printlogo


کد خبر: 153396تاریخ: 1394/11/19 00:00
بذرپاش با اشاره به شکل گرفتن رقابت «مجلس ملت» و «مجلس دولت»:
لیست‌ وکیل‌الدوله‌ها دنبال قطع یارانه نقدی است

گروه سیاسی: مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعیت‌های حاکم بر مناسبات سیاسی در انتخابات آتی کشور گفت که رقابت 7 اسفند، رقابت برای تشکیل مجلس ملت و مجلس دولت خواهد بود.
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های مهم و اولویت‌دار مجلس مطلوب دولت نیز اشاره کرد و گفت که در مجلس وکیل‌الدوله‌ها «قطع یارانه‌ها» و «خصوصی‌سازی مدارس» در اولویت قرار دارد. مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت به‌دنبال «مجلسی در اختیار» است، گفت: به تعبیر عامیانه، دولت به دنبال مجلس وکیل‌الدوله است. وی گفت: لیستی که روزهای آتی منتشر خواهد شد نیز با کارکرد وکیل‌الدوله بودن بسته می‌شود؛ وکیل‌الدولگی برازنده یک مجلس آزاده نیست؛ ما نگرانیم وکیل‌الدوله‌ها به محض ورود به مجلس پولی کردن مدارس را برای خوش‌خدمتی به دولت تصویب کنند. نگرانیم در شرایط کنونی که مردم از رکود و تورم رنج می‌برند با مصوبه وکیل‌الدوله‌ها یارانه‌های مردم حذف شود تا دولت به قول خودشان از مصیبت پرداخت یارانه
نجات پیدا کند.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه کارشناسان و تحلیلگران معتقدند رقابت 7 اسفند رقابت مجلس مطلوب دولت با مجلس مطلوب ملت است، تاکید کرد: وکیل‌الدوله‌ها برای اینکه از اتهام وکیل‌الدولگی مبرا شوند به دیگران اتهام تندروی می‌زنند تا وکیل‌الدولگی آنها در اذهان کمتر آشکار شود. بذرپاش گفت: برخی می‌‌خواهند مجلس را که تبلور دموکراسی است به نهادی در حد معاونت رئیس‌جمهور تقلیل دهند تا همان‌طور که رئیس‌جمهور به معاونت خود دستور می‌د‌هد، به خانه ملت هم دستور دهد و مجلس به دستور دولت اقداماتی چون حذف یارانه‌‌ها و پولی کردن مدارس را فورا تصویب کند.


Page Generated in 0/0055 sec