printlogo


کد خبر: 153389تاریخ: 1394/11/19 00:00
اخبار

خادم علیه شاه مجازی مازندران
فدراسیون کشتی ادعای ملی‌پوش بودن شاه مجازی مازندران را رد کرد و در این باره توضیحاتی ارائه کرد.  فدراسیون کشتی در این باره اعلام کرد: کشتی ورزش ملی کشور است و ریشه در سنت، فرهنگ و آیین مردم دارد و دلبستگی دیرینه‌ای بین مردم و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک وجود دارد اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بعضا برخی رسانه‌ها بدون آشنایی با جایگاه این رشته ملی صرفا به استناد مصاحبه یک بزهکار اجتماعی که هیچ گونه سندیتی برای صحبت‌های خود ندارد، براحتی دوبنده مقدس تیم‌ملی را بر تن یک فرد متقلب کرده و برای پربیننده کردن خبر خود جایگاه ورزش ملی کشور را نادیده می‌گیرند. لذا ضمن درخواست از تمام رسانه‌ها برای حفظ جایگاه ورزش کشتی برای آخرین بار به تمام عوامل رسانه‌ای مرتبط با این اخبار متذکر می‌گردد، جایگاه ورزش ملی کشور را در نظر بگیرند. بدیهی است در صورت تکرار این موارد در تمامی موارد جهت دفاع از کیان جامعه پرافتخار کشتی از مراجع ذی‌صلاح پیگیری صورت می‌گیرد. یکی از روزنامه‌ها با شاه مجازی مازندران پس از دستگیری گفت‌وگویی داشته و این فرد در آنجا ادعا کرده بود کشتی‌گیر بوده و حتی به دوبنده تیم‌ملی نیز رسیده است.

سرلشکر صالحی، کوهنورد نمونه نیروهای مسلح
طی حکمی از سوی سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده ارتش به عنوان ورزشکار و کوهنورد نمونه تقدیر به عمل آمد.  به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این حکم که توسط سردار باران‌چشمه، رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح و با حضور امیر مجدآرا مشاور ورزشی فرمانده کل آجا، امیر آزوره جانشین تربیت بدنی نیروهای مسلح و سرهنگ فولادی سرپرست سازمان تربیت بدنی ارتش ج. ا. ا در دفتر امیر سرلشکر صالحی به ایشان اعطا شد، از زحمات امیر صالحی درباره اهتمام و توجه ایشان به ورزش تقدیر به عمل آمد.

بازگشت مطالبات فوتبال ایران از فیفا
فدراسیون فوتبال مطالبات مالی که از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارد را پس از رفع کامل تحریم‌ها دریافت می‌کند. بر همین اساس این مبلغ بخش باقیمانده پروژه گل برای کمک مالی به کشورهای مختلف جهان در جهت توسعه و پیشرفت فوتبال در سال 2015 است. بخشی از پول باقیمانده سال 2015 به همراه پولی که قرار است برای سال 2016 نیز از سوی فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت شود با تصمیم فدراسیون، پس از رفع کامل تحریم‌‌ها حدود 4-3 ماه دیگر به صورت مستقیم به حساب فدراسیون فوتبال واریز خواهد شد. پیش از این گفته می‌شد احتمالاً این پول دوباره به وزارت امور خارجه تحویل داده شده و این نهاد مانند روال گذشته با فدراسیون فوتبال تسویه حساب خواهد کرد که این اتفاق این بار رخ نداده و پول‌ها مستقیم به حساب فدراسیون فوتبال خواهد رفت. از سوی دیگر برخی‌ها عنوان می‌کردند قرار است
13 میلیون دلار پول پاداش جام‌جهانی نیز همراه با این پول به فدراسیون ایران پرداخت شود که گویا این پول که رقم واقعی آن 8 میلیون دلار است، حدود 6 ماه پیش از سوی فدراسیون جهانی فوتبال از طریق وزارت امور خارجه در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته است.

رفع ممنوع‌الخروجی کی‌روش
پس از اینکه طی ماه‌های گذشته چندین بار بر سر ورود و خروج کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران به کشورمان مشکلاتی پیش آمد که حتی منجر به آن شد وی چندین بار به خاطر مشکلات مالیاتی، ممنوع‌الخروج شود؛ فدراسیون فوتبال ایران به تازگی مالیات یک سال از قرارداد کی‌روش را با سازمان امور مالیاتی تسویه حساب کرد تا این مربی از این پس بدون مشکل به ایران ورود و خروج کند. مالیات قرارداد سرمربی تیم‌ملی از سوی فدراسیون فوتبال با سازمان امور مالیاتی تسویه حساب شد.   بر همین اساس فدراسیون فوتبال با پرداخت 936 میلیون تومان به سازمان امور مالیاتی، مالیات کی‌روش را برای سال جاری تسویه کرد. تیم‌ملی ایران روز اول فروردین‌ماه سال جاری برای برگزاری دیدار با شیلی و سوئد، تهران را به مقصد اتریش ترک کرد که در این بین کی‌روش به خاطر عدم پرداخت مالیات، ممنوع‌الخروج شده و از همراهی تیم‌ملی بازماند.  پاسپورت سرمربی تیم‌ملی همچنین در بازگشت این تیم از اروپا به خاطر همین مشکلات ضبط شده بود.


Page Generated in 0/0052 sec