printlogo


کد خبر: 153384تاریخ: 1394/11/19 00:00
اخبار

ابراهیم حاتمی‌کیا:
فرهنگ در دولت یازدهم ذیل اقتصاد قرار گرفت
کارگردان «بادیگارد» از عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های فرهنگی و برگزار نشدن جلسه شورایعالی سینما با حضور رئیس‌جمهور انتقاد کرد. به گزارش مهر، ابراهیم حاتمی‌کیا با اشاره به فیلم «بادیگارد» گفت: مدت‌ها بود درباره شغل محافظ بودن دغدغه داشتم و منتظر بودم روزی این فرصت را پیدا کنم که درباره این شغل سخت فیلمی کار کنم. اینکه برخی‌ها هم دوست ندارند پیرامون چنین مشاغلی صحبت کنند بخشی‌اش به این ماجرا باز می‌گردد که اصلا دغدغه‌ای پیرامون این موضوع ندارند، دوم اینکه برخی مواقع موانع بیرونی هم وجود دارد که ممکن است فیلمسازان را خیلی راحت به این ماجرا راه ندهند و برای آنها سخت‌گیری کنند. وی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: من اعتقاد دارم که  متاسفانه فرهنگ در دولت آقای روحانی در ذیل مسائل اقتصادی قرار گرفت که قرار نبود غلظت این موضوع تا این حد زیاد باشد. من می‌پذیرم به جهت شرایط برجام و مباحث پیرامون تحریم‌های اقتصادی شرایط محدودی ایجاد شده و ما را سخت اذیت کرده اما با تمام این احوال حس می‌کنم انتظارم بیشتر از اینها بود و فرهنگ باید بیشتر از اینها در دولت یازدهم مطرح می‌شد. حاتمی‌کیا در پایان گفت: در دولت قبلی در کمترین شکل ممکن معاونت سینمایی تبدیل به سازمان سینمایی شد یعنی اینکه به سینما جدی‌تر از قبل نگاه شود، اما ما در همین دولت می‌بینیم که جلسه شورایعالی سینما یک بار هم با حضور آقای روحانی به عنوان رئیس شورایعالی سینما هنوز تشکیل نشده است. من اعتقاد دارم که اتفاقات مثبت کمتر رخ داده با اینکه بر این موضوع آگاهم سر آقای رئیس‌جمهور بشدت شلوغ است و من دارم از بیرون ماجرا را نگاه می‌کنم. ولی این دلیل نمی‌شود که نگویم در عین امیدواری‌های موجود، سینما همچنان یک نوع بی‌پناهی دارد، ما همچنان این دلشوره را داریم که آیا مسؤولان فرهنگی مردانی هستند که پای اهالی سینما بایستند؟
    
واکنش ده‌نمکی به برخی منتقدان
روسیاهی باز به زغال می‌ماند!
اکران «رسوایی ۲» در نیمه‌شب و واکنش‌های متفاوت از سوی منتقدان به آن همراه با یادداشتی از مسعود ده‌نمکی در وبلاگ شخصی‌اش بود. در متن این یادداشت آمده است: «از اینکه عصبانی هستید خوشحالم. و اگر عصبانی نمی‌شدید به خودم و کارم شک می‌کردم. از اینکه کنایه‌های فیلم ضمیر مخاطبش را به این زودی پیدا کرد خوشحالم و یقین کردم فیلم در بیان دیدگاهش لکنت ندارد. فیلم زلزله به جان‌شان انداخته و درست مثل زمان ساخت فقر و فحشا و رسوایی به خال زده است. سالن‌های نمایش‌دهنده رسوایی در جشنواره مملو از جمعیت است حتی اگر آسمان به ریسمان ببافند برای پوشاندن این تحقیرشدن‌های 10 ساله‌شان از اخراجی‌ها تا رسوایی به دلیل ناکام ماندن پیش‌بینی‌های کارشناسانه! و شرط‌بندی‌های مزخرف‌شان برای شکست این فیلم‌ها. تنها دلیلش هم این است که مردم را نشناخته‌اند. این مساله چپ و راست ندارد؛ چپ کینه قدیمی دارد و حق دارد منصف نباشد و مکر کند و راست مذهبی بلاهت و خودکم‌بینی دارد که می‌خواهد آن را پشت غریبه‌نوازی پنهان کند. اما خدا نه چپ است و نه راست. صبح اکران نزدیک است و روسیاهی باز به زغال می‌ماند حتی اگر همه عالم نخواهند و تو تنها باشی». گفتنی است، مسعود ده‌نمکی در نشست خبری فیلم «رسوایی 2» هم حضور نیافت. نمایش این فیلم برخلاف سینماهای مردمی در کاخ جشنواره همراه با حاشیه‌هایی بود که برخی از آنها با توجه به دیالوگی در فیلم «رسوایی ۲» شکل گرفت که در آن یکی از شخصیت‌های منفی فیلم درباره خبرنگاران به کار برد.

حاتمی‌کیا و ده‌نمکی با مردم به تماشای آثارشان نشستند
سینماهای آزادی و کورش در ششمین شب جشنواره فیلم فجر شب شلوغی را سپری کردند و میزبان مخاطبان و هنرمندان بودند. در این میان پردیس سینمایی کورش با اکران فیلم‌های «بادیگارد»، «ابد و یک روز»، «بارکد» و رونمایی از فیلم «دختر» شب شلوغی را پشت سر گذاشت و در این پردیس به دلیل تعدد سالن و فیلم‌هایی که این روزها با اقبال مخاطبان مواجه شدند ازدحام زیادی ایجاد شد و فیلم‌های سینمایی «ابد و یک روز»، «بادیگارد» و «دختر»در سانس فوق‌العاده به نمایش درآمد. در پردیس سینمایی کورش ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی و فرهاد اصلانی به دیدن فیلم سینمایی «بادیگارد» با مخاطبان نشستند.  سینما آزادی نیز با ازدحام جمعیت مواجه بود و شبی با 5 سانس فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشت. در این سینما مسعود ده‌نمکی نیز «رسوایی» را در کنار مردم دید.


Page Generated in 0/0063 sec