printlogo


کد خبر: 153355تاریخ: 1394/11/19 00:00
آوای شهر

براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام شد
دی‌ماه  با 20 روز هوای ناسالم
براساس گزارش کیفیت هوای تهران در دی‌ماه سال جاری شهروندان تهرانی در این ماه 20 روز هوای ناسالم را تجربه کردند.  به گزارش«وطن‌امروز»، براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در دی ماه سال جاری شهروندان تهرانی، تنها 2 روز هوای پاک تنفس کردند، در صورتی که 20 روز هوای ناسالم را نیز تجربه کردند. این در حالی است که در 10 ماه ابتدایی سال جاری، 94 روز ناسالم بوده و به عبارتی، مردم تهران بیش از 3 ماه از 10 ماه امسال را هوای آلوده تنفس کرده‌اند. براساس اطلاعات 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در 21 منطقه شهر تهران در ماه گذشته، به ترتیب مناطق 6 با 30 روز، 16 با 28 روز و 11 با 23 روز پاک و سالم، پاک‌ترین مناطق و در مقابل، به ترتیب مناطق 20 با 23 روز، 18 با 21 روز و 7 با 19 روز  ناسالم، آلوده‌ترین مناطق شهر تهران بوده است.
تداوم شرایط ناسالم پایتخت
همچنین مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای روز یکشنبه  را ۱۴۴ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران در این‌باره به مهر گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. وی اعلام کرد: در این بازه زمانی شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۴۴) بوده است.

معاون شهردار تهران:
مهم نیست مدیریت آلودگی هوا با چه کسی باشد
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران درباره راهکارهای مقابله با آلودگی  هوا و چگونگی بهره‌گیری از آنها توضیحاتی ارائه داد.به گزارش«وطن امروز» جعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته اکنون راه حل‌های کاهش آلودگی هوا  شناخته‌شده است، اظهار داشت: اینکه چه کسی می‌خواهد برای کاهش آلودگی هوا اقدام کند مهم نیست، بلکه باید بتوان از این راهکارها به درستی استفاده کرد. وی خروج خودروهای فرسوده، کنترل معاینه فنی و ترویج استفاده از موتوسیکلت‌های برقی به جای موتوسیکلت‌های بنزینی را از جمله راهکارهای مهم در مقابله با آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد و افزود: انجام این اقدامات در کنار اجرای طرح‌هایی مانند طرح کاهش آلودگی هوا می‌تواند نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا داشته باشد. به گفته تشکری‌هاشمی، شرکت کنترل کیفیت
هوای تهران اعلام کرده است ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2میکرون عامل اصلی
آلودگی هوای تهران هستند و  عامل ایجاد 80 درصد از آلودگی هوای پایتخت مربوط به خودروها است.
 


Page Generated in 0/0048 sec