printlogo


کد خبر: 153348تاریخ: 1394/11/19 00:00
چهارگوشه

نشت رادیواکتیو در آب‌های نیویورک
فرماندار ایالت نیویورک دستور بررسی نشت مواد رادیواکتیو در آب‌های زیر زمینی یک تاسیسات هسته‌ای نزدیک منطقه شهری 20 میلیون نفری نیویورک و حومه را اعلام کرد. به گزارش اسپوتنیک، «اندرو کومو»  در نامه‌ای اعلام کرد این اولین باری نیست که آب آلوده به مواد رادیواکتیو از تاسیسات ایندین پوینت نشت می‌‌کند: «دیروز مطلع شدم در تاسیسات هسته‌ای «ایندین پوینت» آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو تریتیوم به آب‌های زیرزمینی نشت کرده است. شرکت در 3 چاه که مورد بررسی قرار گرفته سطوح نگران‌کننده‌ای از مواد رادیواکتیو را گزارش کرده است به‌گونه‌ای که حتی یکی از چاه‌ها تقریبا 65000 درصد افزایش مواد رادیواکتیو داشته است».
 
برگزاری تظاهرات روز خشم  در کرانه باختری
در حالی که جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری از ملت انقلابی فلسطین در همه شهرها و روستاهای این منطقه خواست تا به منظور حمایت از محمد القیق، خبرنگار اسیر فلسطینی به صحنه بیایند، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که مساله خبرنگار اسیر فلسطینی در پی مسائل حقوقی اخیر و همچنین وضعیت سلامتی وی بسیار حساس است. همچنین گروه‌های ملی و اسلامی و باشگاه اسیران، روز گذشته به منظور اعلام همبستگی با این خبرنگار فلسطینی تظاهرات برگزار کردند.

درگذشت مادر بشار اسد
انیسه احمد مخلوف، مادر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سن 86 سالگی درگذشت. همسر حافظ اسد، رئیس‌جمهور فقید پس از سال‌ها بیماری، سرانجام روز شنبه در بیمارستانی در دمشق چشم از جهان فروبست. او متولد شهر لاذقیه بود که در سال 1957 (1336) با رئیس‌جمهور پیشین سوریه ازدواج کرد. بشار اسد سومین فرزند از 5 فرزند انیسه مخلوف بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec