printlogo


کد خبر: 153451تاریخ: 1394/11/20 00:00
نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد
ضرورت تسریع در راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: ضروری است با بهره‌گیری از تمام توان و فرصت موضوع راه‌آهن اردبیل توسط مدیریت ارشد این استان پیگیری شود. آیت‌الله سیدحسن عاملی در آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری اردبیل با ابراز ناخرسندی از عدم اجرای راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: این سوال مطرح است که چطور در یک شهر هزینه‌های هنگفت برای احداث راه‌آهن صورت می‌گیرد اما اجرای آن در شهر کمرنگ است. وی افزود: در زمان سفر رئیس‌جمهور به استان بنده به ایشان گفتم گزارشاتی مبنی بر اینکه در شمال استان راه‌آهن برای انتقال کالا و دام استفاده خواهد شد و بر همین اساس دولت اعلام کرده توجیه ندارد، صحیح نیست، چراکه مردم اردبیل حتی برای یک سفر به مشهد در مضیقه هستند و ایجاد راه‌آهن برای حمل‌ونقل عمومی ضرورت دارد. نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: برخی مواقع با تغییر جو و شرایط مدیران اقداماتی انجام می‌دهند اما نباید این روال باشد و لازم است مدیریت ارشد استان به هر طریقی و در هر فرصتی برای پیگیری راه‌آهن اقدام کند. عاملی همچنین با بیان اینکه شهر می‌تواند مدنیت، صحت و عافیت شهروندان و ساکنان خود را تضمین کند، اضافه کرد: در دنیا به مدیریت شهری توجه ویژه شده و حاصل شدن این ضرورت‌ها با قوانین و قواعد همراه است. امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت جامع در مدیریت شهری تصریح کرد: متاسفانه در کشور لابی‌گری نقش اصلی را دارد و هر فردی نفوذ بیشتری دارد موفق‌تر عمل می‌کند و در این شرایط نباید ساکت بنشینیم. وی صحبت کردن و بیان نظرات و دیدگاه‌ها را از برکات جمهوری اسلامی دانست و افزود: این صحبت‌ها نباید همراه با سیاهنمایی باشد و لازم است به عنوان مثال موضوع راه‌آهن به جد پیگیری شود.
ایجاد فضای سبز؛ مصوبه راکد شورای فرهنگ عمومی
وی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شد و با ابراز گله‌مندی از نگاه‌های سلیقه‌ای حاکم بر این موضوع بیان داشت: باید از هر شیوه بودجه و اعتبار تامین کنیم و به عنوان مثال در شهر میادینی که نماد قدرت و معماری باشد احداث کنیم. نماینده ولی‌فقیه در استان در عین حال با ابراز گله‌مندی از وضعیت فضای سبز در شهر اردبیل افزود: هر چند شهرداری کار خود را انجام داده اما استاندار اردبیل در موضوع فضای سبز حضور جدی نیافت و بخشی از منابع طبیعی به این منظور اختصاص یافته در حالی که این وظیفه منابع طبیعی نیست. عاملی به مصوبه روی زمین مانده شورای فرهنگ عمومی برای اجرای ۸۰۰ هکتار فضای سبز اشاره و تاکید کرد: متاسفانه این مصوبه نیز به جایی نرسید و هر چند امکانات مطلوبی داریم اما در این باره نیازمند اقدامات بیشتر هستیم.
ستاد توسعه فضای سبز در اردبیل تشکیل شود
امام جمعه اردبیل به ضرورت ایجاد ستادی برای توسعه فضای سبز در استان نیز تاکید کرد و افزود: مناسب بود فضایی مانند باغ ملی داشته باشیم تا مردم در آنجا جمع شده و از فضای آن استفاده کنند. وی درباره وضعیت فرودگاه اردبیل با یادآوری دیدار با مسؤولان فرودگاه متذکر شد: هر مسافری وارد شهر می‌شود در ابتدا منظره فرودگاه را می‌بیند و لازم است اطراف فرودگاه به شکل مطلوب فضای سبز ایجاد شود. نماینده ولی‌فقیه در استان به ضرورت اتمام کمربندی سوم شهر نیز تاکید کرد و گفت: ایده اردبیل جدید از فاز 3 کارشناسان تا سرعین باید مورد توجه قرار گرفته و برای تحقق آن اقدام شود. امام جمعه اردبیل مدیریت با دست خالی شهرداری را باعث تقدیر دانست و خواستار بهبود روابط ارباب رجوع با کارکنان شهرداری شد تا هم امور تسریع و هم مانع از سوءاستفاده افراد سودجو شود. عاملی به ضرورت ترویج روحیه انساندوستی در شهر تاکید و تصریح کرد: در این راستا مشارکت شهروندان در کنار شهرداری ضروری است و اینکه کارمندی پاداش خود را در شورای حل اختلاف برای رفع مشکل چند نفر هزینه می‌کند اقدام انسانی مثال‌زدنی است. نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: علاوه بر این لازم است برنامه‌های شاد در شهر اجرا شود اما این برنامه‌ها صرفا سرگرم‌کننده و برای سپری کردن وقت نباشد بلکه از آن استفاده بهینه شود.


Page Generated in 0/0057 sec