printlogo


کد خبر: 153353تاریخ: 1394/11/19 00:00
وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به خبرنگار«وطن امروز»:
بحث «خصوصی‌سازی» مدارس صحیح نیست!

گروه اجتماعی: در شرایطی که کارشناسان حوزه آموزش‌وپرورش و اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباره آسیب‌های خصوصی‌سازی مدارس هشدارهایی را مطرح کرده‌اند و نسبت به در پیش گرفتن دوباره این رویه با توجه به لایحه برنامه ششم توسعه انتقاد دارند، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش بحث «خصوصی‌سازی» مدارس را صحیح ندانست و از برخی رسانه‌ها در این‌باره انتقاد کرد. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار «وطن امروز» مبنی بر دلایل اصرار آموزش‌وپرورش برای انجام خصوصی‌سازی مدارس در قالب برنامه ششم توسعه اظهار داشت: بحث خصوصی‌سازی که توسط برخی رسانه‌ها و کارشناسان درباره برنامه‌های پیش‌روی وزارت آموزش‌وپرورش مطرح می‌شود صحیح نیست.  وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دائمی‌شدن قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به معنای خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش نیست، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش در نظر دارد، قانون مدارس غیردولتی را که مهلت اجرای آن به پایان رسیده به منظور رفع برخی معضلات دائمی کند. به گفته فانی آموزش‌وپرورش تلاش دارد با ارائه لایحه دائمی‌شدن مدارس غیردولتی مدارسی را که 27 سال از عمر آنها گذشته و قانون آن به دلیل آزمایشی بودن به اتمام رسیده تعیین تکلیف کند. بنابر اظهارات وی، خصوصی‌سازی و اصل 44 قانوان اساسی با دائمی‌شدن قانون مدارس غیردولتی متفاوت است. در این قانون حرف ما این است، اگر فردی می‌خواهد مدرسه تأسیس کند بتواند این اقدام را انجام دهد. فانی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه قانون مدارس غیردولتی موقت است، وزارت آموزش‌وپرورش جهت دائمی شدن آن، همان لایحه را با کمی اصلاحات به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است. در حال حاضر بخشی از مدارس غیردولتی برای ادامه فعالیت خود به مشکل قانونی برخورده‌اند که تصویب این قانون می‌تواند این مشکل را حل کند.
مشارکت‌طلبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی
علی‌اصغر فانی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، عنوان کرد: آموزش‌وپرورش در بحث آسیب‌های اجتماعی تفاهمنامه‌ای را با وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر دارد و در این‌باره نشریاتی منتشر شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد البته حوزه آسیب‌های اجتماعی کار و تلاش بیشتری نیاز دارد و امیدواریم با مشارکت سایر نهادها در این حوزه اقدام شود.
نارضایتی از بیمه فرهنگیان
وزیر آموزش‌وپرورش درباره بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان یادآور شد: سال گذشته که تعدادی از همکاران را پیش از موعد بازنشسته کردیم، سازمان بازنشستگی ایراد گرفت البته امسال هم این کار را پیگیری می‌کنیم اما اگر مشکلی در این‌باره پیش آمد، آموزش‌وپرورش مقصر نیست، چرا که سازمان بازنشستگی باید حقوق آنها را پرداخت کند. وی در زمینه بیمه طلایی و نارضایتی 70 درصدی فرهنگیان از این بیمه طبق نظرسنجی به‌عمل‌آمده توسط وزارت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: بیمه طلایی از زمانی که به شکل صندوقی اجرا می‌شود و سقف آن برداشته شده، رضایت نسبی در بین همکاران ایجاد کرده است و گزارشی درباره نارضایتی 70 درصدی فرهنگیان به ما اعلام نشده است.
پرداخت قطره‌چکانی سرانه مدارس
فانی همچنین با اشاره به سرانه مدارس عنوان کرد: در سال 94 قرار بود از محل فروش گاز
200 میلیارد تومان به عنوان سرانه به مدارس اختصاص یابد که تاکنون حدود 87 میلیارد تومان آن در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفته است و وزارت نفت باید سایر مبلغ را تأمین کند. همچنین برای سال آینده 150 میلیارد تومان به عنوان سرانه مدارس در نظر گرفته شده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec