printlogo


کد خبر: 153464تاریخ: 1394/11/21 00:00
اخبار

احداث عسلویه آب و برق در جنوب
طرح پیشنهادی «ناب» علاوه بر وزارت نیرو به رئیس سازمان مدیریت و معاون اول رئیس‌جمهور نیز ارائه شده است.  عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این مطلب به تسنیم، اظهار داشت: طرح پیشنهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) را با عنوان طرح «ناب» با هدف تأمین گسترده آب و برق به وزارت نیرو ارائه کرده‌ایم.  وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در دست معاون اول رئیس‌جمهور است، ادامه داد: دولت قرار است بررسی‌های لازم را در این‌باره انجام دهد و نتیجه آن را به قرارگاه اعلام کند. وی ادامه داد: در واقع این طرح به‌معنای احداث مشابه عسلویه است اما نه برای تولید گاز، بلکه می‌خواهیم عسلویه‌ای برای تولید گسترده و همزمان برق و آب ایجاد کنیم. عبداللهی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت موافقت اولیه خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کند، در جلسات مشترک با دولت جزئیات آن را طرح و بررسی می‌کنیم و قرارگاه آمادگی لازم را برای اجرای چنین طرح بزرگی دارد.  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پاسخ به اینکه احداث عسلویه‌ای برای تأمین گسترده آب و برق در نوار جنوبی کشور چه‌ میزان سرمایه نیاز دارد؟ گفت: هنوز بررسی‌های تکمیلی روی میزان سرمایه مورد نیاز انجام نشده اما این طرح قابلیت اجرا دارد و بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد با احداث نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق با وجود مازاد گازی که از فازهای جدید پارس جنوبی برداشت خواهیم کرد و استفاده از حرارت بازیافتی این نیروگاه‌ها برای شیرین‌سازی آب، این طرح توجیه اقتصادی و فنی خواهد داشت.


ورود میوه‌های قاچاق از ترکیه
در حال حاضر لیموترش پاکستانی، پرتقال مصری، نارنگی پاکستان، گلابی چینی، شاه‌بلوط، کدو حلوایی، شبرنگ و آلوی ترکیه، انگور شیلی و سیر چینی در بازار میوه یافت می‌شود. به گفته سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی، شاه‌بلوط، کدو حلوایی، شبرنگ و آلو از جمله میوه‌هایی است که از ترکیه وارد کشور می‌شود. مهاجران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه اطلاعاتی درباره نحوه قاچاق و ورود این محصولات به داخل کشور وجود دارد؟ گفت: آنچه ما می‌دانیم این است که میوه‌های قاچاق به سردخانه‌هایی که در حاشیه باغات تهران قرار دارند، منتقل می‌شود و سپس توزیع‌کنندگان، این میوه‌ها را در وانت‌هایی قرار داده و روی آنها را با محصولات داخلی می‌پوشانند و به میدان منتقل می‌کنند. به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی، هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم لیموترش پاکستانی ۱۰ هزار تومان، شاه‌بلوط ترکیه ۱۶ هزارتومان، کدو حلوایی ۱۰ هزار تومان، سیر چینی ۱۰ هزار تومان و  گلابی چینی ۱۰ هزار تومان است. براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی فقط واردات موز، آناناس، انبه، نارگیل و پاپایا(خربزه درختی) به کشور آزاد است.


تصمیم شورا برای ۲ خودروی جدید
تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به سال آینده واگذار شد و اگر سال آینده بازار به‌سمت رقابتی شدن حرکت کرده باشد، شورا دستورالعملی تهیه نخواهد کرد. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: سال آینده با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی و وضعیت بازار خودرو اقدام به بررسی دستورالعمل خواهیم کرد به‌نحوی که اگر بازار به‌سمت رقابتی شدن حرکت کرده باشد، شورای رقابت دستورالعملی تهیه نخواهد کرد. وی با اعلام اینکه در این جلسه بررسی قیمت 2 خودروی جدید ایران‌خودرو و سایپا انجام شد، گفت: قیمت پیشنهادی سایپا برای خودروی ساینا با قیمت تعیین‌شده توسط کارشناسان شورای رقابت هماهنگ بود به همین دلیل قیمت این خودرو همان قیمت پیشنهادی سایپا شد. شیوا اضافه کرد: درباره  خودروی هایما که محصول جدید ایران‌خودرو است نیز شورا با توجه به تعداد خودروهای هم‌کلاس قیمتی این محصول در سطح بازار تصمیم گرفت وارد قیمت‌گذاری این محصول نشود.


Page Generated in 0/0056 sec