلات به توافق برسند که با این شکایت‌ها، احتمال توافق نیز بسیار کمرنگ خواهد شد.

یاوه‌گویی سعودی‌ها و سکوت مسؤولان ورزش
رسانه‌های عربستانی چند هفته‌ای است با بر زبان آوردن سخنان بی‌منطق و واهی به انتقاد از باشگاه‌های ایرانی می‌پردازند و با وجود اینکه بازی‌های کشورهای همسایه در ایران برگزار می‌شود اما فضای موجود در ایران را مهیای بازی نمی‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند در لیگ قهرمانان آسیا برابر نمایندگان ایران به میدان بروند. دیروز توهمات سعودی‌ها با طرح ادعایی عجیب ادامه پیدا کرد. روزنامه الریاضیه عربستان در شماره دیروز خود دست به ادعایی پوشالی زد و در ادامه پروژه ضدایرانی هشدار داد که تیم‌های عربی باید مراقب حملات تروریستی در ایران باشند! این روزنامه عربستانی نوشت: به باشگاه‌های عربی نسبت به اقدام‌های تروریستی در ایران هشدار داده شده است. نخستین باشگاه عربی که قرار است به ایران سفر کند الجیش قطر است که در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید در آبادان (گاف سایت سعودی، چرا که این دیدار قرار است در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شود) به مصاف نفت برود. همه کشورهای عربی چشم به این دیدار دوخته‌اند، چرا که الجیش نخستین تیم عربی است که بعد از اتفاقات اخیر به تهران می‌رود تا با نماینده ایران بازی کند. این روزنامه عربستانی در ادامه ادعای واهی خود گفت‌وگویی را با امجد طه، فعال عربستانی- انگلیسی انجام داده است. او با همراهی موضع واهی این روزنامه عربستانی گفته است: گروه‌های تروریستی خود را آماده کرده‌اند با ورود تیم‌های عربی به ایران نقشه‌های تروریستی خود را عملی کنند و به کاروان‌های عربی ضربه برسانند! در حالی که هر روز سعودی‌ها مواضع تندی را در قبال فوتبال ایران اتخاذ می‌کنند، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران هم باید موضع عزتمندانه و مقتدرانه‌ای را درباره‌ طرح این ادعاهای واهی از خود نشان دهد.

وعده دوباره کفاشیان به کی‌روش
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران سه‌شنبه هفته گذشته پس از 2 ماه مرخصی به ایران بازگشت و چهارشنبه نیز با حضور در فدراسیون فوتبال دیدار کوتاهی را با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال انجام داد. بر همین اساس کی‌روش دیروز برای برگزاری جلسه‌ای با علی کفاشیان، راهی فدراسیون فوتبال شد تا با وی به دیدار و گفت‌وگو بنشیند. کی‌روش قبل از رفتن به مرخصی در جلسه دیگری که با مسؤولان فدراسیون از جمله کفاشیان داشت صراحتاً به آنها اعلام کرده بود برای ادامه همکاری با تیم‌ملی، باید امکاناتی که می‌خواهد فراهم شود چون این بار مسیر دشوارتری بر سر راه تیم‌ملی برای صعود دوباره به جام‌جهانی وجود دارد. کی‌روش در جلسه فوق اعلام کرده بود باید بهترین امکانات در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرد و خواستار آن شده بود تا هرچه سریع‌تر وضعیت زمین چمن کمپ تیم‌ملی به شرایط مطلوب و مناسب رسیده و تکلیف اسپانسر لباس تیم‌ملی نیز زودتر مشخص شود. از سوی دیگر سرمربی تیم‌ملی برنامه‌های اردویی و دیدارهای تدارکاتی آتی تیم‌ملی را نیز ارائه کرده بود. بر همین اساس کی‌روش دیروز در جلسه 3 ساعته خود با کفاشیان پیگیر این مطالبات شد و این‌بار نیز با صراحت بیشتری از رئیس فدراسیون فوتبال سوال کرد که امکانات و وعده‌هایی که قبل از رفتن به وی مطرح شده بود، در راستای اجرایی شدن آنها، چند درصد پیشرفت داشته و تا چه اندازه این وعده‌ها عملی شده است. البته در ظاهر هیچ‌کدام از این وعده‌ها و قول‌های مسؤولان فدراسیون برای آماده‌سازی تیم‌ملی عملی نشده است اما کفاشیان نیز توضیح داد همه این برنامه‌ها در دست اجراست و در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec