printlogo


کد خبر: 153413تاریخ: 1394/11/20 00:00
اخبار

یادداشت حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم «ایستاده در غبار»
روایتگر اهل کربلا
حبیب‌الله والی‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» پس از نمایش این فیلم در جشنواره و بازخوردهای بسیار مثبتی که از سوی منتقدان و مردم گرفت، یادداشتی را منتشر کرد که در آن آمده است:
«به نام خدا
پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند/ شهید سیدمرتضی آوینی «ایستاده در غبار» شاید اسمی باشد برای فیلمی درباره حاج احمد متوسلیان اما حالا که خوب فکر می‌کنم این نامی است که بیشتر به ما نزدیک است تا به فیلم. مایی که به قول سیدشهیدان اهل قلم، زمان ما را با خود برده است. غبار زمان ما را در بر گرفته است. غباری که امثال من را در میان روزمرگی و عافیت‌طلبی از عزیزانی همچون متوسلیان‌ها، باقری‌ها، بروجردی‌ها و همت‌ها جدا کرده و منزل‌ها بین ما و کاروان کربلا فاصله انداخته ‌است. آنهایی که این روزها بیش از آن زمانی که در حضورشان بودیم محتاج مرام و سلوک‌شان هستیم. عجب است که این غبار فراموشی را با همت و یاری جوانانی کنار می‌زنیم که کمتر کسی آنان را باور داشت؛ جوانانی که بسیار از ما باورمندترند. حال آنکه نمی‌خواهیم باورشان کنیم. الحمدلله که خداوند بر ما منت نهاد و دل‌های ما را با نام زنده‌ترین بندگانش به هم پیوند داد تا در این روزگار غربت به مدد توسل به سرالاسرار عالم، حضرت امام حسین(ع)، یا حسین بگوییم و روایتگر اهل کربلا باشیم».

جلیل سامان، کارگردان سینما و تلویزیون:
قدر «نفس» را باید دانست
جلیل سامان، نویسنده و کارگردان تاکید کرد «نفس» فیلم ارزشمند و شریفی است و باید قدر آثاری از این دست در سینمای ایران را دانست.  کارگردان سریال «ارمغان تاریکی» درباره جدیدترین ساخته نرگس آبیار گفت: فیلم «شیار ۱۴۳» را دیده بودم و تمایل داشتم «نفس» را نیز در جشنواره ببینم و به نظر من فیلم جدید نرگس آبیار در نوع خود ستودنی است.  وی افزود: ساخت فیلم‌هایی از این دست زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم سوژه اغلب فیلم‌های تولیدشده در سینمای ایران به سمت خیانت و شعار حرکت می‌کند. اغلب فیلم‌هایی که در بخش دولتی تولید می‌شوند شعاری هستند و بسیاری از  آثاری که در بخش خصوصی ساخته می‌شوند محتوایی با رنگ و بوی خیانت دارند اما فیلمی مثل «نفس» اثری وفادار به ارزش‌های انسانی، دینی، مستقل و جذاب از کار درآمده است.  این کارگردان بیان کرد: یکی از دلایلی که مخاطب تا پایان پای اثر می‌نشیند این است که جهان‌بینی موجود در پشت فیلم است که نگاهی ساده، عاشقانه به انسان و جهان دارد. البته من با انتخاب بعضی بازیگران بزرگسال و گریم آنها مشکل داشتم و فکر می‌کنم انتخاب‌های خوبی نبود.  سامان درباره کارگردانی نرگس آبیار گفت: این کارگردان جوان علاوه بر کارگردانی و طراحی صحنه، در ساخت انیمیشن، فیلمبرداری، تدوین، صداگذاری و آهنگسازی هم خوب فضا را مدیریت کرده است.  این اتفاق مبین این مطلب است که همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا «نفس» فیلمی خوب از آب در‌آید.

انیمیشن «فهرست مقدس» به سانس فوق‌العاده کشید
انیمیشن «فهرست مقدس» با وجود اجحاف رخ داده از سوی برگزارکنندگان جشنواره در اکران سینماهای سطح شهر با استقبال قابل توجهی همراه بوده است، چنانکه روز شنبه در پردیس سینمایی ملت اکران متفاوتی را تجربه کرد. انیمیشن «فهرست مقدس» که در روز یادشده با حضور عوامل فیلم در کاخ مردمی جشنواره رونمایی شد، با استقبال فراوان مخاطبان در این پردیس به سانس فوق‌العاده کشیده شد تا اولین انیمیشنی باشد که در جشنواره سی‌وچهارم به‌رغم وضعیت نامطلوب رخ داده به سانس فوق‌العاده کشیده شود. برای اکران این انیمیشن ابتدا یک سالن در پردیس ملت در نظر گرفته شده بود و با استقبال فراوانی که صورت گرفت، سالن 4 پردیس ملت نیز اضافه شد، تا بیش از 450 نفر به طور همزمان به تماشای این انیمیشن بنشینند. مضمون خوب، شخصیت‌پردازی و چهره‌پردازی جالب و صداگذاری باکیفیت این انیمیشن سبب شد تا اغلب مخاطبان تا اتمام فیلم روی صندلی‌های خود بنشینند و با رضایت از سالن نمایش بیرون بیایند.
 


Page Generated in 0/0054 sec