printlogo


کد خبر: 153385تاریخ: 1394/11/19 00:00
رویدادها

«بادیگارد» حاتمی‌کیا به جدول پرمخاطب‌های جشنواره رسید
فیلم‌های «ابد و یک روز»، «اژدها وارد می‌شود»، «ایستاده در غبار»، «بادیگارد» و «بارکد» همچنان در صدر آرای مردمی در جشنواره فجر هستند و «بادیگارد» حاتمی‌کیا با استقبال قابل توجهی که در سینماهای مردمی یافته به جدول پرمخاطب‌ترین آثار جشنواره رسیده است. بدین ترتیب با گذشت 6 روز از برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر نتیجه آرای مردمی برای مشخص شدن سرنوشت سیمرغ تماشاگران تا پایان روز ششم یعنی شنبه ۱۷ بهمن‌ماه اعلام شد و براساس اعلام کمیته رای‌گیری مردمی که زیر نظر خانه سینما فعالیت می‌کند فیلم‌های «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی در صدر آرا هستند. آرای روز ششم در بین ۲۳ فیلم و با اخذ ۳۳ هزار و ۵۵۷ رای بوده است.

کوهیار کلاری، فیلمبردار فیلم «بادیگارد»:
این فیلم را با ذهنیت خودی و ناخودی نبینید
فیلمبردار فیلم «بادیگارد» معتقد است اگر منتقدان این فیلم را بدون ذهنیت خودی و ناخودی ببینند از تماشای آن لذت بیشتری می‌برند. به گزارش مهر، کوهیار کلاری درباره جدیدترین ساخته حاتمی‌کیا گفت: «بادیگارد» از فیلم‌های مهم و متفاوت سینمای ایران است که این تفاوت برای من زمانی دوچندان شد که با پدر همراه شدم زیرا از همکاری با محمود کلاری انرژی می‌گیرم و کار کردن با او بسیار لذتبخش است. کلاری درباره واکنش اهالی رسانه و جامعه منتقدان به فیلم «بادیگارد» گفت: فیلم‌های حاتمی‌کیا همواره مخالف و موافق‌های بسیاری دارد و منتقدان و اهالی رسانه با ذهنیت قبلی و قضاوت پای فیلم‌های حاتمی‌کیا می‌نشینند، اما این‌بار پیشنهاد می‌کنم بدون قضاوت به «بادیگارد» نگاه کنند و فکر می‌کنم اگر ذهنیت خودی و غیرخودی کنار گذاشته شود و مخاطب با ذهن رها به تماشای «بادیگارد» بنشیند با سینما به مفهوم واقعی مواجه می‌شود. فیلمبردار «بادیگارد» افزود: در محفل‌های سینمایی و رسانه‌ای بسیار شنیدم که می‌گویند فیلم «بادیگارد» یک اثر در ژانر پلیسی است اما اینگونه نیست. «بادیگارد» یک فیلم اجتماعی و حادثه‌ای است و مانند بسیاری از فیلم‌های حاتمی‌کیا مورد استقبال مخاطب عام قرار خواهد گرفت. این فیلم بی‌ربط به انسان‌های دوران جنگ نیست. در واقع حاتمی‌کیا در «بادیگارد» سراغ افرادی می‌رود که در جنگ حضور داشتند. حاتمی‌کیا آدم‌هایی از این دست را بخوبی می‌شناسد و هر زمان سراغ این افراد در جامعه می‌رود اثر موفقی می‌سازد و بخوبی توانسته چهره‌های ماندگار در جنگ را در سینمای ایران به یادگار بگذارد و به همین دلیل آثار او بر دل عامه مردم می‌نشیند.

زندگی شهید غنی‌پور در «قلمی به رنگ خاک»‌
گلعلی بابایی از انتشار کتابی با عنوان «قلمی به رنگ خاک» زندگینامه مستند شهید غنی‌پور خبر داد. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی از انتشار کتاب زندگینامه مستند شهید غنی‌پور به‌ پیشنهاد شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) با عنوان «قلمی به رنگ خاک»‌ از سوی انتشارات صاعقه خبر داد. بنا به گفته بابایی این کتاب در حقیقت هم زندگینامه شهید غنی‌پور است و هم شجره‌نامه مسجد جوادالائمه(ع)،‌ بخش اعظمی از این کتاب دست‌نوشته‌های حبیب است‌ - این شهید بیشتر مقاطع زندگی‌اش را با قلم خود نوشته است - بخش دیگری هم از فایل مصاحبه با راوی‌ها و خانواده شهید به دست آمده است. بابایی تصریح کرد: نگارش زندگینامه را از چندی پیش آغاز کردم تا پیش از برگزاری مراسم جایزه غنی‌پور در اسفند 94 آن را برای چاپ تحویل مسجد جواد‌الائمه(ع) دهم.
 


Page Generated in 0/0056 sec