printlogo


کد خبر: 153487تاریخ: 1394/11/21 00:00
اخبار

تحسین روح‌الله حجازی از فیلم «ایستاده در غبار»
کاش چراغ‌های سالن روشن نمی‌‌شد
فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از جمله آثار  جشنواره فجر است که مورد توجه منتقدان و هنرمندان قرار گرفته است، در این میان سیدروح‌الله حجازی، کارگردان سینما در یادداشتی به نگاه نشسته از این اثر در وجودش چنین نوشت: «می‌خواهم جادو شوم. گوشی بی‌سیم در دستی از پشت ماشینی نظامی در میان هیاهو و غبار ناشی از جنگ نگاه‌مان را از آن خودش می‌کند. انگار قرار است این سر و صدای برخاسته از زمانی نه‌چندان غریب، برایمان قریب شود. و چه خوب محمدحسین مهدویان و دوستانش بی‌هیچ واسطه‌ای ما را در میان این زمان گم شده در تاریخ پرتاب می‌کنند. زمانی که در این زمانه سکه اصحابش خریداری ندارد! و چه خوب ما را خریدار مردی می‌کنند که خود خریدار دل مردمانش بوده و هست!
من عاشق شدم!
عاشق برادر احمد(متوسلیان)
عاشق اطرافیان او
عاشق مردمانش
و عاشق حال خوبشان
عاشق آن بخش از تاریخ که قهرمانی از جنس مردم را در خودش گم کرد و چنان رازی سر به مهر برایمان نگهش داشت. برای مایی که در میان هیاهوی قدرت و ثروت و غبار آلودگی این شهر دستمان بر زمین و زمان بسته شده است. ‌ای کاش چراغ‌های سالن روشن نمی‌‌شد. ‌ای کاش سینما ما را برای همیشه در همان حال‌هایی که موقع تماشای فیلم‌های دوست‌داشتنی‌مان داشتیم، جادو می‌کرد و نگه‌مان می‌داشت.‌ ای کاش آن مرد در قاب آخر فیلم ظاهر می‌گشت و ما را اینچنین منتظر نمی‌گذاشت. آخر امروز خیلی نیازش داشتیم!
ای کاش...»

اعتراف بهروز غریب‌پور، مدیر کاخ جشنواره
گاهی قدرت تشخیص‌مان را از دست می‌دهیم!
پس از نگارش یاداشت‌های متعدد اعتراضی نسبت به نحوه نامناسب اجرای جشنواره فیلم فجر بالاخره بهروز غریب‌پور که عنوان مدیر کاخ جشنواره را دارد، واکنش نشان داد و در اعترافی دردناک گفت: «زمان اکران فیلم «لانتوری» اگر راه‌ها را باز نمی‌کردیم ممکن بود در ازدحام ایجادشده واقعا فاجعه‌ای رخ دهد، عوامل فیلم هم با ناهماهنگی میهمان‌های خود را زمانی وارد کردند که دبیر جشنواره اعلام کرده بود کسی در سالن نباشد».  این کارگردان سینما که در برنامه سودای سیمرغ، ویژه‌برنامه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در ادامه گفته‌های جالب توجهش گفت: «هرچیز که در اینجا اتفاق بیفتد بنده قبول مسؤولیت می‌کنم و ضرورت ندارد در غیاب آقای حیدری موضوع را از ناحیه تصمیم‌گیری ایشان بدانم. به حدی نسبت به مسؤولیتم حساسم که شب‌ها روی یک مبل در کاخ می‌خوابم! تا برنامه‌های صبح را بموقع اجرا کنیم چون ساعت حضور منتقدان 10 است و باید از 9 آماده باشیم تا مشکلی نداشته باشند».  وی افزود: «ما باید در کاخ جشنواره یک مدیریت موقت را اعمال کنیم و این هرچقدر به مدیریت مستقر نزدیک شود از میزان ناهماهنگی‌ها کاسته می‌شود، اگر مسؤولان توجه کنند باید یک جای ویژه برای جشنواره باشد، شاید یکی از مشکلات اینجا این است که افراد عادی برای دیدن برج می‌آیند و قدرت تشخیص‌مان را گاهی از دست می‌دهیم».

دورخیز «رسوایی ۲»
برای اکران نوروزی
جشنواره فیلم فجر در حال اتمام بوده و دست‌اندرکاران سینما پس از اتمام این رویداد سالانه برای اکران آثارشان در تلاش هستند و براساس رویه پیشین و با توجه به استقبال گسترده مردم در سینماهای مردمی جشنواره از فیلم «رسوایی 2» این اثر از حالا جزو بخت‌های مسلم برای بهترین زمان اکران خواهد بود و در این مسیر پخش‌کنندگان بسیاری برای امتیاز پخش فیلم با تهیه‌کننده فیلم وارد مذاکره می‌شوند.  سینماداران طبق روال کارهای دیگر مسعود ده‌نمکی علاقه‌مند به اکران نوروزی این فیلم هستند تا بار دیگر بتوانند رونقی را که از سینماها در نیمه دوم سال رفته است بازگردانند.  فیلم سینمایی «رسوایی2» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی بوده که برای نخستین بار در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر رونمایی شد.

 


Page Generated in 0/0067 sec