printlogo


کد خبر: 153551تاریخ: 1394/11/24 00:00
نبض جامعه

با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
عفو و تخفیف مجازات
تعدادی از محکومان
رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات 1059 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات هزار و 59 نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود که مورد موافقت رهبری قرار گرفت.

انتشار نخستین مجموعه مستندات فاجعه منا
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت از انتشار مستندات حادثه منا طی هفته‌های آینده خبر داد. حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در این باره به ایرنا گفت: شناسایی پیکرهای مطهر حاجیان جان‌باخته پایان یافت و بازگشت این پیکرها به ایران نیز به پایان رسید و جمع‌آوری مستندات درباره این حادثه انجام شده است. وی با بیان اینکه قول‌هایی که سازمان حج و زیارت درباره پیگیری این حادثه داده بود در حال انجام است، بیان داشت: تا 2، 3 هفته آینده نخستین مجموعه از مستندات جمع‌آوری شده، منتشر می‌شود و رسیدگی به امور خانواده‌های جان‌باختگان با تشکیل ستادی در تهران در حال اجراست. وی ادامه داد: بین سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید نیز توافق شد که جان‌باختگان حادثه منا به‌عنوان شهید منا قلمداد شوند و مانند شهدای مدافع حرم، این حاجیان عنوان شهید داشته باشند. به گفته قاضی‌عسگر، امور برگزاری حج برای سال آینده نیز در حال انجام است و مقدمات لازم در این زمینه فراهم شده است. وی درباره پرداخت غرامت به جانباختگان حادثه منا یادآور شد: در حادثه سقوط جرثقیل در ایام برگزاری حج، عربستان اعلام کرد غرامت را پرداخت خواهد کرد.

حذف تبصره‌ کمک به سرانه مدارس در بودجه 95
«تبصره اختصاص درصدی از عوارض گاز به آموزش‌وپرورش به‌عنوان سرانه مدارس در لایحه بودجه سال آینده حذف شده است». سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب از اضافه شدن 3 ردیف بودجه‌ای جدید و مستقل برای این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 1395 خبر داد و اظهار داشت: این 3 ردیف بودجه مستقل است که پیش از این وجود نداشته است. وی ادامه داد: ردیف اول برای سرانه مدارس است که حدود 150 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و ردیف دوم برای توسعه آموزش پیش‌دبستانی است که
50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بطحایی به فارس عنوان کرد: ردیف بودجه سوم به منظور توسعه تربیت بدنی و ورزش مدارس است که 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. وی افزود: البته تبصره اختصاص درصدی از عوارض گاز به آموزش‌وپرورش به‌عنوان سرانه مدارس که در سال جاری تا سقف 200 میلیارد تومان بود در لایحه بودجه سال آینده حذف شده است.


Page Generated in 0/0052 sec