printlogo


کد خبر: 153541تاریخ: 1394/11/24 00:00
اخبار

زنگنه به این پرسش‌ها پاسخ دهد
الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استقبال از آمادگی وزیر نفت برای مصاحبه با خبرنگاران درباره پرونده کرسنت، از بیژن نامدارزنگنه خواست به 5 پرسش پاسخ بدهد. نادران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه گفت‌وگوی رسانه‌ای وزیر نفت درباره کرسنت، مطلوب است، پرسش‌هایش را اینگونه طرح کرد؛ نخست اینکه آیا وزیر نفت ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر فساد مؤثر در قرارداد کرسنت را قبول دارند یا خیر؟ اگر قبول دارند، افراد مؤثر در این فساد چه‌کسانی هستند؟ مسؤولان وقت شرکت نفت و گاز و وزارت نفت که در این قرارداد نقش داشتند الان کجا هستند؟ دیگر اینکه چرا پیوست 6 که داوری را از محاکم قضایی ایران به داوری بین‌المللی منتقل کرد به قرارداد کرسنت ملحق شد؟ چه‌کسی در این اقدام نقش داشت و آیا این کار علامت فساد مؤثر هست یا نه؟ وزیر وقت نفت درباره این اقدام چه کرد؟ همچنین چرا داوری لاهه ادعای جمهوری اسلامی را مبنی بر فساد مؤثر در پرونده کرسنت نپذیرفت و چه اتفاقی در داخل کشور رخ داد که روند پرونده که به‌نفع ایران بود، یکباره به‌ضرر ایران تغییر کرد؟ پرسش چهارم اینکه دستگاه قضایی کشور نسبت به نقش مسؤولان نفتی در فساد کرسنت چه حکمی صادر کرده و چرا حکم اجرا نمی‌شود؟ و پرسش پایانی اینکه نقش آقایان «م- ه» و عباس یزدان‌پناه‌یزدی، آقای «علی - ت» و مدیران نفتی که به‌اذعان مقامات امنیتی به‌ازای مصاحبه به‌نفع کرسنت و حمید ضیاجعفر، مدیرعامل این شرکت وجه دریافت کردند، در این فساد مؤثر چه بوده است؟ و چقدر از این اسناد علیه ایران در لاهه به کار رفت؟


پلمب انبارهای 130 هزار تن
برنج هندی
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی با اعلام اینکه اگر آلودگی انبارهای برنج بازرگانی دولتی مایکوتوکسین تشخیص داده شود، اجازه مصرف دامی نیز نخواهند داشت، گفت: همچنان برخی از این انبارها به‌وسعت ۶، ۱۰ و ۱۲هزار تن برای بررسی پلمب است. بهروز جنت در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنج‌های هندی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: سازمان غذا و دارو وظیفه دارد  بر برنج‌های شرکت بازرگانی دولتی نظارت کند تا موردی بدون تاریخ وارد بازار نشود به همین منظور و براساس درخواست این شرکت برنج‌های یادشده مورد آزمایش قرار گرفت. وی افزود: در حال حاضر همه انبارهای شرکت بازرگانی دولتی که تاریخ مصرف برنج‌های آن گذشته، پلمب و آنهایی که پس از کنترل و بررسی تایید می‌شود، آزاد می‌شوند. وی ادامه داد: به آن دسته از برنج‌هایی که مورد تایید قرار می‌گیرد، اجازه داده می‌شود شرکت بازرگانی دولتی تا آخر سال آنها را مورد استفاده قرار دهد و در صورتی هم که تایید نشود، اجازه مصرف نخواهند داشت. وی اضافه کرد: کل برنج‌های بازرگانی دولتی، 130هزار تن است. وی همچنین افزود: سلامت 20 درصد برنج‌های آزمایش‌شده در انبارها تایید نشده که این میزان زیادی است و حداقل 5 انبار بزرگ در این زمینه پلمب شده است.


حمل‌ونقل ترکیبی در مسیر آستارا-آذربایجان
موافقتنامه ۴ جانبه میان راه‌آهن و کشتیرانی ایران ، جمهوری آذربایجان ، اوکراین و گرجستان به امضا رسیده است. محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به ایجاد حمل‌ونقل ترکیبی در مسیر آستارا – آذربایجان گفت: سیاست کلی راه‌آهن اولویت دادن به بهره‌برداری از شبکه و رفع موانع موجود در حوزه حمل‌ونقل است. به گزارش مهر، وی افزود: آثار اولیه اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع آن است که در حال حاضر شاهد افزایش قطارهای برنامه‌ای در مسیر ترانزیتی سرخس ـ بندرعباس و همچنین کاهش زمان سیر در این محور هستیم. وی در ادامه به خطوط ریلی جدید مانند خواف ـ هرات و آستارا ـ آذربایجان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی کامل این خطوط و تکمیل قطعه‌های ۲ و۳ آن طبق توافقنامه‌ای که با افغانستان انجام شده یک میلیون تن بار از این مسیر ترانزیت خواهد شد. پورسید‌آقایی به ایجاد حمل‌ونقل ترکیبی در مسیر آستارا - آذربایجان، اشاره کرد و گفت: بار از طریق ریل از بندرعباس به قزوین سپس از طریق جاده آستارا به آذربایجان و از آنجا به گرجستان جابه‌جا خواهد شد که در این محور ما ۲ مسیر دریای سیاه و روسیه را در اختیار داریم و می‌توان بارهایی از کشور هند را از این مسیر منتقل کرد.


Page Generated in 0/0068 sec