printlogo


کد خبر: 153410تاریخ: 1394/11/20 00:00
نبض جامعه

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد
دستگیری ۱۰ عضو گروهک داعش

فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری۱۰ عضو گروه‌های تروریستی از جمله گروهک داعش در مرزهای شرق و غرب کشور طی چند ماه گذشته خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی استان‌ها اظهار داشت: جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط و نیروی انتظامی برای امنیت هر چه بیشتر مرزها برگزار می‌شود.  وی افزود: اشرار و گروه‌های ضد انقلاب در مرزهای غربی و شرقی طی ماه‌های گذشته تحرکاتی داشتند که خوشبختانه با اقدامات پیش‌دستانه نیروی انتظامی موفق شدیم با این گروه‌های ضد انقلابی برخورد شایسته داشته باشیم و اجازه نفوذ آنها به داخل مرزهای ایران را ندهیم. فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه همکاران مرزبانی ناجا موفق به شناسایی و دستگیری
۱۰ عضو گروهک تروریستی داعش در مرزهای شرقی و غربی شدند، خاطرنشان کرد: علاوه بر دستگیری این تروریست‌ها تحقیقات درباره نحوه نفوذ و چگونگی فعالیت آنها همچنان ادامه دارد. اشتری همچنین درباره دستگیری صیادان بوشهری یادآور شد: این موضوع هنوز دقیق و مشخص نیست اما دریابانی نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی و قضایی در حال پیگیری موضوع هستند. وی با اشاره به کاهش کشفیات در مرزهای مسدود شده تصریح کرد: کشفیات کالاهای ممنوعه در مرزهایی که مسدود شده‌اند بسیار کاهش یافته، این در حالی است که در مرزهایی که امکانات نداریم شاهد افزایش کشفیات هستیم.

هشدار درباره فعالیت دوباره شرکت‌های هرمی
دادستان عمومی و انقلاب تهران از افزایش محسوس فعالیت دوباره شرکت‌های هرمی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به افزایش محسوس فعالیت دوباره شرکت‌های هرمی اشاره کرد و گفت: جذب جوانان به این شبکه‌ها زمینه جداسازی آنها از خانواده و درگیر شدن در فعالیت‌های مجرمانه را فراهم می‌آورد. جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به معضل موسسه‌های مالی و اعتباری و صرافی‌ها که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، بیان داشت: نظارت بانک مرکزی بر اینگونه موسسه‌ها ضروری و پیشگیرانه است. وی آمار پرونده‌های سرقت در اجرای احکام دادسراهای تهران را 17 هزار فقره اعلام  کرد و افزود: اجرای احکام این تعداد سارق امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورد و احساس امنیت را افزایش می‌دهد. دادستان عمومی و انقلاب تهران، آمار پرونده‌های محکومان مواد مخدر را 39 هزار فقره اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر 10 هزار محکوم زندانی مواد مخدر تحمل حبس می‌کنند که این تعداد پرونده محکومیت درباره مواد مخدر، سنگینی وظیفه مراجع قضایی و پلیس در مبارزه و لزوم دستگیری محکومان مواد مخدر را نشان می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0049 sec