printlogo


کد خبر: 153388تاریخ: 1394/11/19 00:00
بدآموزی پرسپولیس برای لیگ برتر
ویروس بازی‌های رایگان در حال انتشار

پس از استقبال 75 هزار نفری از بازی پرسپولیس و سپاهان حالا مسؤولان تیم‌ها به این فکر افتاده‌اند از این حربه استفاده کنند. در صورتی که همه جهان روی درآمد از راه بلیت‌فروشی اصرار دارند فوتبال حرفه‌ای ما در حال دوربرگردان
آماتور است.
از روزی که ورزشگاه‌های ما دیگر همچون سابق با استقبال چشمگیر هواداران مواجه نشد، کارشناسان به دنبال دلیل این بحران بودند. هرکسی از ظن خود دلیلی را برشمرد و مدعی شد به این دلیل هواداران مثل سابق به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند. گران شدن بلیت و کلا خرج زندگی، بی‌کیفیت شدن بازی‌ها، نبود ستاره بزرگ و واقعی، پخش مستقیم بازی‌ها از تلویزیون؛ اینها دلایل اصلی شمرده شد که بدون شک هر یک از آنها سهم بسزایی در این ریزش ایفا کردند. البته از سوی دیگر امثال قلعه‌نویی پای افراد خاصی را به میان کشیدند و مدعی شدند این یک برنامه حساب‌شده بود تا خانواده‌ها را از ورزشگاه‌ها دور کنند. اما در برهه‌ای که فوتبال با عدم استقبال شدیدی مواجه شده است و حتی کسی حاضر نیست برای دیدن بازی‌های تیم صدرنشین(استقلال) به آزادی بیاید ناگهان 2 مصاف متوالی پرسپولیس مقابل استقلال صنعتی و سپاهان با هجوم تماشاگران مواجه شد. دلیل چه بود؟ نقطه مشترک چند چیز است؛ بازگشت قرمزها به کورس قهرمانی، زیبا بازی کردن تیم برانکو و رایگان شدن بلیت طبقه دوم.
اما متاسفانه تنها چیزی که دیده شد و سایر مدیران آن را دلیل اصلی دانستند رایگان اعلام شدن بلیت بود. از این رو حالا در مشهد و تبریز اعلام شده است بازی‌ها برای هواداران رایگان است و آنها می‌توانند بدون پرداخت هیچ پولی به ورزشگاه بروند. استقلال هم اعلام کرده بزودی همانند پرسپولیس طبقه دوم را برای هوادارانش رایگان می‌کند.
بدون شک در هفته‌های آینده دیگر تیم‌ها هم سراغ این رفتار آماتورگونه که بیشتر مختص کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس است می‌روند. امروز درآمد از راه بلیت‌فروشی یکی از ارکان اصلی باشگاهداری حرفه‌ای به شمار می‌رود اما عدم استقبال از بازی‌ها که شرحش رفت، موجب شده مدیران ما برای سهولت کار خود آسان‌ترین کار ممکن را انجام دهند. شاید کمی بیشتر از بازی‌های سابق برای تراکتور هوادار بیاید اما قطعا زیبا بازی کردن هم نقش بسزایی در استقبال خواهد داشت.
شاید بهتر باشد مربیان همانگونه که 2 مربی کروات هفته قبل تیم‌های خود را روانه میدان کردند و همه شاهد یک بازی سراسر جذاب از سوی پرسپولیس و سپاهان بودند، اینگونه به فوتبال نگاه کنند و دست از فوتبال صرفا نتیجه‌گرا بردارند؛ دل بستن به ضربات ایستگاهی و سپس گماردن 9 نفر درون زمین خودی برای دفاع اتوبوسی.
گران شدن بلیت و کلا هزینه‌های زندگی نقش بسزایی در عدم استقبال مردم دارد اما اگر مربیان ما همانگونه که قبلا فوتبال باشگاهی ما جذاب بود، تیم‌هایشان را با شهامت بیشتری روانه میدان کنند قطعا سکوهای ما پر خواهد شد.
آنگاه که این اتفاق افتاد می‌شود با ارزان کردن بلیت (نه رایگان کردن) درآمد بیشتری را نصیب باشگاه‌ها کرد. وقتی عوض 5 هزار هوادار 80 هزار نفر برای دیدن بازی‌های پرسپولیس بیایند آن وقت عوض فروختن بلیت 10 هزار تومانی برای 5 هزار نفر می‌شود 80 هزار بلیت 5 یا 3 هزار تومانی فروخت.


Page Generated in 0/0061 sec