printlogo


کد خبر: 153312تاریخ: 1394/11/18 00:00
چهارگوشه

نصرالله بزودی سخنرانی می‌کند
روزنامه لبنانی الجمهوریه با بیان اینکه دبیرکل حزب‌الله بزودی  به مناسبت سالروز شهادت سیدعباس موسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه، از رهبران و فرماندهان مقاومت اسلامی سخنرانی خواهد کرد، نوشت: موعد مراسم و سخنرانی هنوز مشخص نشده است. پنجشنبه آینده 11 فوریه جاری مصادف با روز شهید در لبنان است ولی اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که سیدحسن نصرالله احتمالا در 16فوریه جاری (سه‌شنبه هفته آینده) یعنی بعد از سپری شدن نشست جریان سیاسی 14 مارس (و احتمال بیان مواضع این جریان سیاسی درباره تحولات داخلی بویژه درباره پرونده انتخاب رئیس‌جمهور آینده این کشور) سخنرانی خواهد کرد.

اعتراض علیه اردوغان در اکوادور
درگیری بین مخالفان سیاست‌های رئیس‌جمهوری ترکیه و پلیس اکوادور به خشونت کشیده شد. معترضان طی تجمع خود در کیتو، پایتخت اکوادور به سیاست‌های رجب طیب اردوغان اعتراض کردند. این تجمع صلح‌آمیز تحت تدابیر شدید امنیتی در حالی خارج از موسسه مطالعات عالی ملی اکوادور برگزار شد که اردوغان قرار بود برای شرکت در برنامه‌ای در این محل حضور یابد. درگیری بین معترضان و پلیس زمانی درگرفت که برخی از معترضان که وارد موسسه شده بودند توسط پلیس از محل اخراج شدند. رئیس‌جمهوری ترکیه طی سفری یک هفته‌ای به آمریکای جنوبی رفته است.

افتتاح سفارت فلسطین در برزیل
روز جمعه، نخستین سفارتخانه فلسطین در قاره آمریکای جنوبی، در برزیل افتتاح شد. سفارت فلسطین در برزیل در حالی شروع به کار می‌کند که برزیل و رژیم صهیونیستی همچنان بر سر دنی دایان، سفیر جدید انتخاب شده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم برای تصدی امور سفارت اسرائیل در برزیل، با یکدیگر تنش دارند. رژیم صهیونیستی از دسامبر گذشته تاکنون هیچ سفیری در برزیل نداشته است. مقامات برزیلی بر این باورند که موافقت برزیل با انتصاب دایان به نوعی به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری مشروعیت می‌بخشد.

300 هزار نفر قربانی اسلحه
در یک دهه در آمریکا
 یک مرکز محلی آمار و اطلاعات بررسی سوابق افراد متقاضی سلاح گرم در آمریکا نشان می‌دهد پس از آنکه اوباما از انفعال کنگره در تصویب قوانین سختگیرانه‌تر برای کنترل سلاح‌های گرم انتقاد کرد، فروش این سلاح‌ها در آمریکا افزایش یافته است. فروش سلاح‌های گرم در آمریکا در پی افزایش موارد کشتارهای جمعی در چند ماه گذشته رونق گرفته است. این در حالی است که آمریکا شاهد بالاترین آمار جرم و جنایت در جهان بوده و فقط در یک دهه 300 هزار نفر در خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم کشته شده‌اند.

خشم مردم عربستان از حمایت علنی آل‌سعود از داعش
خیابان ابوبکر بغدادی در ریاض
نامگذاری یک خیابان در ریاض به نام ابوبکر البغدادی خشم شهروندان عربستان را برانگیخته است. حمایت مادی و معنوی رژیم آل‌سعود از تروریست‌های داعش دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از نمادهای این حمایت، یکی از خیابان‌های منطقه المروج واقع در شمال ریاض است که به نام ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش نامگذاری شده است.  این نامگذاری باعث خشم مردم این منطقه شده، به گونه‌ای که یکی از معلمان سعودی در پیامی به سایت اینترنتی شهرداری منطقه ریاض خواستار تغییر این نام شده است. این سایت 24 ساعت بعد پاسخ این شهروند سعودی را داد و مدعی شد این پیشنهاد را به بخش مربوط ارسال می‌کند اما تاکنون هیچ اقدامی برای تغییر نام این خیابان صورت نگرفته است. احمد الحکمی در این رابطه به سایت سبق می‌گوید: «تصور می‌کنم این یک اشتباه و مشابهت اسمی است اما هر اندازه که در اینترنت جست‌وجو می‌کنی، غیر از این مردک فرد دیگری به این نام وجود ندارد». شورای شهر در نشست دوشنبه گذشته خود در حالی این پیشنهاد را نادیده گرفته که در آن مطرح شده است نام خیابان‌هایی که بتازگی در شهر احداث می‌شوند، به اسامی مقامات و وزرای سعودی یا اعضای برجسته هیأت علمای سعودی یا اعضای مجلس شورا یا ادبا و عناصر فرهنگی و ادبی و روزنامه‌نگاران مشهور سعودی نامگذاری شود.


Page Generated in 0/0049 sec