printlogo


کد خبر: 153420تاریخ: 1394/11/20 00:00
مشکلات زیدان در رئال

هرچند رئال مادرید  در بازی خارج از خانه خود برابر گرانادا توانست به پیروزی برسد و 3 امتیاز حساس را به دست آورد اما تیم زیدان یک مشکل اساسی دارد و باید هر چه سریع‌تر این چهره سرشناس فرانسوی برای آن راه‌حلی پیدا کند در غیر این صورت در ادامه فصل به مشکل خواهد خورد و رئال مثل فصل قبل بدون جام خواهد ماند. به گزارش شفقنا ورزشی، در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگا رئال‌مادرید در خانه گرانادا به میدان رفت. با توجه به اینکه رئال با زیدان متحول شده بود و با اختلاف زیادی که نسبت به گرانادا داشت انتظار می‌رفت شاگردان زیزو پیروزی راحتی را به دست آوردند اما اینگونه نشد و کهکشانی‌ها شانس آوردند که در دقایق پایانی گل پیروزی را توسط مودریچ به ثمر رساندند تا 3 امتیاز حساس این دیدار را به دست آورند. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکلی که زیدان الان با آن روبه‌رو است و باعث نگرانی قوی‌های سفید شده این است که آنها در بازی‌های بیرون از خانه نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. شاگردان زیدان در بازی‌های بیرون از خانه با افت محسوسی روبه‌رو و دچار نوسان می‌شوند حال فرقی نمی‌کند چه برابر تیم‌های بزرگ بازی کنند یا برابر تیمی بی‌ستاره و کم نام و نشان چون گرانادا به میدان روند. تیمی چون رئال‌مادرید که لقب کهکشانی‌ها را یدک می‌کشد و ستاره‌های زیادی در ترکیب این تیم بازی می‌کنند نباید برابر تیمی چون گرانادا به مشکل بخورد بلکه باید این توانایی را داشته باشد که برابر حریف خود با گل‌های زیادی به پیروزی برسد. رئال با زیدان دو بازی خانگی انجام داده است که در هر دو بازی جشنواره گل به راه انداخته و به راحتی توانسته برابر حریفان خود به پیروزی برسد. این تیم لاکرونیا را که در نوکمپ بارسلونا را متوقف کرده بود 5 تایی کرد اما در بازی‌های خارج از خانه عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. تیم زیدان در دیدار خارج از خانه خود برابر رئال بتیس هم به مشکل خورد و در آن دیدار 2 امتیاز حساس را از دست داد تا اختلاف این تیم با بارسلونا صدرنشین زیاد شود. شاگردان زیدان در دومین دیدار خارج از خانه خود هم نمایش ضعیفی داشتند و ستاره‌های بزرگ رئال چه از نظر بدنی و چه از نظر فنی کم آورده بوند و اگر هوش بالایی مودریچ نبود چه بسا در این دیدار هم امتیاز از دست می‌دادند. رئال نشان داد که با زیدان در بازی‌های خارج از خانه مشکل اساسی دارد. این تیم 8 بازی خارج از خانه دیگر برابر تیم‌های مالاگا، لوانته، لاس پالماس، بارسلونا، ختافه، رایو وایکانو، رئال سوسیداد و دیپورتیو لاکرونیا را هم پیش‌رو دارد و با این عملکرد ضعیفی که از خود نشان می‌دهد به مشکل خواهد خورد.
مشکل دیگر رئال
مشکل دیگری که شاگردان زیدان در دیدار برابر گرانادا داشتند این بود که آنها زمانی که توپ را در اختیار داشتند به خوبی آن را به گردش در می‌آوردند اما زمانی که حریف توپ را می‌گرفت توان پس گرفتن آن را نداشتند. در تیکی تاکا اصل بر این است که همه بازیکنان در کارهای دفاعی شرکت کنند و زمانی که توپ از دست می‌رود به سرعت آن را به دست آورند. زیدان در دیدارهای قبلی رئال تلاش کرد تا این تفکر را در بین بازیکنان تیمش جاری کند و تا حدودی هم موفق بود اما در دیدار برابر گرانادا این تاکتیک عملی نشد و به همین خاطر هم بازیکنان گرانادا توانستند در ضدحملات دروازه رئال را تهدید کنند و بازی خوبی را به نمایش گذارند. انتظار می‌رفت کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال‌مادرید با آمدن زیدان به روزهای اوج خود بازگردد اما اینگونه نشده است و همچنان این ستاره بزرگ بازی‌های ضعیفی را برای تیم پرطرفدار شهر مادرید به نمایش می‌گذارد. در دیدار برابر گرانادا هم هافبک‌های رئال از هر کجا که توپ را می‌گرفتند به رونالدو می‌دادند و چون این بازیکن آماده نبود و تمرکز لازم را هم نداشت بیشتر حملات رئال را بر باد می‌داد. این بازیکن پرتغالی یکی از بدترین فصل‌های خود را پشت سر می‌گذارد و این احتمال زیاد است که در پایان فصل از رئال جدا شود، هر چند زیدان تاکید کرده که اجازه جدایی به این ستاره را نخواهد داد.
آیا رئال زیدان در مقایسه با رئال بنیتس پیشرفت داشته است؟
جواب مثبت است، بله سرمربی فرانسوی رئال‌مادرید توانسته تغییراتی مثبت در تیم خود به وجود آورد و الان قو‌های سفید بازی‌های بهتری را در مقایسه با دوران بنیتس به نمایش می‌گذارند هر چند هنوز نقاط ضعف آشکاری دارند که باید هر چه سریع‌تر آنها را رفع کنند. اصلی‌ترین مشکلی که رئال بنیتس داشت این بود که بازیکنان با این مربی به مشکل خورده بودند و به همین خاطر از هماهنگی لازم برخوردار نبودند و روحیه خوبی هم نداشتند اما با زیدان این مشکل حل شده است چرا که همه بازیکنان به خوبی می‌دانند مربی آنها در دوران بازیگری خود بهتر از آنها بوده و دلیلی برای به مشکل خوردن با او ندارند. زیدان توانسته روحیه بازیکنان تیمش را تغییر دهد و الان رئال تیمی با انگیزه و خوب نشان می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0075 sec